Telecom News - האם אתם מודאגים שהוריכם יפלו קורבן להונאת רשת ולא תמיד מעוניינים לסייע?

האם אתם מודאגים שהוריכם יפלו קורבן להונאת רשת ולא תמיד מעוניינים לסייע?

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> האם אתם מודאגים שהוריכם יפלו קורבן להונאת רשת ולא תמיד מעוניינים לסייע?
האם גם אתם מודאגים שהוריכם יפלו קורבן להונאה ברשת אך לא תמיד מעוניינים לסייע להם?
מאת: מערכת Telecom News, 30.6.19, 14:48קספרסקי
 
צעירים בני דור המילניום, שגדלו לתוך הטכנולוגיות, מתבקשים להעניק תמיכה טכנית לבני משפחה מבוגרים מאותגרים טכנולוגית. סקר חושף את צמיחת הבקשות מסוג "אתה יכול רק...", ואת השפעתן השלילית על אחדות המשפחה. 69% מבני דור המילניום מודאגים, שהוריהם יפלו קורבן להונאה ברשת.

הטכנולוגיה שינתה את הדרך בה אנו חיים את חיינו. והשינוי הזה חושף לא פעם את הפערים המעמיקים בין בני דור המילניום, שגדל לתוך הטכנולוגיה, ובין המבוגרים מהם, שאינם שולטים בנפלאות הטכנולוגיה באותה מידה של ביטחון.
 
סקר של קספרסקי מצא, שאלמלא סיוע של ילדיהם, יותר משליש (35%) מבני ה-55+ היו מתקשים להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים יומיומיים. כתוצאה מכך, רבים מהם פונים אוטומטית לבני משפחה צעירים - "ילידי" הדור הטכנולוגי, בכל סוג של תמיכה טכנית, החל מ-"אתה יכול רק לתקן לי את האינטרנט"? "להסביר לי על הענן", וכלה ב-"איפה נעלם הוואטסאפ"?
 
הסקר כלל 11,000 משתמשים ב- 13 מדינות, עם מדגם מייצג לכל לאום, מגדר, גיל ואזור.
 
כתוצאה מהפער הטכנולוגי הזה מוצאים את עצמם צעירים רבים כשהם מתמודדים עם לחצי החיים המודרניים וגם מתבקשים להעניק תמיכה טכנית לבני משפחה מאותגרים טכנולוגית.
 
יותר ממחצית מהמילניאלים מנשאלי הסקר (55%) העידו, שהם מרגישים מחויבים לספק תמיכה טכנית לקרובים המבוגרים.
 
69% מבני דור המילניום מודאגים, שהוריהם יפלו קורבן להונאה ברשת.
 
אולם, רבע (25%) מהם הודו, כי הם נמנעים מחברי משפחה, שלתחושתם מעוניינים בסיוע טכנולוגי והם מתחמקים מהם.
 
יותר ממחצית (52%) מבני ה-55+, שהשתתפו בסקר הודו, שאין להם ידע טכנולוגי.

41% מהם העידו, שהם מתקשרים לילדיהם או לבני משפחה צעירים אחרים לתמיכה מרחוק.

18% מהם לא התביישו להודות, שחסרה להם התמיכה הטכנית של ילדיהם יותר מאשר חברתם.
 
15% מבני ה-55+ היו אף מוכנים לשחד בני משפחה צעירים כדי לקבל מהם תמיכה טכנולוגית.
 
כתוצאה מהפער הטכנולוגי המובהק וההסתמכות היתרה על ילידי הטכנולוגיה, שהופכים לגיבורי התמיכה של המשפחה, עולה מהסקר השפעה על היחסים במשפחה ואף על הרגלי הבחירה של מתנות לבני הדור המבוגר.
 
כמעט שליש (30%) מהנשאלים ציינו, שהם נמנעים מלרכוש לבני משפחה מבוגרים אביזר טכנולוגי, מכיוון שהם יודעים, שהם יהיו אלה, שייקראו לדגל כדי לעזור בהפעלת המכשור.
 
אלכסנדר מוסייב, CBO, קספרסקי: "לא כולם גדלו עם הטכנולוגיה, ולכן הדור המבוגר אולי לא מרגיש נוח להשתמש בו כמו ילידי הטכנולוגיה. אנו רוצים, שכולם ייהנו מההזדמנויות, שמציעה הטכנולוגיה, ושואפים להעניק לכולם את עוצמת הידע הטכנולוגי. הידע הנכון יאפשר לכל המשתמשים בכל הגילאים לנהל את הפעילות שלהם באינטרנט בביטחון''.
 
קתלין סקסטון, פסיכותרפיסטית: "השינויים הטכנולוגים המתרחשים היום הם דרמטיים ואפשר למצוא אותם בכל מקום - בבית, ברכב, במשרד, בסביבה החברתית, בבנק, וכולנו נדרשים ללמוד כל הזמן מהי הדרך הנכונה ליהנות מהטכנולוגיה. אלא שבקרב המבוגרים יותר, השינויים הללו נתפסים כחדים ומשמעותיים מידי ולא מעטים חוששים, שאם לא יהיו מחומשים בידע מספיק, הם עלולים להיות מנוצלים או ליפול קורבן להונאות בשל היותם מאותגרים טכנולוגית".
 
הדו"ח ‘Can you just’ המלא - כאן.
סדרת מדריכים פשוטים - כאן.
סרטון וידיאו - כאן.

מאותגר טכנולוגית
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share