האם ברשותכם מוצרי Microsoft שהגיעו ל-"Extended Support End Date"?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> האם ברשותכם מוצרי Microsoft שהגיעו ל-"Extended Support End Date"?
האם ברשותכם מוצרי Microsoft שהגיעו ל-"Extended Support End Date"? - כל מה שעליכם לדעת
מאת: שלומי טרי, 15.7.19, 13:59שלמה טרי יחצ בינת

מיקרוסופט מסיימת בקרוב תמיכה בשורה של מוצרים שלה, כולל Window 7. מהן האפשרויות העומדות בפני המשתמש, העסק והארגון? מהן ההמלצות לפעולות אפשריות בהתאם למגבלות טכניות או מסחריות שכיחות?
 
בלמעלה מ-60% מהארגונים בישראל עדיין פועלות תחנות עבודה ב-Windows 7, שהוא בין המוצרים בהם מיקרוסופט מסיימת את תמיכתה.

אז מה היא באמת המשמעות של סיום התמיכה(Extended Support End Date)  ב-Microsoft?
משמעות הדבר היא, שברגע שמוצר יגיע לתאריך הסיום של התמיכה המורחבת, לא יהיו זמינים עבורו פאצ'ים, עדכוני אבטחה או תמיכה של Microsoft.

אם משתמשים בכל אחד מהמוצרים הללו ולא עושים דבר, קרוב לוודאי, שהסיכונים בהיבטי פרצות האבטחה והתאימות יגדלו, דבר שעלול להשפיע גם על הייצור. סיכונים אלה צפויים להתרחב עם הזמן. לכן, חיוני מבחינתך לנקוט פעולה בנושא ויפה שעה אחת קודם.
 
Microsoft מסיימת את התמיכה במוצרים שלה כדי שתוכל למקד השקעה הן בתמיכה בטכנולוגיות חדשות וטובות יותר והן בשיפור חוויית המשתמש.
 
אילו מוצרי Microsoft עיקריים מגיעים לסוף התמיכה בשנה הקרובה?
התמיכה במוצרים פופולריים רבים של מיקרוסופט תסתיים בקרוב, לדוגמא:

1
 
נתונים וקרדיט: מאט וויט מ-ITLAB
* חבילת השירות החדשה עבור גרסת שרת SQL מרחיבה את התמיכה. מומלץ לשדרג ל-Service Pack העדכנית ביותר כדי להישאר בתמיכה.

כדאי לדעת: התמיכה מסתיימת 12 חודשים לאחר השחרור האחרון של גרסת ה-Service Pack או בסוף ה-Lifecycle של המוצר, המוקדם מביניהם.

התאריכים המצוינים בטבלה יוצאים מנקודת הנחה, שמעודכנת אצל המשתמשים גרסת ה-Service Pack העדכנית ביותר עבור המוצר. במידה וחבילת השירות העדכנית ביותר אינה מותקנת, פוקעת התמיכה מוקדם יותר.

לפירוט, ניתן לעקוב אחר מעגל חיי המוצרים ומועדי התמיכה בהם באתר מיקרוסופט - כאן.

מה רצוי לעשות כאשר מגלים מוצר בשימוש שבו עתידה להסתיים התמיכה של Microsoft בקרוב?
מומלץ לפעול מבעוד מועד ולא להמתין לרגע האחרון.

ראוי לתכנן את העתיד - התמיכה במוצרי Microsoft המפורטים להלן מסתיימת תוך פחות מ-5 שנים.
2
 
נתונים וקרדיט: מאט וויט מ-ITLAB

מה ניתן לבצע?
מטבע הדברים, מומלץ על שמירה תמידית של עדכניות סביבת העבודה: שדרוג סביבת העבודה לגרסאות אחרונות במשאבים, במערכות ההפעלה  ובאפליקציות ואף שקילת מעבר התשתיות למשאבים חדשניים, מנוהלים וגמישים בענן פרטי או ציבורי.

לעיתים עולה חשש מההשפעה על סביבת הייצור בעת ביצוע מעבר תשתיות לענן, אך אינטגרטור מנוסה מסוגל לגרום למעבר לענן להיות כמעט שקוף עבור הארגון בהיבט ההשפעה על העבודה השוטפת.

אם ישנן סיבות טכניות או עסקיות בגינן אין יכולת לחדש את סביבת העבודה או התשתיות המקומיות, ניתן לבחור באחת האפשרויות הבאות:

לעבור לענן: פרטי או ציבורי.

לשדרג נקודתית לגרסה החדשה ביותר שמתאפשרת, כפתרון זמני: למשל לשדרג מ-Windows Server 2008 ל-Windows Server 2008 R2.

לא לעשות דבר: מפליא אבל השמים לא נופלים כאשר התמיכה של מיקרוסופט מסתיימת. אך ככל שיחלוף הזמן המערכות והיישומים יהיו פגיעים יותר ויותר לסיכונים ופרצות אבטחה והסיוע אותו ניתן יהיה לקבל במקרה תקלה יהיה מוגבל מאוד.
 
עבור תחנות עבודה - Windows  7
אם מפעילים את Windows 7 במחשבים שולחנים או בסביבת VDI מומלץ לעבור אל Windows 10 האחרון. כך מציידים את המשתמשים בשולחן העבודה, משוכלל, פרודוקטיבי ומאובטח, כולל עדכון תכולה מלא פעמיים בשנה. אם בוחרים לעבור לענן, עדכוני האבטחה המורחבת כבר כלולים במחיר. כך, שהתשתיות מדור קודם תתמוכנה בעת המעבר ל-Windows 10.
 
ומה לגבי WINDOWS SERVER, SQL SERVER, EXCHANGE SERVER ?
הגישה המודרנית היא להעביר את המשאבים של האפליקציות לסביבת פלטפורמה כשירות (PaaS) או תוכנה כשירות (SaaS). סביבת הענן מאפשרת להגדיל או להקטין לפי הצורך ולשלם רק על מה שצורכים.

אם רוצים לקבל הנחיות לגבי התוכנית הטובה ביותר עבור הארגון או תמיכה במעבר, מומלץ להתייעץ עם אינטגרטור מנוסה.

מאת: שלומי טרי, יולי 2019.
 מנהל חטיבת השירות המנוהל וענן בינת תקשורת 
MICROSOFT FREE



 
 
Bookmark and Share