Telecom News - רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס

רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס
רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס
מאת: מערכת Telecom News, 26.6.19, 14:05נתניהו שבוע הסייבר קרדיט צילום חן גלילי
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים באירוע שבוע הסייבר הלאומי 2019 באוניברסיטת תל אביב. מצורף למטה הסרטון של הרצאתו.
 
בנימין נתניהו: "אנו בעיצומה של מהפכה, שבליבה אבטחת סייבר, מה שמייצר אתגרים עצומים והזדמנויות אדירות.
 
לפני 50 שנה תעשיית הרכב הישראלית הסתכמה בסוסיתא, רכב הפייברגלס, ולא הייתה לנו אפשרות להתחרות כי זו הייתה תעשייה המבוססת על יתרונות לגודל שאין לישראל. היום תעשיית רכב השתנתה. עוד מעט 85% משווי הרכב יהיה התוכנה, רכבים מתחילים להיות מחשבים על גלגלים, ואז אנו יכולים להתחרות. אחת מהחברות הישראליות, שמובילות בתחום, היא מובילאיי, ורובן לא היו קיימות רק לפני 7 שנים.

דוגמה שנייה לתעשיות המשתנות היא בריאות דיגיטלית, יש לישראל דאטה רפואי מגוון ביותר משום שהרבה מתושביה מגיעים ממקומות שונים, ויש לנו חיבור דיגיטלי בין בתי חולים, מה שמאפשר רפואה מונעת והרבה למידה. אנו צריכים להחליט לשים מיליארד ש"ח בפרויקט הזה והוא יעשה מהפכה.

דוגמה נוספת היא חקלאות מדויקת יותר באמצעות בינה מלאכותית (AI) וביג דאטה, שיאפשרו לנו לנטר את המים ואת הדשנים המשמשים אותנו בתחום הזה.
 
מיהן 10 החברות הגדולות בעולם? לפני 10 שנים  5 היו חברות אנרגיה, והיום אלו חברות IT, ולכולן יש פה בישראל מרכזי פיתוח, לחלקן אלה אפילו מרכזי הפיתוח העיקריים. אלו הזדמנויות, שישראל צריכה לתפוס.
 
חשוב להבין, שישראל השקיעה יותר מכל מדינה אחרת מבחינה יחסית ובמערב יותר מכל מדינה חוץ מארה"ב באופן אבסולוטי ב-IT. אלה סכומים עצומים המושקעים במודיעין, במוסד בשב"כ והם מייצרים אנשים מוכשרים ביותר. זוהי השקעה עצומה בהון אנושי, אנשים, שיוכלו להתמודד עם האינטרנט ועם השלכות המהפכה גם כיזמים וגם כעובדים.
 
בכל התעשיות האלה ראינו צמיחה נהדרת, וסייבר הוא הגורם החיוני בכל הצמיחה הזו ואנו מתכוונים להיות מובילים עולמיים, לפני מספר שנים אמרתי, שנהיה בין 5 המדינות המובילות בעולם בסייבר ואני חושב, שהגענו לשם.
 
מספר חברות אבטחת הסייבר בישראל עלה משמעותית וכך גם ההשקעה הפרטית בחברות האלו והאקזיטים. הייתי רוצה פחות אקזיטים ויותר חברות שתצמחנה, אך אני מניח להן להתנהל. אני מאמין, שהשוק חכם יותר מפוליטיקאים ואפילו מראש הממשלה.
אנו צריכים לדעת גם במה לא להתערב. קשה שלא לייצר רגולציה, וזה לא שאין בכך צורך, אך צריך לקחת את הסיכון ולעשות פחות רגולציה וזו ההחלטה שקיבלתי כדי לאפשר לתעשייה הזו לצמוח.
 
אנו מעודדים את החיבורים בין חברות  ואנו מעודדים חברות בינלאומיות להגיע לפה, ויש לנו אפילו תכנית לימודים לחברות, שבאות לפה, והן הופכות להיות שגרירים של עולם הסטארטאפ הישראלי כשהן יוצאות. אנו מעודדים התקשרויות בינלאומיות גם ברמה הבין-ממשלתית בשיתוף פעולה בסוגיות של אבטחת סייבר. זהו נושא מורכב מאוד. יש לנו היום שיתוף פעולה גדול בסייבר, קודם כל עם בת בריתנו הגדולה, שאין לה תחליף - ארה״ב. אנו משתפים פעולה בהגנת סייבר באופן חסר תקדים ובכל התחומים האחרים של המודיעין.


