Telecom News - סיכום אירוע סחר אלקטרוני Go eCommerce Israel's 7th Annual Summit

סיכום אירוע סחר אלקטרוני Go eCommerce Israel's 7th Annual Summit

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> סיכום אירוע סחר אלקטרוני Go eCommerce Israel's 7th Annual Summit
 סיכום אירוע הסחר האלקטרוני Go eCommerce Israel's 7th Annual Summit
מאת: מערכת Telecom News, 25.7.19, 19:15סחר אלקטרוני
 
כ-2,000 איש הגיעו לוועידת גו איקומרס 2019, שדנה באפקט אמזון וכניסתה לישראל וגם באתגרי השקת פעילות גלובלית, בהתמודדות עם תחרות מול ענקיות האיקומרס הבינ"ל ובהצגת פתרונות מתקדמים. סיכום נתוני רכישות הישראלים ברשת ומאפייניהן, נתוני רשתות ועסקים מובילים במשק ועיקרי הדברים. סחר אלקטרוני בישראל - לא מה שחשבתם!
 
ועידת Go eCommerce, אירוע המסחר האלקטרוני הגדול בישראל התקיים אתמול בתל אביב.  להלן סיכום עיקרי הדברים:

דניאל גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "היום הפעילות הבינלאומית בסחר המקוון עומדת על  2 טריליון דולרים ובדרך ל-3 טריליון דולרים ואפילו יותר מכך. שוק הסחר המקוון הפך למורכב ומאתגר בשנים האחרונות בעקבות הגידול המואץ בהזמנות. כל חברות הלוגיסטיקה מתמודדות עם אותם אתגרים, שמצריכים הערכות שונה מבעבר.
 
הגידול בכמויות המשלוחים מצריך כיום יותר פתרונות הטסה, מעקב ובקרה הדוקים יותר אחרי משלוחים, קיצור זמני המסירה, ניצול מקסימלי של משאבי ההובלה, יצירת שרשרת ירוקה באמצעות חיסכון באנרגיה ומחזור אריזות, ובראש ובראשונה מענה על דרישת הלקוחות לרמת שירות גבוהה ביותר.
 
מגמות אלו מחייבות יצירת ערך חדש ללקוחות, וסל פתרונות מותאם לצד התמקצעות ייחודית, הקמת תשתיות מבוססות ויכולת לעמוד בקצב השוק. הדואר הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת האספקה, כאשר אתגרים אלה פותחים בפניו מגוון הזדמנויות.
 
ב-2018 חברת דואר ישראל מיינה ומסרה 65 מיליון חבילות וצפויה למסור כ-70 מיליון חבילות עד סוף 2019. כדי להיערך לגידול בחבילות, החברה השקיעה למעלה מ-100 מיליון ש"ח בהקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין, בפיתוח אמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם למיון, שינוע ומסירת החבילות.
 
החברה נערכת למתן ניהול מלא של שרשרת האספקה ללקוחות SMB ותקים פתרון אחסון מתקדם עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים במהלך 2020, בדומה לענקיות הלוגיסטיקה בעולם. מדובר במהפכה שירותית, שתציע מתן פתרונות משלב האיסוף מדלת אל דלת, אחסון במחסן לוגיסטי מתקדם, ליקוט אריזה ומשלוח לאלפי יעדים בארץ ובעולם , לרבות סגירת המעגל הכספי.
 
על פי נתוני אתר statista.com, ב-2018 הוציא הציבור הישראלי כ-13 מיליארד ש"ח בהזמנות מחו"ל, כאשר צפוי גידול של כ 50% בהיקפים עד 2023.
 
ההיקפים גדלים ואיתם משקל הפריטים. הביטחון שהחבילה תגיע מהר ובזמן למקום בו הלקוח בחר, מייצר הזמנות, וכיום הלקוחות מזמינים מוצרים גדולים ויקרים יותר מבעבר, באמצעות המובייל ודרך אפליקציות ורשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.
 
