Telecom News - מחקר סיילספורס: יש פופולריות גוברת לניצול ההזדמנויות ש-AI טומן בחובו

מחקר סיילספורס: יש פופולריות גוברת לניצול ההזדמנויות ש-AI טומן בחובו

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> AI & Big-Data >> מחקר סיילספורס: יש פופולריות גוברת לניצול ההזדמנויות ש-AI טומן בחובו
מחקר סיילספורס: יש פופולריות הולכת וגוברת לניצול ההזדמנויות ש-AI טומן בחובו
מאת: חיים חביב, 27.6.19, 16:57אוליביה אלבז יחצ
 
חברות, שהשתמשו במערכות AI ליצירת המלצות ללקוח, הגדילו את מחזור המכירות שלהן כמעט ללא קשר לנתוני התנועה ברשת עצמה. סיילספורס ממשיכה להשקיע בסטארטאפים ישראלים.
 
כנס Salesforce Basecamp נערך היום בתל אביב. במסגרתו, חשפה החברה לראשונה בישראל את "פלטפורמת נתוני הלקוח" שלה (Customer Data Platform - CDP), שמשלבת את "הדור הבא" של שירותי Customer 360 של סיילספורס. הפלטפורמה החדשה תאפשר לחברות לאחד את נתוני הלקוחות השונים מכל קצוות הארגון שלהן ולהתאים באופן אישי כל פעולה הנעשית מול לקוח, בהתבסס על מסמך תצוגה אחד יעיל ונוח המשקף את המידע בצורה מקיפה וברורה.

האתגר העומד בפני החברות בימינו הוא פענוח מאגרי ענק של נתוני לקוחות. על החברות לאחד נתונים ממערכות מיושנות או מרובות ערוצים, המנותקים זה מזה. בנוסף, על החברות לעמוד בתקנות פרטיות כמו ה-GDPR ולהתאים את השירותים שלהן לטכנולוגיות חדשות כמו זיהוי קולי וצ'טבוטים חכמים. באמצעות מערכת Customer 360 חברות יכולות לחבר כל יישום, מקור נתונים או התקן, על פני כל ענן, או ישירות בשרתי הארגון.

בכנס השתתפו 4,000 איש, ביניהם מנכ"לים ובכירים של חברות מובילות במשק הישראלי, נציגים בכירים מחברות טכנולוגיות הפועלות בחוד החנית של התעשייה ומיטב המוחות בתחום פיתוח הענן וטכנולוגיות AI בשירות הארגונים. משתתפי הכנס הגיעו ללמוד ולהתרשם מהפתרונות העסקיים המתקדמים ביותר בתחום ה- Marketing Automation, Commerce, Integration ועוד, שמשלבים את יכולות מערכת האיינשטיין (מערכת ה-AI המתקדמת של סיילספורס), בכל מערכות הענן המוצעות ללקוחות. לצד הכנס הציגו עשרות שותפים ולקוחות שירותים ופתרונות מבוססי כלים ופלטפורמת סיילפורס.

מדד הקניות הרבעוני של סיילספורס, משווה ומנתח התנהגות של יותר מ-500 מיליון צרכנים ברחבי העולם, כדי לזהות מגמות ושינויים באופי הרכישות. מדד זה מייצר את תמונת המצב הגלובלית המהימנה ביותר כיום של מאפיינים הולכים ומשתנים בהתנהגות הצרכנית.

מנתוני המחקר של סיילספורס עולה, שברבעון הראשון של 2019 ההכנסות מרכישות, שהתבצעו דרך פלטפורמות דיגיטליות, עלו ב-12% והיו מונעות מעלייה של 10% בהוצאות של הצרכנים בכלל. עם זאת, התנועה ברשת גדלה ב-2% בלבד. בנוסף, משך השהייה הממוצע במכשירים הדיגיטליים השונים ירד גם הוא ירידה דרמטית של כ-30%, מ-6.5 דקות ב-2014 ל-4.2 דקות בלבד ב-2019. נתון זה הוא קול קריאה לקמעונאים להשקיע בטכנולוגיות ואסטרגיות חדשות לניצול יעיל יותר של זמני הביקור הקצרים של הצרכנים.

לפי נתוני המחקר:
 82% מהרשתות הקמעונאיות הבינלאומיות, שנשאלו במחקר של סיילספורס העידו, שהן מתכננות להשקיע בשיפור הפעילות העסקית שלהן בשנים הקרובות ב-2 תחומים עיקריים: למידה וניתוח של נתוני הצרכנים שלהם ושיפור התמיכה בחטיבות דיגיטליות לשירות הלקוחות.

כ-34% מהנשאלים אמרו, שלדעתם טכנולוגיית AI תשחק תפקיד מפתח בחיבור בן צרכנים למוצרים.

22% מהנשאלים אמרו, שיטמיעו AI בחברה כבר בשנתיים הקרובות.  

כ"כ, מצביע המחקר על פופולריות הולכת וגוברת לניצול ההזדמנויות, ש-AI טומן בחובו: בעוד שחברות מובילות משתמשות בטכנולוגיה זו לניתוח ולחיזוי התנהגות הלקוחות וכדי לסייע להן לקבל החלטות עסקיות טובות יותר, מרבית הצרכנים (51%) אומרים, שהציפיות שלהם מהחברות מושפעות כעת מהשימוש בבינה מלאכותית:

48% מהלקוחות הפרטיים ו-63% מהלקוחות העסקיים מצפים לקבל המלצות מותאמות אליהם באופן אישי ולבצע את ההזמנה בצורה אוטומטית, דרך מערכת חכמה.