בעבר, דרכי ההגנה מפני חטיפות מטוסים היו באמצעות הצבת שומרים חמושים וכוחות ביטחון המוכנים לפרוץ למטוסים חטופים, ובאמצעות תעשיה שלמה, שהתפתחה מאוחר יותר בישראל - מעצורים ממוכנים, מנעולים על דלתות הטייסים, שמפרידים בין הטייסים ליתר המטוס ושומרים על ביטחון תא הטייס ועוד. זו דרך אחת להתמודד עם חטיפות והיא הייתה יעילה וטובה, אך יקרה מאוד.

הנה דרך נוספת: מטוס, שעשה את דרכו מסידני לאבו דאבי לא עמד בפני חטיפה - תוכנן לפוצץ אותו באוויר. אנו גילינו באמצעות פעילות הסייבר שלנו, שדאע"ש מתכנן לעשות את זה ולכן התרענו על כך בפני המשטרה האוסטרלית והם מנעו את זה לפני שזה קרה. זו דרך יעילה יותר לעשות את זה.

התקרית המסוימת הזו הודלפה לתקשורת ולכן אני יכול לדבר עליה. אם תכפילו זאת פי 50, זה יאפשר לכם להבין את תרומתה של ישראל למניעת מבצעי טרור גדולים, במיוחד בידי דאע"ש בעשרות מדינות. רוב המקרים האלה סוכלו הודות לפעילויות שלנו בסייבר.
 
זה משפיע על כל מדינה בעולם ועל כל אדם בעולם  - לא רק בתעופה ותחבורה, בכל התחומים. ישראל ניצלה את ההזדמנויות ומתמודדת עם הסכנות ואנו מזמינים אתכם לנהוג כמונו בשותפות עמנו, וזו המהפכה".

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם תת מזכיר האנרגיה של ארה״ב Danny Brouillette בכנס הסייבר הלאומי בת"א. בפגישה השתתף גם שר האנרגיה ד״ר יובל שטייניץ והיועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן-שבת. המשתתפים דנו בהגברת הלחץ הכלכלי על איראן, ובהעצמת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי הגנת סייבר על תשתיות אנרגיה.
 
קרדיט צילום תמונה עליונה ותמונה תחתונה שניה: חן גלילי
קרדיט צילום תמונה תחתונה ראשונה: חיים צח, לע"מ

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: דו"ח: תעשיית הסייבר בארץ מזנקת - גייסה כ-4 מיליארד $ ב-5 השנים האחרונות: דו"ח מקיף של חברת המחקר IVC, ממפה את תעשיית הסייבר לפי היקף, תחומים ונתחי שוק, ומתייחס ליתרונות ולאתגרים של תעשיית הסייבר, להון האנושי, לגיוס ההון ולתפוקות הסטארטאפים, מספק המלצות לקידום תחום הסייבר ומפרט כיצד מקדם מערך הסייבר הלאומי את תעשיית הסייבר בארץ ובחו"ל - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר": המוסד ייסד חברה בשם "ליברטד", קרן סייבר של המוסד, כלי חשוב בפעולות שלו. הקרן מתמקדת במימון חברות פרי סיד להגנה על אזרחים. "אות מגן הסייבר" הוענק למוסד - כאן.

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: רק ל-13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר: ביטוח סייבר הוא כלי חיוני בשיפור ההגנה ויכולת ההתאוששות של המשק מפני תקיפות סייבר. מרואיינים בקרב מנהלים ומקבלי החלטות ממגוון ענפי המשק בסקר של מערך הסייבר הלאומי ציינו בשכיחות גבוהה, שלא ידעו, שקיים ביטוח סייבר. מה מעניקות הפוליסות המתפתחות ומהם האתגרים בשוק ביטוחי הסייבר? מערך הסייבר זיהה את כשלי השוק הקיימים ומקדם תוכנית המיועדת להאצת שוק הביטוח בתחום - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת": יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, נשא דברים בכנס שבוע הסייבר הלאומי 2019 באונ' ת"א. הוא הציג ממצאי סקר של 300 חברות במגזר הפרטי. 68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה מתקפת סייבר או ניסיון לה - כאן.
נתניהו שבוע הסייבר הלאומי קרדיט צילום חיים צח לע"מ
 
נתניהו בשבוע הסייבר קרדיט צילום חן גלילי

 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share