שגיא סטוניס, מנכ"ל סטוניס, סוכנות איקומרס ואלעד גולדנברג, יועץ אסטרטגי, לשעבר בכיר ב-eBay, מייסדי דיגיטל IL, המרכז למקצועות האיקומרס והדיגיטל: "השנה נגיע ל-13 מיליארד ₪, שישראלים קונים בחו"ל. לצורך השוואה, כל שוק האופנה הישראלי, עומד על כ 15 מיליארד ש"ח, הקניון הכי רווחי בישראל מכניס 1 מיליארד ש"ח בשנה.
 
החבילות לא גדלות משנה לשנה, אבל התוכן משתנה. אנו קונים מוצרים יותר משמעותיים, יותר יקרים, הקניות באינטרנט הן כבר לא כיסויים לסמארטפונים ואזניות זולות וסמארטפונים מסין, זה עדיין קיים, אבל הצרכנים קונים דברים יותר משמעותיים.
 
בחודש שעבר שר הכלכלה, אלי כהן, חתם על צו לייבוא אישי, שנכנס לתוקף לפני חודש, שמאפשר לנו להזמין יותר מוצרים, להקטין רגולציה, ולאפשר לשליחות להגיע יותר מהר.
 
בעניין כניסת אמזון לארץ אמרו: "נראה השנה יותר מכל את העלייה של הענקים השקטים, אתם לא מכירים את שמותיהם, אבל הם מעבירים את המוצרים, ממי שאתם קונים ממנו. הם ייכנסו למכירה ישירה או ב-b2b באונליין. אחד התחומים המתפתחים הוא עולם ה-b2b ונראה שיפור בכל הקשור ללוגיסטיקה, אוטומציה של הליכי שיווק. והכי חשוב, נראה יותר ויותר עסקים ישראלים המבינים, שישראל קטנה, ויצאו החוצה לעולם להביא כסף מבחוץ".

יונתן איבגי, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-DHL Express Israel : "61% מהמיליונרים החדשים ב-3 השנים האחרונות, עשו זאת באמצעות E-commerce".

גיא פישר, דירקטור e-commerce בפישה של אלעד גרופ: "אנו בפישה משקיעים בשנה אלפי שעות של מחקר וזיהוי טרנדים של e-commerce. אחד הנתונים המעניינים של השנה האחרונה - 1 מתוך 4 ישראלים קונה כל יום באינטרנט וזה אומר, שאנו נמצאים בסוג של מהפכה דיגיטלית".

עיקרי הדברים, שנאמרו בפאנל, שעסק בנושא ישראל כמעצמת איקומרס: שחקנים מקומיים הפורצים לשוק הבינ"ל, ענקיות בינ"ל שמשיקות פעילות בארץ, סטארטאפים כחול-לבן הפורצים בגדול, טכנולוגיות ושיווק מתקדמים ועוד:
 
גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל, שופרסל: "בשופרסל הכול החל מראייה נכונה של מגמות שוק, הצלחה אמיצה ואסטרטגית של הנהלה, שידעה לקרוא את המגמות לפני 5-6 שנים. מסביבות 2014, כשהכנסות שופרסל עמדו באזור 400 מלש"ח מחזור מכירות e-commerce, היא תסגור השנה מחזור מכירות של מעל 2 מיליארד ש"ח e-commerce

מדובר בתוכנית יישום מאד ברורה בכל שרשרת הערך, שידעה להקים מערך שלם התומך בפעילות של 2 מיליארד ש"ח. הרבה ממשאבי הארגון הלכו לטובת ה- e-commerceואלו התוצאות. שופרסל הוכיחה איך היא יכולה לקחת מותג אסטרטגי ולהפכו לרבע ממכירותיה. כיום באים מכל העולם רשתות קמעונאיות להבין את החיה המוזרה, שנקראת שופרסל, כש-16% ממכירותיה נעשות דרך e-commerce והיא מובילה עולמית באחוז מכירה של קמעונאי".

