Telecom News - פרדיגמת אחסון המידע מתה - יחי הדור הבא של אחסון ללא פשרה

פרדיגמת אחסון המידע מתה - יחי הדור הבא של אחסון ללא פשרה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> פרדיגמת אחסון המידע מתה - יחי הדור הבא של אחסון ללא פשרה
פרדיגמת אחסון המידע מתה - יחי הדור הבא של אחסון ללא פשרה
מאת: עופר טל, 17.7.19, 15:45עופר טל יחצ

השינויים המתחוללים בעולם אחסון המידע ותכונות המודל החדש לאחסון מידע ארגוני, שמציגות הטכנולוגיות החדשות.

עולם אחסון המידע והתשתיות הארגוניות עובר בימים אלה מהפכה תדמיתית. טכנולוגיות חדשות, שמוצגות לשוק, הופכות אותו מתחום מורכב, מסואב, קשה לתפעול ויקר, לתחום גמיש, דינמי וחכם, שמסייע לארגונים לצעוד צעד ענק קדימה לעבר מינוף אינטליגנטי של מידע ארגוני.

השינוי בפרדיגמת האחסון פותח בפני ארגונים אפיקים אסטרטגיים מעניינים והופך את מנהלי התשתיות מגורמים טכניים בארגון לגורמי מיצרי ערך המקדמים את הארגון על פני המתחרים בשוק.
 
כרוניקה של מורכבות
ארגוני אנטרפרייז, שמייצרים נפח מידע אדיר וצורכים משאבי אחסון גדולים, נתקלים באתגר לא פשוט בתשתיות מערכות המידע - בחירה. נפח המידע העצום הוביל ארגונים לצומת דרכים בה הם נאלצים לבחור היכן לשכן סוגים שונים של מידע ארגוני ובאיזה אופן כדי לחסוך בעלויות ולאפשר ניצול של המידע לצורכי הפקת תובנות עסקיות.

מצד אחד, קיימים פתרונות מבוססי דיסקים, שמאפשרים אחסון נפחים גדולים של מידע בעלות נמוכה, אך עם ביצועים ושרידות נמוכים, ומצד שני פתרונות פלאש מהירים ובעלי ביצועים גבוהים, שבשל עלותם היקרה מאפשרים אחסון של רק חלק קטן מהמידע (לעיתים רק 10% מהמידע), מידע אסטרטגי ויישומים, שבאותה נקודת זמן החליטו מנהלי האחסון כי מקומם שם.

עם השנים נוצרו סביבות אחסון מרובות שכבות (tiers), מרובות פתרונות ומרובות ספקים, לפעמים עשרות מערכות שכל אחת מהן מטפלת בסוג אחר של מידע.

2 בעיות עיקריות נוצרו כתוצאה מסביבת האחסון המורכבת והמבוזרת הזאת:

הראשונה היא עלות תפעולית וניהולית גבוהה.

השנייה, לא פחות חשובה מכך, היא פגיעה ביכולת למנף את המידע ליצירת תובנות עסקיות באמצעות מערכות ביג דאטה ולמידת מכונה, שכן יכולת זו תלויה בסוגים שונים של מידע הנמצא בין השכבות השונות.

ברור כי היכולת לייצר תובנות עסקיות נמצאת בבסיס כושר ההכנסה העתידי של הארגון והתקדמותו.
 
אילו שינויים מתחוללים בעולם אחסון המידע?
המורכבות התפעולית, העלויות וחוסר היעילות בניצול מרבי של המידע הארגוני הביאו לצורך בשינוי מרחיק לכת בפרדיגמה של אחסון המידע והשינוי הזה אכן הגיע.

טכנולוגיות חדשות מציגות מודל חדש לאחסון מידע ארגוני, ואלו הן תכונותיו העיקריות:

איחוד מערכות לפתרון אחסון אחד לכל מטרה: פתרונות אחסון חדשניים מאפשרים איחוד של כלל מערכות האחסון בארגון לפתרון אחסון אחד לכל מטרה - Multipurpose Storage. עובדה זאת חוסכת את הצורך ביצירת שכבות שונות לסוגי מידע שונים. מנהלי התשתית לא צריכים לבחור ולא להתפשר על מדיית האחסון.

