Telecom News - דו"ח סייבר 2019: ההשלכות הפיננסיות של מתקפות סייבר על העסק והארגון

דו"ח סייבר 2019: ההשלכות הפיננסיות של מתקפות סייבר על העסק והארגון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> דו"ח סייבר 2019: ההשלכות הפיננסיות של מתקפות סייבר על העסק והארגון
דו"ח סייבר 2019: ההשלכות הפיננסיות של מתקפות סייבר על העסק והארגון
מאת: מערכת Telecom News, 23.7.19, 11:17IBM

על פי המחקר "העלות השנתית של פריצה לנתונים", שמבוסס על ראיונות עם כ-500 חברות, שהתנסו בפריצה בשנה החולפת, ההשלכות מורגשות במשך שנים והמתקפות מהוות סיכון גדל במיוחד לעסקים קטנים. ארגונים בתחום שירותי הבריאות ספגו את העלויות הגבוהות ביותר כתוצאה מפגיעה בנתוניהן.

IBM Security פרסמה היום את תוצאות המחקר המקיף השנתי, שהיא עורכת,  data breach ​The cost of a על ההשלכות הפיננסיות של פגיעה בנתוני העסק והארגון.

על פי הדו"ח, עלות פריצה לנתונים עלתה ב-12% ב-5 השנים אחרונות ומגיעה כיום ל-3.92 מיליון דולרים בממוצע. הוצאות מאמירות אלו מייצגות את ההשפעה הכספית הרב-שנתית של פריצה לנתונים, את הרגולציה המוגברת ואת התהליך המורכב של התמודדות עם מתקפות עברייניות.

ההשלכות הפיננסיות של פגיעה בנתונים עלולות להיות חמורות במיוחד כאשר הארגון הנפגע הוא עסק קטן או בינוני.

על פי המחקר, חברות עם פחות מ-500 עובדים ספגו הפסדים של יותר מ-2.5 מיליון דולרים בממוצע, סכום משתק כשמדובר בעסק קטן, שהכנסותיו השנתיות מסתכמות בכ-50 מיליון דולרים או פחות.

לראשונה השנה בחן הדו"ח גם את ההשפעה הפיננסית של הפריצה לאורך זמן ומצא, שהשפעות אלו מורגשות במשך שנים לאחר התקרית.

למרות שבממוצע 67% מעלויות הפריצה מתרחשות בשנה הראשונה, שאחרי התקרית, 22% מהעלויות מצטברות בשנה השנייה ו-11% נוספות שנתיים אחרי הפריצה. העלויות ארוכות הטווח היו גבוהות יותר בשנה השנייה והשלישית בארגונים בעלי סביבה עתירת רגולציה, כגון שירותי בריאות, שירותים פיננסיים, אנרגיה ותרופות.

מחקר "העלות השנתית של פריצות לנתונים" נערך מדי שנה ע"י מכון פונמון במימון IBM. הוא מבוסס על ראיונות מעמיקים עם יותר מ-500 חברות בעולם, שהתנסו בפריצה בשנה החולפת. הניתוח מביא בחשבון מאות גורמי עלות, לרבות הוצאות משפטיות ורגולטוריות, פעילויות טכניות ופגיעה במוניטין המותג, בלקוחות ובפריון העובדים. להלן כמה מהממצאים העיקריים של הדו"ח האחרון:
  • פריצות זדוניות הן השכיחות והיקרות ביותר: יותר מ-50% מהפריצות לנתונים, שאליהן מתייחס המחקר, נבעו ממתקפות סייבר זדוניות ועלו לחברות מיליון דולרים יותר בממוצע מאשר עלויות, שנגרמו עקב פגיעה בנתונים מסיבות אחרות.
  • "פריצות ענק" הובילו להפסדי ענק: למרות שפריצות אלו פחות שכיחות, פגיעה ביותר ממיליון רשומות עלתה לחברות סכום של כ-42 מיליון דולרים, כאשר הפגיעה הייתה ב-50 מיליון רשומות, המחיר ,ששילמה החברה עקב כך, היה כ-388 מיליון דולרים.
  • קשה באימונים, קל בקרב: חברות, שמחזיקות צוות תגובה לתקריות וגם בוחנות באופן סדיר את תכניות התגובה שלהן, הוציאו בממוצע 1.23 מיליון דולרים פחות בעקבות פריצה לנתונים מאשר חברות, שאין להן אמצעי תגובה כלל.
  • פריצות נתונים בארה"ב עולות פי 2: העלות הממוצעת של פריצה לנתונים בארה"ב היא 8.19 מיליון דולרים, יותר מפי 2 מהממוצע העולמי.
  • עלויות הפגיעה בנתונים של ארגונים בתחום שירותי בריאות הן הגבוהות ביותר: זו השנה התשיעית ברציפות, שארגונים בתחום שירותי הבריאות סופגים את עלויות הפריצה הגבוהות ביותר, כ-6.5 מיליון דולרים בממוצע (יותר מ-60% מעל העלויות בענפים אחרים ,שנבדקו במחקר).
פריצות זדוניות מהוות איום גובר והולך. פגיעות מקריות עדיין שכיחות
המחקר מצא, שפגיעה בנתונים, שמקורה מתקפת סייבר זדונית, היא לא רק הסיבה השכיחה ביותר לפגיעה אלא גם היקרה ביותר.
פריצות זדוניות לנתונים עלו לחברות, שנסקרו, 4.45 מיליון דולרים בממוצע, יותר ממיליון דולרים מאשר פריצות, שנבעו מגורמים אחרים כגון תקלות במערכות או טעויות אנוש. המחקר מראה, שפגיעות זדוניות מהוות איום גדל והולך בהתחשב בכך, שמתקפות עברייניות כגורם לפגיעה בנתונים גדל מ-42% ל-51% ב-6 השנים, שבהן נערך המחקר (גידול של 21%).