אורית חשאי, מנכ"לית ומייסדת Brayola: "בשנתיים האחרונות מכרנו ב-50 מיליון דולרים, רק בארה"ב. ואנו יושבים ברמת השרון. בתור יזם אתה רוצה להתחיל לעשות משהו, שהוא גדול ומבחינתי בכלל לא הייתה אופציה להתחיל אז בישראל. הרבה יזמים, עושים טעות, שממציאים מוצר וכן רוצים ללכת לשוק הבינ"ל, אך אומרים - אתחיל בישראל. בעיניי זה בזבוז זמן, למה? כי כל שוק אחר, לא משנה אם זה ארה"ב, לונדון, איטליה, הוא מתנהג בצורה מאד שונה. ולכן עדיף להחליט איפה מתחילים ולעשות שם את כל הדרך.

אופיר כהן, משנה למנכ"ל, יוניברסל מקאן דיגיטל: " היכולת שלנו פה, מצד אחד, להשתמש בכלים דיגטיליים כדי להבין שווקים, ואז ללכת ולמצוא מקומות, שיש בהם מודל עסקי מעניין. בשוק של 150 בתי אב, אתה לא חייב למכור לכולם, אלא לקצת וזה הרבה יותר גדול.

דני כרמון, מייסד משותף ומנכ"ל מאמא גורו: " רשת קהילות של אימהות בעלת מעל לחצי מיליון אימהות בישראל, זה כוח ענק. אימהות, שהן משפיעות, מתייעצות, מתלבטות מה לקנות, והיופי של אימהות, שעושות זאת אחת עם השנייה. החזון שלנו הוא להיות מקום, שבו אימהות מקבלות החלטת קנייה על כמעט כל דבר. זה התחיל מעולמות התינוקות, עבר לעולמות הבית, מוצרים שאנו מוכרים, אבל גם המשיך הלאה למקומות אחרים".
 
ליאת גורארי, Global Digital & e-Commerce Director - סבון: "סבון פעילה ב-15 מדינות. יש לנו 200 סניפים בישראל, באירופה, בארה"ב ובאסיה. בחודש שעבר פתחנו פעילות בקוריאה. הפוקוס שלנו באסיה ובמיוחד ביפן מהווה חלק מאד משמעותי מרווח וממכירות בחברה.
 
פעילות ה- e-commerce ביפן החלה ב-2017 וכשיודעים, שיפן היא השוק הרביעי בעולם בגודלו ב- e-commerce מבינים, שפעילותנו ביפן עדיין בחיתולים ורואים זאת במספרים ההתחלתיים של פעילותנו. כדי להבטיח הצלחה בפעילות שלנו ביפן, השלב הראשון היה להתחיל לעבוד על מודל של מועדון לקוחות מותאם מקומית והשלב הבא היה להתחיל לאסוף data בערוצי תקשורת החברה".
 
מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות, סופר פארם: "אנו שנתיים באוויר, התחלנו לפני 4 שנים. הליך מעניין של להתחיל עם דף נייר ריק ולהחליט מה אנו עושים, מה הדילמות, מה צריך לפתור. יש לנו 250 סניפים בארץ. התחלנו למפות מוצרים בקטלוג, להבין מה קורה ברמת המחירים, ואנו חיים במתח בין עולם האונליין לאופליין.

מצד אחד אנו רוצים להתחרות עם אתרים אחרים ולא בסניפים שלנו, ולא ליצור מצב, שלקוח מגיע לסניף ואומר, שבאתר הרבה יותר זול. בעולם המבצעים אמרנו, שכל מבצע הקיים ברשת ומופיע בעלון המודפס, יופיע גם באתר. ואי אפשר לקחת בדיוק את אותם אלמנטים של חוויית הסניפים עם הריח והתאורה ודיילות הקוסמטיקה, ולקחת ולתרגם לאתר, אבל אפשר לייצר חוויה מסוימת, שתהיה איכותית".

נטע שדה, מנהלת תחום הדליברי הגלובלי, Gett - Reinvent the Last Mile: "לקוחות לא מוכנים לשלם יותר. כלומר, הם בסופו של דבר רוצים לקבל שירות יותר טוב, אבל במחיר, שהיו רגילים לשלם עד עכשיו. לכן האתגר הכי גדול של כל אחד שיושב פה בחדר זה ה-last mile, מהסיבה העיקרית, שהוא מהווה 53% ממרכיב העלויות של שרשרת השילוח.
 