אימוץ טכנולוגיות AI בקרב משווקים גדל ב-44% בשנתיים האחרונות, הוא צפוי לגדול ב-155% בקרב צוותי מכירות בשנתיים הקרובות.

חברת סיילספורס צומחת בישראל וממשיכה להרחיב גם את האקוסיסטם שלה. לאורך השנים, החברה ביצעה רכישות אסטרטגיות גדולות בשוק המקומי, כולל של חברת דאטורמה בסך של כ-850 מיליון דולרים. השנה, סיילספורס ביצעה רכישה נוספת של חברת Bonobo.ai המפתחת טכנולוגיה לניתוח חכם של שיחות קוליות. Bonobo צפויה להשתלב בצורה מהותית לתוך עסקי הליבה ומוצרי הדגל של סיילספורס העולמית. כ"כ, סיילספורס פתחה לאחרונה מרכז פיתוח חדש בנצרת עילית (ששינתה את שמה לנוף הגליל), שצפוי להעסיק עשרות רבות של עובדים, שימשיכו לעבוד על פיתוחים שבחוד החנית הטכנולוגית העסקית.

השנה, הודיעה חברת סיילספורס כי היא מגדילה את היקף ההשקעה שלה בחברות ישראליות באמצעות קרן ההשקעות האירופית שלה EMEA Salesforce Ventures, שמקצה לשם כך 125 מיליון דולרים בשנה. ההשקעות בישראל כוללות השקעה בסטארטאפים כולל TechSee, Forter, OwnBackUp, RedKix, Checkmarx CoolaData, CloudLock ו-Bringg. סטארטאפ ברינג (Bringg) לדוגמא, מציע לקמעונאים תוכנה מתקדמת המאפשרת לבצע פעולות לוגיסטיות ומשלוחים חכמים.

כ"כ, יותר ויותר יזמים ישראלים בוחרים לפתח את המוצרים שלהם על גבי הפלטפורמה של סיילספורס ולהציע את מרכולתם בחנות היישומים הבינלאומית Salesforce AppExchange, שמאפשרת להם גישה ישירה לעשרות אלפי לקוחות ושותפים עסקיים בכל רחבי העולם. אחת הדוגמאות האחרונות הוא הסטארטאפ  גלזבוקס (Glassbox) שהשלים בהצלחה את תכנית האקסלרטור של סיילספורס ועומד להשיק את האפליקציה החדשה שלו בחנות היישומים.

אוליבייה אלבז, (בתמונה למעלה), סגן נשיא בכיר לאזור EMEA וראש מערך המכירות, סיילספורס ישראל: "חברות,שהשתמשו במערכות AI ליצירת המלצות ללקוח, הגדילו את מחזור המכירות שלהן כמעט ללא קשר לנתוני התנועה ברשת עצמה. המחקר מוכיח, כי חברות שעשו שימוש במערכות ה-AI כמו מערכת אינשטיין הגדילו את סל הרכישה ב-26% יותר מחברות, שלא עשו שימוש בהן. בעידן שבו הצרכנים מצפים לשירות מתקדם ומותאם אישית, היכולת לחולל המלצות בצורה משכנעת, על סמך העדיפויות האישיות של הצרכן, מעצבת את חוויית הלקוח בצורה חדשה ועוצמתית הרבה יותר מבעבר ומהווה יתרון משמעותי.

יותר ממחצית הלקוחות של החברה מעדיפים שירותי AI בהפעלה קולית - בני דור ה-Z והמילניאלס מתחברים לטכנולוגיות דיבור פי-2 מהר יותר מדור הבייבי-בום. העוזרות הדיגיטליות דוגמת אלכסה, סירי וגוגל אסיסטנט מובילות כבר היום את השינוי המהותי, שישפיע על כל עסק בעתיד הקרוב ואנו נראה יותר חברות, שתטמענה יישומי Machine Learning וזיהוי דיבור לטובת הלקוחות שלהם".

אלעד דונסקי, סגן נשיא ומנהל פיתוח פלטפורמת Salesforce Einstein בישראל: "הארגונים בימינו מתוחכמים מאי-פעם ורבים מהם מעוניינים לייצר עסק עסקי משמעותי בעצמאות הטמעה של מערכות AI מתקדמות. אחד האתגרים שלנו בישראל, הוא לבנות מוצרי AI בקנה מידה גדול, שיוכלו לשרת את הצרכים הייחודים של כל אחד מ-150,000 הארגונים, שסיילספורס עובדת איתם ברחבי העולם, החל מלקוחות קטנים ועד ללקוחות ענק.  

מרכז הפיתוח בישראל מתמקד בבניית טכנולוגיות ומוצרים חדשניים ואסטרטגיים לחברה, עם פוקוס בתחומי ה-AI, BigData ו-Cyber. אנו שומרים על קשר צמוד עם הלקוחות, כדי להתאים עבורם פתרונות לבעיות מורכבות".
 
סיילספורס צילום חיים חביב
 צילום: חיים חביב



 
 
Bookmark and Share