המידע הקריטי והמידע הארכיוני, או המשני בחשיבותו, מאוחסנים כולם באותה פלטפורמה עם זמינות של 100%, מוכנים לשליפה ולשימוש לכל מטרה.

האיחוד לפתרון אחד לא רק מפשט את התפעול והניהול וחוסך כספים רבים, הוא גם מאפשר לייצר תובנות אמתיות המבוססות על המידע הקיים בזמן אמת בארגון, ללא קשר למקום משכנו, ולא רק על סמך מידע, שנקבע בעבר כי הוא הקריטי והחשוב למטרה זאת.
 
אבני בניין חומרתיים פשוטים וזולים: הדור הבא של פתרונות אחסון היברידיים, שמבוססים הן על דיסקים והן על טכנולוגית פלאש וזיכרון, מאפשרים, באמצעות תוכנה חכמה, להציע לארגונים נפחים גבוהים והוזלה משמעותית בעלות האחסון.

המידע בהם מאוחסן בין המדיות השונות בצורה חכמה ודינמית מבלי לוותר על זמינות ומהירות אחזור של כלל המידע בכל רגע נתון. יתרה מכך, תהליך הקצאת המשאבים מופשט ומתייעל עם תהליכים אוטומטיים.
 
גמישות ואלסטיות: מודלים עסקיים גמישים מאפשרים צריכה דמוית-ענן והסרת התלות בחומרה. פתרונות מתקדמים מאפשרים לארגונים לשלם רק על מה שהם צורכים בפועל לפי הדרישה ולשנות את קיבולת האחסון מעלה או מטה לפי הצורך בלחיצת כפתור.
מערכי האחסון המודרניים כוללים מערכות ניהול חדשניות וגישת API פתוחה המאפשרות תפעול פשוט להפליא ואוטומציית תהליכים. אלו חשובים מאין כמוהם לניהול נפחי המידע האדירים איתם מתמודדים ארגונים גדולים וספקי פתרונות ענן.
 
זמינות של 100%: מנגנוני רפליקציה מובנים מאפשרים זמינות של 100% לכלל המידע, שיפור בביצועים ואפשרות פשוטה יותר לניוד מידע בין מערכי אחסון בתוך הדאטה סנטר.
 
ערך עסקי ושירות מצוין ללקוח הקצה בשוק תחרותי
לקוחות הופכים חסרי סבלנות יותר ויותר, בין אם מדובר בלקוחות של ספקי הענן או בלקוחות צרכניים הקונים ביגוד דרך אפליקציה. דחיית סיפוקים היא מושג מהעבר. היום כולם רוצים הכל, מהר ועכשיו. ספק המתמהמה, סופו שיוחלף בספק אחר. חנות. שהמידע שלה לא עולה בזריזות באפליקציה, סופה שיינטשו אותה לטובת אפליקציה אחרת. זה עד כדי כך פשוט.

חברות וארגונים, שרוצים לשרוד, חייבים להכין את עצמם עם זמינות של 100% למידע ויכולת להפיק תובנות, שתאפשרנה להם לספק את השירות הטוב ביותר במהירות הגבוהה ביותר.

יתרה מכך, ניצול טוב יותר של משאבי התשתית והסבתם למטרות פיתוח עסקי ושיווק, ללא ספק, יועילו לעסק ויאפשרו לו לצעוד לעתיד, שיפיק יותר מכירות והזדמנויות עסקיות. מידע והיכולת לאחסן אותו ולמנף אותו עומדים בבסיס ההצלחה הזאת. ככל שארגונים מבינים זאת, כך הם מוכנים לצאת מהפרדיגמה הידועה, להפסיק להתפשר ולצעוד לעבר הדור החדש של עידן המידע.

מאת: עופר טל, יולי 2019.
מהנדס מכירות בכיר ב-Infinidat

STORAGE FREE
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share