Telecom News - למה דו"ח סיכום פעילות 2015 ממועצת הכבלים והלוויין מתפרסם באמצע 2019?

למה דו"ח סיכום פעילות 2015 ממועצת הכבלים והלוויין מתפרסם באמצע 2019?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> למה דו"ח סיכום פעילות 2015 ממועצת הכבלים והלוויין מתפרסם באמצע 2019?
במשרד התקשורת לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. מועצת הכבלים והלוויין המנוהלת ע"י יו"ר זמני ("בהטלת תפקיד") פרסמה את סיכום דו"ח הפעילות של 2015 כעת (ביולי 2019) באיחור קליל של כמה שנים. כנראה הם קיוו שלא נרגיש ב"ישראבלוף" הזה. 
מאת: אבי וייס, 8.7.19, 07:30אשר ביטון

על פי חוק חופש המידע, יש חובה על כל משרדי הממשלה לפרסם סיכום שנתי ("דין וחשבון שנתי", כהגדרת החוק סעיף 5) ועל פי סעיף 5 ב"תקנות חופש המידע" נקבע, ש"דין וחשבון שנתי של רשות ציבורית יתפרסם לא יאוחר מ-1 ביולי בכל שנה". יש כמה סעיפים בחוק ובתקנות המגדירים מה תכולת הדיווח השנתי הזה. 

משרד התקשורת עצמו בד"כ עומד בלו"ז הזה (אני כרגע מתעלם לחלוטין מהתוכן של הדו"ח ומתייחס רק לחובה לפרסם דו"ח כזה, כל שנה עד 1 ביולי). אולם, משום מה מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של היו"ר "בהטלת תפקיד" (תואר מוזר, אבל זה המצב. פרטים איך נוצר המצב הכיאוטי הזה יש כאן), אשר ביטון (בתמונה משמאל), לא מרגישה, שהחוק הזה חל עליה. 

ביום 2.7.19 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (וגם למועצת הכבלים והלוויין) וללשכת שר התקשורת:
"מה קרה לדו"ח מועצת הכבלים והלוויין ל-2018?
אתמול משרד התקשורת פרסם את דו"ח סיכום 2018 לפי "חוק חופש המידע".
במקביל, מועצת הכבלים פרסמה אתמול דו"ח, אבל הדו"ח הזה הוא של 2015, לא של 2018.

האם זה איזה סוג מוזר של בדיחה, של מי שחתום על המסמך: אשר ביטון, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (בהטלת תפקיד)?,

או אולי יש כאן איזה מבחן של "בדיקת ערנות בשמירה" - אם אני אבחין, שזה לא דו"ח של 2018 אלא של 2015?
 
אשמח לקבל הבהרות היכן הדוחות של 2016, 2017 ו-2018 ולמה פתאום מפרסמים סיכום של 2015 באמצע 2019?".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל (די ברור למה).

אולם, במענה לחשיפה, במועצת הכבלים והלוויין העלו מייד לאתר הסבר לאיחור הבלתי הגיוני הזה והנה מה שהתפרסם שם במענה לשאלותיי [ציטוט מלא, כדי שלא תחשבו, שהמצאתי משהו]: 
"דו"ח 2015 מתפרסם לעיון הציבור. השיטה הנוהגת של התחשבנות רב שנתית גוזרת הגשת דו"חות מאוחרים, שכן סגירת התחשבנות לשנת 2015 מתבצעת בשנת 2018-9, לכשעולים על המסך שידורים אשר תוכננו ובוצעו במהלך השנים שחלפו. בכוונתינו לערוך בחינה מקיפה של שינוי השיטה ופרסום דוחות בזמן קצר יותר, תוך שינוי וצמצום תוכנם".

אשמח אם מי מקוראינו יסביר לי מה כתוב בהסבר הזה, כי אני לא הצלחתי להבין, למה צריך לחכות 3 שנים כדי לקבל כמה מספרים?

אגב, שנת 2015 הייתה שנה מאוד מרתקת במועצת הכבלים והלוויין. זו השנה בה המועצה החלה לעסוק ואף קיימה 2 סבבי אישורים במה שמכונה בהמשך "תיק בזק", שהפך ל"תיק 4000". כ"כ, זו השנה בה המועצה (כלומר: ראשי המועצה) החליטו, שאין חוק על VOD \ OTT ובהמשך החליטו, שאין חוק על שידורי "עידן +" ב-OTT באינטרנט. הנושאים המרתקים הללו, זכו מטעמים מובנים ל"גימוד" בדו"ח 2015, שיוצא באיחור אופנתי של 3 שנים... 

אם היו"ר "בהטלת תפקיד" אשר ביטון, לא יודע איך מוצאים כמה מספרים במשך 3 שנים, אז שיפנה לסמנכ"ל הבכיר לכלכלה במשרד התקשורת, לו אין שום בעיה להוציא מהשרוול מספרים - ככל שירצה. ממש קלי קלות. אפשר היה לפתור את הבעיה הזו - מזמן. 

אני חוזר כאן על הפתגם מכתבה קודמת, פתגם המתאים גם לכאן, מ
תהילים פרק קטו: "פה-להם, ולא ידברו; עיניים להם, ולא יראו. אוזניים להם, ולא ישמעו; אף להם, ולא יריחון. ידיהם, ולא ימישון--רגליהם, ולא יהלכו; לא-יהגו, בגרונם. כמוהם, יהיו עושיהם, כול אשר-בוטח בהם". 

אני מקווה, שכעת, לאחר התפטרות השר הכושל היוצא איוב קרא, ומינוי שר תקשורת ללא מחויבויות ל"קליקות" וללא תלות ב"קליקות" השולטות במשרד הזה והעושות ככל העולה על רוחן (והתורמות כמעט מידי יום ל"תיק 4000" המפוברק כנגד נתניהו), שיחל קודם כל בניקוי צמרת משרד התקשורת מכל המנהלים הכושלים המצויים שם ויבין, שהם חייבים ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.

ANNUAL REPORT FREE



 
 
Bookmark and Share