כלומר אם נצליח לפצל את מקטע הלאסט מייל נוכל להציע שירות טוב יותר במחיר אטרקטיבי. האתגר הזה קשה, יש הרבה אי-יעילות, צווארי בקבוק, חוסר שקיפות בהליך, ויותר מזה. כשחושבים על עולם ה e-commerce החדש, זה סך כל ההצלחות התפעוליות שיש על מערך המשלוחים".
 
עיקרי הדברים שנאמרו פאנל, שעסק באפקט אמאזון. התמודדות עם התחרות, הגידול בהיקף הייבוא האישי, שיפור תשתיות הלוגיסטיקה והשילוח, היבטי רגולציה ומיסוי ועוד:
 
תימור גורדון, מומחה לקמעונאות דיגיטלית: "אמזון אף פעם לא נכנסת ביום אחד, היא עושה זאת בגלים לפי מה שנראה לה נכון. אמזון לא באמת תפתח פה מחסן ייעודי אלא תספק ממדינה שכנה, טורקיה ירדן. אנו אי פוליטי. מצד שני, ראינו מחקר של דלויט עם משרד הכלכלה, שאומר, שישנה תחזית המדברת על נתחי שוק, תוך שנתיים אמזון תיקח 45% מהאונליין של חשמל, זה 20% מסך כל הקטגוריה, שליש הפארם בביוטי אונליין ובסך הכול מדברים שעד 2025, בתוך 5 שנים מהכניסה, כבר תהיה 50% מהשוק האונליין בישראל, זו התחזית".
 
אירית קריאף, יו"ר מנכלית GCX: "תעשיית ה e-commerce מייצרת מקצועות חדשים, מקומות עבודה. וכן, אמזון היא הקטר. צריך לראות זאת בצורה חיובית ולהבין, ראו מה זה עושה לנו. רק דברים טובים. GCX היא נותנת שירותים בe-commerce. היא לא בלדרות ולא דואר. כשהקמתי את החברה לא התכונתי לשרת לקוחות פרטיים אבל ה e-commerceיותר ויותר פונים ללקוחות הפרטיים, שהם תובעניים, רוצים כאן ועכשיו. היא משנה כאן סדרי עולם. היא עושה הרבה טוב לכולנו ומצמיחה מקומות עבודה, אנו רואים איך מקצועות חדשים צצים וקמים".

עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום: "אמזון לא באמת נכנסת לישראל, התחרות האמיתית הייתה ותישאר, אמזון.קום, והדומות שלה, אסוס, נקסט ושאר החברות, שעושות עבודה מצוינת מחו"ל. מה שקורה עכשיו זה אפילו לא צל חיוור של הפעילות, שאמזון יודעת לעשות.

לכן, אני חושב, שכולנו נמשיך להוות תחרות ראויה למתחרות המוכרות מהעולם ולא למהלך הזה שלא מביא מגוון, לא מביא בשורה, ולא מביא שירות יותר טוב לצרכנים הישראלים ולא לספקים.
 
אין במהלך שום חדשנות ושום שיפור מבחינת איקומרס. מכיוון שאנו שחקנים מקומיים ומכיוון שאין לנו את האסטרטגיה המאוד גלובלית של אמזון אנו יכולים לעשות דברים טוב ממנה. בשוק המקומי יש דברים, שנכון לעשות ואם נדע לעשות הצרכן יעריך. גילינו, שהצרכן מעדיף לקבל חבילה אחת לפעמים לאט יותר מאשר לקבל 5 חבילות בהזמנה".
 
ד"ר שלומי פריזט, לשעבר הכלכלן הראשי ברשות התחרות: "תתחיל להיות בעיה, שצריך לשים אליה לב, כאשר תיכנס פלטפורמה בין עסקים גדולים וקטנים בישראל לבין לקוחותיהם. תהיה לזה השפעה גדולה בעתיד. אחד הדברים המרכזיים, שהממשלה הייתה צריכה לעשות, הוא להשתמש במדיניות המס, כמו שהיא נותנת חוק עידוד השקעות הון וטבע תשלם 6% מס חברות ולא 30% כמו כולנו והיא נותנת עידוד לפריפריה, הכול באמצעות מערכת המס.

