Telecom News - רבים מהעסקים והצרכנים משתמשים במערכת הפעלה ישנה החשופה למתקפות

רבים מהעסקים והצרכנים משתמשים במערכת הפעלה ישנה החשופה למתקפות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> רבים מהעסקים והצרכנים משתמשים במערכת הפעלה ישנה החשופה למתקפות
רבים מהעסקים והצרכנים משתמשים במערכת הפעלה ישנה החשופה למתקפות סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 27.8.19, 00:10נועם פרוימוביץ' קרדיט צילום קספרסקי

מחקר: צרכנים, עסקים זעירים, קטנים, בינוניים ואפילו ארגונים, שסומכים על מערכות ישנות, נתונים לחשיפה חמורה בתחום אבטחת המידע.
 
מחקר של חברת Kaspersky מגלה, כי שרבים מהמשתמשים הפרטיים ואפילו העסקיים עדיין סומכים על מערכות הפעלה, שכבר אינן נתמכות או קרובות לסיום חייהן. כ-41% מהצרכנים עדיין משתמשים בגרסאות ישנות של מערכות הפעלה כמו Windows XP  או 7 Windows במחשבים שולחניים.

במקביל, 40% מהעסקים הזעירים (VSB) ו-48% מהעסקים הקטנים והבינוניים (SMB) - ואפילו ארגונים גדולים עדיין סומכים על מערכות אלו, עובדה היוצרת חשיפה חמורה בתחום אבטחת המידע.

ברוב המקרים, סיום מחזור החיים של מערכת הפעלה פירושו, שלא יסופקו עדכונים נוספים ע"י הספק, לרבות עדכונים הקשורים לאבטחת המידע והגנה מפני מתקפות סייבר. חוקרי אבטחה ומומחי סייבר עלולים למצוא במערכות אלו חולשות אבטחה, שלא היו ידועות בעבר. לאחר מכן, ניתן להשתמש בחולשות הללו בהתקפות סייבר ומשתמשים יישארו חשופים מכיוון שהם לא יקבלו תיקון או עדכון, שיפתור את הבעיה ויחסום את החולשה.

כדי לנסות לאמוד את היקף הסיכון, חוקרי החברה ניתחו את הנתונים האנונימיים של השימוש במערכת ההפעלה בקרב משתמשי רשת האבטחה של החברה (בהסכמתם). מהממצאים עולה, ש-4 מתוך 10 צרכנים עדיין משתמשים במערכות מיושנות, כולל ישנות במיוחד כמו Windows XP ו-Vista.

אם בוחנים את הגרסאות הספציפיות של מערכת ההפעלה המיושנת בה נעשה שימוש, 2% מהצרכנים הפרטיים ו-1% מתחנות העבודה בהן נעשה שימוש ע"י עסקים קטנים מאוד מסתמכים על Windows XP - מערכת הפעלה, שלא נתמכה מזה למעלה מ-10 שנים.
0.3% מהצרכנים ו-0.2% מהעסקים הזעירים עדיין מעדיפים את Windows Vista, שעבורה הסתיימה התמיכה לפני 7 שנים. ראוי לציון, שחלק מהצרכנים (1%) והעסקים (סביב 0.5% מקרב העסקים הזעירים והעסקים הקטנים) החמיצו את העדכון החינמי ל-8.1 Windows וממשיכים להשתמש ב-Windows 8, שלא נתמכת ע"י מיקרוסופט מאז ינואר 2016.

Windows 7 היא עדיין בחירה פופולרית בקרב צרכנים ועסקים, ולמרות שהתמיכה הרחבה תסתיים בינואר 2020 יותר משליש (38%) מהצרכנים והעסקים הזעירים, ו-47% מהעסקים הקטנים - ואף ארגונים גדולים עדיין מתנהלים במערכת הפעלה זו. עבור מגזרי העסקים הקטנים, הבינוניים והארגוניים, שיעור משתמשי 7 Windows והגרסה החדשה ביותר של 10 Windows זהה ועומד על  47% מתחנות העבודה.

נעם פרוימוביץ', (בתמונה למעלה), מנכ"ל Kaspersky ישראל: "השימוש הרחב ב-7 Windows הוא מדאיג מכיוון, שיש פחות מ-6 חודשים עד שגרסה זו לא תיתמך יותר.
.
הסיבות, שמאחורי מגמה זה משתנות. ייתכן, שהתוכנה הארגונית הקיימת באותם עסקים אינה יכולה לרוץ על גרסאות של מערכות הפעלה חדישות יותר, ייתכן שהסיבות לאי החידוש הן כלכליות או סתם הרגל.

עם זאת מערכת הפעלה ישנה, שלא עודכנה, היא סיכון לאבטחת המידע ברשת, ועלות אירוע סייבר כתוצאה מסיכון זה עלולה להיות גבוהה משמעותית מעלות השדרוג של מערכת ההפעלה. זו הסיבה, שמומלץ לעבור לגרסאות נתמכות ולוודא, שכלי אבטחה נוספים קיימים במהלך תקופת המעבר".
 
תפוצת גרסאות מערכת ההפעלה Windows במחשבים שולחניים המשמשים צרכנים ולקוחות עסקיים:
קספרסקי
 
CYBER FREE

 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share