Telecom News - ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר"

ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר"
ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר"
מאת: מערכת Telecom News, 25.6.19, 11:31מוסד. יחצ קרדיט צילום חן גלילי

המוסד ייסד חברה בשם "ליברטד", קרן סייבר של המוסד, כלי חשוב בפעולות שלו. הקרן מתמקדת במימון חברות פרי סיד להגנה על אזרחים. "אות מגן הסייבר" הוענק למוסד.

במסגרת שבוע הסייבר הלאומי באונ' ת"א, במעמד הענקת פרס 'אות מגן הסייבר' למוסד, נשא דברים יוסי כהן, ראש המוסד:

"סייבר הפך להיות אחד הכלים למלחמה. חברות וארגונים צריכים לשתף פעולה ביניהן כדי לוודא, שחיי אזרחים ישראליים לא נתונים בסכנה. הכל נעשה מקושר. הרבה גורמים פיזיקליים, שלא היה ביניהם קשר, עכשיו מחוברים לאינטרנט.

האינטרנט של הדברים (IoT) גרם לכך, שהעולם הפיזי מחובר לעולם הסייבר וזה הופך את עולמנו ליותר נוח, אך האינטרנט של הדברים מעצב מחדש את האיומים. אנו מוקפים בעולם הקיברנטי וכך אנו נעשים יותר מאוימים ופגיעים.

איומים אלה נעשים יותר משמעותיים כשהחולשה והפגיעות מתגלים ע"י מיליציות וארגוני טרור. לכן, שיתוף הפעולה בין חברות וממשלות חשוב והוא צריך להתגבר.

במוסד ייסדנו חברה בשם "ליברטד", קרן סייבר של המוסד, כלי חשוב בפעולות שלנו, והשקנו אתר חדש. הקרן מתמקדת במימון חברות פרי סיד להגנה על אזרחים, השקעה בוטיקית ואני מזמין אתכם לקחת בכך חלק".
 
כאמור, במסגרת שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר באוני' ת"א, מערך הסייבר הלאומי במשרד רה"מ ומשרד החוץ, הוענק הבוקר פרס "אות מגן הסייבר" למוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, על פועלו הרב של המוסד ועבודתו השוטפת בתחום הגנה ואבטחת סייבר בישראל ובמישור הבינלאומי. את האות עבור המוסד קיבל ראש המוסד יוסי כהן.
 
ועדת הפרס, בהובלת האלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באוני' ת"א, ובהשתתפות גילי דרוב-היישטיין, מנכ"לית המרכז למחקר סייבר באונ' ת"א, גיורא ירון, שלמה מרקל וגל שמואלי, פירטה את נימוקי הפרס:

"מאז הקמתו לפני יותר מ-70 שנה, היה המוסד שותף באיסוף מודיעיני רגיש וייחודי המבוסס על צורכי המדינה, עם מטרה בלתי מעורערת ומחויבות מתמשכת להגנה על ישראל. כמנהיגים בתחום וכפורצי דרך, המוסד התפתח לאורך השנים ושמר על יחסים מתמשכים עם שירותי המודיעין של מדינות זרות, תוך שהוא ממצב עצמו כבעל ברית יקר ערך וכשחקן מרכזי ברמה העולמית.
 
עם טכנולוגיות הסייבר המתפתחות והמהוות איום גדול בעולם, אין זה מפתיע שהמוסד ממלא תפקיד מפתח ביכולת לאתגר איומים אלה באמצעות השקעה רבה בטכנולוגיות חדישות ושיתופי פעולה עם קהילת המודיעין הישראלית. אסטרטגיה זו של חשיבה קדימה אפשרה למוסד להמשיך ולהדוף מתקפות ולהקטין באופן קיצוני איומים על ביטחון ישראל.
 
ועדת 'אות מגן הסייבר' גאה להצטרף לארגונים רבים אחרים בהכרת 'המוסד' כארגון מוביל בתרומתו לישראל, לביטחון ולסייבר. ללא ספק, המוסד הוא בהחלט מועמד ראוי".
 
בתמונה למעלה מימין לשמאל: יוסי כהן, יגאל אונא (ראש מערך הסייבר הלאומי) ואלוף במיל. פרופ' איציק בן ישראל.
קרדיט צילום: חן גלילי

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: דו"ח: תעשיית הסייבר בארץ מזנקת - גייסה כ-4 מיליארד $ ב-5 השנים האחרונות: דו"ח מקיף של חברת המחקר IVC, ממפה את תעשיית הסייבר לפי היקף, תחומים ונתחי שוק, ומתייחס ליתרונות ולאתגרים של תעשיית הסייבר, להון האנושי, לגיוס ההון ולתפוקות הסטארטאפים, מספק המלצות לקידום תחום הסייבר ומפרט כיצד מקדם מערך הסייבר הלאומי את תעשיית הסייבר בארץ ובחו"ל - כאן.

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: רק ל-13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר: ביטוח סייבר הוא כלי חיוני בשיפור ההגנה ויכולת ההתאוששות של המשק מפני תקיפות סייבר. מרואיינים בקרב מנהלים ומקבלי החלטות ממגוון ענפי המשק בסקר של מערך הסייבר הלאומי ציינו בשכיחות גבוהה, שלא ידעו, שקיים ביטוח סייבר. מה מעניקות הפוליסות המתפתחות ומהם האתגרים בשוק ביטוחי הסייבר? מערך הסייבר זיהה את כשלי השוק הקיימים ומקדם תוכנית המיועדת להאצת שוק הביטוח בתחום - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים באירוע שבוע הסייבר הלאומי 2019 באוניברסיטת תל אביב - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת": יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, נשא דברים בכנס שבוע הסייבר הלאומי 2019 באונ' ת"א. הוא הציג ממצאי סקר של 300 חברות במגזר הפרטי. 68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה מתקפת סייבר או ניסיון לה - כאן. 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share