Telecom News - סקר: בירוקרטיה וגישת לגאסי סומנו כמכשולים העיקריים של ה-DevOps

סקר: בירוקרטיה וגישת לגאסי סומנו כמכשולים העיקריים של ה-DevOps

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר: בירוקרטיה וגישת לגאסי סומנו כמכשולים העיקריים של ה-DevOps
סקר: בירוקרטיה וגישת לגאסי סומנו כמכשולים העיקריים של ה-DevOps
מאת: מערכת Telecom News, 23.7.19, 13:59DEVOPS FREE

למרבה המזל, מודעות לאוטומציה גדלה בצורה חדה, וזה יוביל, בסופו של דבר, לאימוץ נרחב יותר של DevOps.
 
נקודות חיכוך בירוקרטיות הן עדיין המכשול העיקרי בפני יישום DevOps אפקטיבי. כך, על פי סקר של F5 Networks , שמרכז הפיתוח הישראלי שלה, השלישי בגדלו בעולם, ממוקם בתל אביב, ובו מועסקים 250 עובדים. (501 תשובות נאספו מ-170 משתתפים באירוע DevOpsDays Amsterdam 2019, שהזדהו כ-DevOps, Ops או מומחי מערכות מידע אחרים).
 
הסקר מצא, שכ-40% ממומחי התעשייה הדגישו את הנושא כנקודת הכאב העיקרית שלהם. צווארי בקבוק נפוצים נגרמים ע"י משוכות פרוצדורליות דוגמת שינויי סקירות, התמודדות עם תהליכים ידניים ועוד.

האתגר השני בהיקפו, כפי שנמצא בסקר, היה החוב הטכני, שנגרם כתוצאה מקוד ומערכות לגאסי, עם 25% שציינו, שמדובר בנושא, שהוא מקור לדאגה.

הנקודה הכאובה הבאה הייתה חוסר התאמה בין סביבות הייצור, בשיעור של 21%.

לבסוף, היכולת לבחון את הביצועים של היישומים נמצאה כאתגר עבור 14% מהמשיבים, מתוכם 39% מצוותי התפעול (Ops) ו-38% מה-DevOps.

תוצאות הסקר עוקבות אחר מחקר, ש-F5 פרסמה לאחרונה בקרב אנשי NetOps ו-DevOps, שמצביע על מגמה מתגברת של שיתוף פעולה והיערכות בין-צוותיים.

רודריגו אלבוקרקי, מפתח פתרונות DevOps ב-F5 Networks: "ללא ספק, DevOps משחקת תפקיד משמעותי יותר מבעבר. במהותה, זו שיטה המנטרלת מקורות בזבזניים מהפייפליין של העברת היישומים. היא מובילה ליעילות ע"י אופטימיזציה של תהליכים והסרת חסמים בעזרת כלי אוטומציה, פלטפורמות סטנדרטיזציה ויצירת תרבות חזקה של שיתוף פעולה.

יחד עם זאת, DevOps עדיין לא אומצה ע"י רוב הארגונים. כך, שזה מובן, שחיכוכים בירוקרטיים ומערכות לגאסי הם עדיין בעיה. למרבה המזל, מודעות לאוטומציה גדלה בצורה חדה, וזה יוביל, בסופו של דבר, לאימוץ נרחב יותר של DevOps.

לפני ש-DevOps תעשה שינוי משמעותי, עסקים צריכים לבסס נכונה את תהליכי האוטומציה שלהם. אוטומציה כבר נמצאת בשימוש באופן סדיר בכל דבר, שאנו עושים. זה דרוש גם בכל 3 השלבים של הטמעת תרבות ה-DevOps: אוטומציה של הסביבה הקיימת, אוטומציה של מיגרציה לענן ואוטומציה של שירותים הנמצאים בענן".
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share