עם זאת, פגיעות לא מתוכננות בנתונים, שנובעות מטעות אנוש או תקלה טכנית, עדיין היו אחראיות לקרוב למחצית (49%) הפגיעות בנתונים ,שנסקרו בדו"ח, ועלו לחברות 3.5 מיליון דולרים ו-3.24 מיליון דולרים, בהתאמה. פגיעות הנובעות מטעות אנוש ותקלות טכניות מהוות הזדמנות לשיפור באמצעות הכשרה להגברת המודעות לאבטחה, השקעות בטכנולוגיה, ושירותי בדיקות, שיזהו תקלות בשלב מוקדם.

אחד התחומים המדאיגים ביותר הוא קונפיגורציה שגויה של שרתי ענן, שב-2018 תרמה לחשיפה של 990 מיליון רשומות, או 43% מכל הרשומות, שנחשפו באותה שנה, כך על פי מדד מודיעין האיומים של IBM X-Force.

יכולת תגובה להתקפות סייבר היא הדרך היעילה ביותר לצמצם עלויות
ב-14 השנים האחרונות בחן מכון פונמון את הגורמים לגידול או צמצום של עלויות הפריצה ומצא, שמהירות ויעילות התגובה של הארגון לפריצה לנתונים משפיעות במידה רבה על העלות הכוללת.

השנה מצא הדו"ח, שמחזור החיים הממוצע של פריצה לנתונים הוא 279 ימים. 206 ימים בממוצע דרושים לחברה לזהות פריצה אחרי התרחשותה. 73 ימים נוספים דרושים להכלת הפריצה. עם זאת, חברות במחקר, שהצליחו לאתר ולהכיל את הפריצה בפחות מ-200 יום, הפסידו 1.2 מיליון דולרים פחות בעלות הכוללת של הפגיעה.

התמקדות בתגובה לתקרית מסייעת בקיצור זמן התגובה של החברה. המחקר מצא גם מתאם ישיר בין יכולת התגובה לעלויות הכוללות. קיומם של צוות תגובה ותרגולת נרחבת של יכולת התגובה הם הגורמים המובילים לחיסכון בעלויות הנובעות מפגיעה בנתונים. חברות שמקיימות את שניהם ספגו בממוצע עלויות נמוכות ב-1.23 מיליון דולרים בעקבות פריצה לנתונים מאשר חברות, שאין בהן את האמצעים הללו (3.51 מיליון דולרים לעומת 4.74 מיליון דולרים).

גורמים נוספים המשפיעים על עלות הפגיעה בנתונים בחברות שנסקרו הם:
  • מספר הרשומות שנפגעו: פריצה או פגיעה בנתונים עולה לחברות כ-150 דולרים לכל רשומה, שאבדה או נגנבה.
  • חברות, שפרשו טכנולוגיות למיכון אבטחת המידע, ספגו רק כמחצית מהעלויות (2.65 מיליון דולרים בממוצע) בהשוואה לחברות, שלא הטמיעו טכנולוגיות כאלו בארגון (5.16 מיליון דולרים).
  • גם שימוש נרחב בהצפנה הוא גורם חשוב לחיסכון בעלויות המפחית את עלות הפריצה הכוללת ב-360,000 דולרים.
  • פריצות, שמקורן בצד שלישי, כגון פריצה דרך שותף או ספק, עולות לחברות 370,000 דולרים יותר בממוצע, מה שמדגיש את הצורך לבדוק בקפידה את אמצעי האבטחה של חברות, שעמן הן עושות עסקים, לוודא עמידה בתקני אבטחה, ולנטר באופן פעיל את אפיקי הגישה למידע מצד שלישי.
מגמות אזוריות וענפיות
המחקר בחן גם את עלות הפריצה לנתונים בתעשיות ואזורים שונים ומצא, שפריצות לנתונים בארה"ב הן היקרות ביותר ועולות 8.19 מיליון דולרים, או יותר מפי 2 מהממוצע בחברות עולמיות, שנבחנו במחקר. עלויות הפריצה לנתונים בארה"ב גדלו ב-130% ב-14 השנים האחרונות לעומת 3.54 מיליון דולרים במחקר ב-2006.

בנוסף, ארגונים במזרח התיכון דיווחו על המספר הממוצע הגבוה ביותר של רשומות שניזוקו, עם קרוב ל-40,000 רשומות, שנחשפו בכל תקרית (לעומת ממוצע גלובלי של 25,500 רשומות לתקרית).

זו השנה התשיעית ברציפות, שארגונים בתחום שירותי הבריאות במחקר ספגו את העלויות הגבוהות ביותר כתוצאה מפגיעה בנתוניהן. עלות הפריצה הממוצעת בתעשיית שירותי הבריאות הייתה קרוב ל-6.5 מיליון דולרים, יותר מ-60% מעל הממוצע הרב-ענפי.

לימור קסם, חוקרת אבטחת סייבר בכירה ב-IBM: "פשעי סייבר מגלגלים כסף גדול עבור עברייני הסייבר. למרבה הצער, הרווח שלהם הוא הפסד משמעותי לעסקים. לנוכח הפסדים או גניבה של יותר מ-11.7 מיליארד רשומות ב-3השנים האחרונות בלבד, חברות צריכות להיות מודעות להשפעה הפיננסית המלאה, שפריצה לנתונים עלולה לחולל בשורה התחתונה שלהן ולהתמקד בצמצום עלויות אלו".
IBM

IBM

IBM

IBM


 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share