היא צריכה לעשות עידוד לסחר בינלאומי ולקידום תחרות באמצעות סחר בינלאומי ומערכת המס. ב-75$ זו התחלה נהדרת, אבל צריכים להיות ב-300$. נתח השוק של גולן טלקום הוא 5%. אך האימפקט שלו על השוק הוא אש ולהבה. שרף את שוק הסלולר, כולם הורידו מחירים, השחקנים בשוק המקומי צריכים להוריד מחירים".

לירון וישניה, ראש תחום האיקומרס am:pm: "אנו מכירים את הצרכנים התל אביבים מעולה, ברמת הזדהות מלאה. יודעים להגיע אליהם תוך שעתיים, כמעט 24/7. 24/7 זה משהו שלא היה קיים בשוק וזו לגמרי הנקודה המנצחת שלנו. גם מבחינת הסניפים, המרלוג ופריסתם וגם מבחינת המגוון, שאנו מציעים ללקוחות התל אביבים, מדינת תל אביב והסביבה. זהו מגוון מוצרים, שמדויק להם. אין ספק, שאמזון מנצחת ברמת המגוון אבל לפעמים אינך צריך כל המגוון הזה, אלא את הדבר המדויק ללקוחות שלך והמוצרים המיוחדים".

דני בוטוין, מנהל אסטרטגיה ופיתוח תשתיות, דואר ישראל: "הכניסה של אמזון מתחברת בצורה לא מפתיעה, לתצורה של עבודה מאד מדויקת שעשינו, עם הכנה מלאה שלנו לעולם החדש הזה. עשינו פעילות ב-3 השנים האחרונות כדי להיות במקום בו אנו נמצאים היום, ואלה דברים, שאנו כבר רואים ביומיום.
 
הכמויות, שעוברות דרכנו, הן פשוט אסטרונומיות וגדלות ואנו מתמודדים איתן בכבוד. אנו פוגשים את אמזון בדיוק בנקודה הנכונה. תוך חודש אנו מסיימים לטייב ברמות מאד גדולות את תשתית דואר השליחים שלנו. התשתיות שכבר קיימות, של הלוקרים ונקודות המסירה. הדבר החשוב ביותר, באמצע 2020, אנו נעלה לאוויר עם המרלוג שלנו, מרלוג רובוטי לחלוטין. אנו מוכנים לכניסה מלאה של אמזון לישראל.
 
במידה ואמזון כן תקים מרכז ומחסנים קדמיים בישראל, והחברה תדע לעשות כל העבודה בעצמה - יש מקום לכולם. כשדבר כזה קורה, כל השוק גדל. זה קרה גם בסלולר. זו לא רק אמזון אלא אפקט אמזון, וזה יגרום לכל השחקנים המקומיים - הסוחרים - לשנות תפיסה, לשנות את דרך העבודה".

יותם בן-ארי, מנהל eGold מקבוצת גולד בונד: "אנו כבר שנתיים בקבוצה חוקרים את הנושא של עמידה בציפיות של ענקיות ה- e-commerce. אנו חושבים, שיש להן ציפיות ,שתהוונה אתגר מאד גדול לכל מי שימכור באמצעותן בשוק הישראלי ובכלל בעולם.
צריך שתהיה מערכת רובוטית, מערכות מתוחכמות בצלמן של ענקיות ה- e-commerce שיודעות לעבוד בקצב הזה, ואנו נסענו לבקר במקומות האלה ולמדנו איך עובדים ומקימים נמל פרטי בבעלותנו באשדוד, מרכז בצלמן ובדמותן, עם אותן מערכות מידע משוכללות וממשקים של אתרי האינטרנט שלהן, ואנו חושבים, שנדע לעזור לכל חברה, שרוצה להתמודד בשוק הזה ולעמוד בציפייה של אמזון".
 
באדיבות אלון שירותי תמלול
קרדיט צילום תמונה תחתונה: דרור סיתהכל
אתר הוועידה
 
כנס אי קומרס צילום יחצ דרור סיתהכל



 
 
Bookmark and Share