Telecom News - הוטמעה במוקד 102 כיבוי אש מערכת המונעת התקפות על מרכזיית החירום

הוטמעה במוקד 102 כיבוי אש מערכת המונעת התקפות על מרכזיית החירום

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> הוטמעה במוקד 102 כיבוי אש מערכת המונעת התקפות על מרכזיית החירום
הוטמעה במוקד 102 כיבוי אש מערכת המונעת התקפות על מרכזיית החירום
מאת: מערכת Telecom News, 31.7.19, 18:08FIREMAN FREE

המערכת המשודרגת מבוססת בינה מלאכותית פועלת נגד מתקפות של מאות אלפי שיחות מטרידות ממקורות פרטיים ומהרשות הפלסטינית החוסמות אפשרות מאזרחים לפנות למוקד החירום ולקבל סיוע.
 
אי טי סי טק מערכות Itctech systems הטמיעה מערכת החוסמת התקפות על מרכזית החירום במוקדי 102 כיבוי אש. המערכת הייחודית מסוגה בעולם בשיטות הפעולה שלה הופעלה על מרכזיית סיסקו, שרכשה נציבות כבאות והצלה מסיסקו ישראל.
 
מנגנון המערכת עוקב ומנתח פעולות ותהליכים שונים במערכת הטלפוניה, מזהה וחוסם התקפות על המרכזייה בזמן אמת. המערכת חוסמת את המטרידים ומנהלת מספר רמות של חסימת גישה למוקד החירום.
 
מרכזיות מוקדי החירום של המשטרה וכיבוי אש סובלים מהתקפות חוזרות ונשנות על המרכזיות שלהם. המערכת הראשונה הוטמעה בעבר במוקדי 100 ו-102 ועתה הוטמעה מערכת משודרגת במוקדי 102 המנוהלת כפורטל פנים ארגוני עם מגנונים לומדים ואובייקטים של בינה מלאכותית על מרכזיית סיסקו.
 
ההטרדות מגיעות מ-2 מקורות:
 
1) מקורות פרטיים המתקשרים שוב ושוב למוקדי חירום בשיחות סרק: שותקים על הקו, או מקללים את המוקדנים.
ההשלכות של השיחות המטרידות הולכות ומתגברות בטווח הארוך: רמת התפקוד של הארגון יורדת, שחיקת עובדים הולכת ומתעצמת, וסכומי כסף גבוהים זולגים מהמערכת על הוספת תגבור למצבת כוח האדם כדי לנסות להתמודד עם הכשל ללא הצלחה יתרה.
 
2) ארגון עוין בעיקר משטחי הרשות הפלסטינית. הבעיה מחמירה במיוחד בזמן פיגועים ובזמני חירום כשמטרת ההתקפות לגרום לקריסת המרכזייה של המוקד המותקף וחסימת האפשרות מאזרחים לפנות למוקד החירום ולקבל סיוע.

הטמעת מערכת ניטור המטרידים של החברה מונעת גם את הנזק המשני הנגרם בעקבות תופעת המטרידים הטלפונית, במישור הפונקציונאלי והכספי: קווי טלפון תפוסים, קריסת מרכזיה וזמן עבודה המבוזבז על מענה לכמויות אדירות של שיחות סרק.
 
מאז כניסת המערכת הראשונה למוקדי 102 נחסמות מאות אלפי שיחות התקפיות על כלל מוקדי הארגון. לדוגמא במוקד 102 כמות השיחות, שסומנו לאחרונה כמטרידות: 15,617.
 
מעבר להגנה ההדוקה על המרכזיה, המערכת הוכיחה חיסכון משמעותי של הארגון במשאבי כ"א, ועלייה באיכות השרות הטלפוני לאזרח.  מספרי טלפון של מטרידים סדרתיים פרטיים, שנחסמו מגישה זמנית למוקדי 102, מופנים למערכת הודעות קולית, שמשמיעה למטריד הודעה בלשון אדיבה ומנומסת כי עקב כמות הטרדותיו הוא נחסם.
 
 
 



 
 
Bookmark and Share