Telecom News - מעבר מענן ל-Multicloud - התרת מורכבות ברשתות לארגונים

מעבר מענן ל-Multicloud - התרת מורכבות ברשתות לארגונים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מעבר מענן ל-Multicloud - התרת מורכבות ברשתות לארגונים
מעבר מענן ל-Multicloud - התרת מורכבות ברשתות לארגונים
מאת: איציק מלכה, 7.9.19, 19:05איציק מלכה יחצ
 
מה הם האתגרים במעבר ל-?Multicloud האם המעבר לענן בהכרח מוביל להפחתת עלויות? מה הבדל בין Multicloud לבין Multi clouds? מה דורש המסע ל-Multicloud מארגונים?
 
כל עוד ארגונים ממשיכים את מסעם המתמיד אל הענן, חשוב לקחת בחשבון שהאבולוציה הזאת היא רק צעד אחד במסלול אל ריבוי עננים (Multicloud).
 
בין אם מדובר במרדף אחר אסטרטגיה של הימנעות מתלות בספק בודד, יכולות משופרות, קרבה למשתמשים או לנתונים, או ההבנה, שתשתיות ישנות וחדשות חייבות להתקיים ביחד במשך זמן מה, רוב הארגונים יתקדמו ליותר מענן אחד. לכן, זה קריטי עבור ארגונים להתחיל לחשוב על היעד שלהם - Multicloud, גם כאשר הם לוקחים צעדים קטנים או גדולים אל הענן כיום.

האם המעבר לענן מוביל בהכרח להפחתת עלויות?
זו טעות להניח, שהעלויות תמיד תצטמצמנה עבור ארגונים המאמצים מחשוב ענן. בשנים הראשונות של אימוץ הענן, תשתיות חדשות מתקיימות יחד עם הישנות, כלומר, צוותים יצטרכו להגדיל את ההוצאות התפעוליות שלהם, בזמן שהם מתמודדים עם הוצאות ההווה והעתיד.
 
למה לעבור לענן?
המעבר לענן הוא בשל הזריזות, לא העלות. אם צוותים יוכלו לפרוס תוכנות ושירותים מהר יותר, הם ימצבו את עצמם במצב טוב יותר להתמודדות עם קצב השינוי המתרחש סביבם.
 
מה הם האתגרים במעבר ל-Multicloud?
ענן וMulticloud- עוסקים באספקת תשתית, שהיא בלתי נראית בעיקרה למשתמש. בסופו של דבר, תשתית ה-IT צריכה להיות דומה לרשת החשמל: כאשר אנשים מדליקים מתג אור, הם לא חושבים על התשתית המאפשרת זאת - הם רק מצפים לאור. עבור ענן, המפתח ל"שקיפות" יהיה דרך יישומים.
 
כאשר משתמשים צריכים משהו, הם לא יחשבו על תשתית ה- IT הנדרשת. כמו כן, כאשר מפתחים רוצים ליצור ולהפעיל יישום חדש, יהיו להם כלים כדי להגדיר את הרשת במהירות בכוחות עצמם. כדי ליישם את ההבטחה של תשתית בלתי נראית, ישנם עקרונות בסיסיים שצריכים להתקיים:
 
אבטחת מידע: בהקשר של Multicloud, לאבטחת מידע מספר משמעויות. יש לקחת בחשבון, שתשתיות וסביבות שונות חייבות להיות מחוברות ושהתעבורה ביניהן חייבת להיות מאובטחת כדי לאפשר חלוקה גמישה של משתמשים, מידע ויישומים.
 
לפיכך, על אבטחת המידע להתרחב מקצה לקצה, תוך התחשבות הן בעומסי העבודה של היישום והן בענן שמעליהן מתנהלת הגישה לעומסי העבודה.
 
זמינות בכל מקום: בעולם מרובה עננים, משאבים ושירותים יכולים להיות פיזיים או וירטואליים, והם יכולים להתקיים בכל מקום. זמינות בכל מקום מציבה דרישה לריבוי העננים. כלים לניהול דינמי של עומסי עבודה כמו Kubernetes ו-OpenShift צריכים להשתלב עם מגוון תשתיות במגוון אזורים גאוגרפים ותחומים פונקציונאליים.  
 
שילוב זה נועד לאחד את כל שכבות הטכנולוגיה - מיישומים למכשירים פיזיים – ויש להתייחס אליו כחלק מכל החלטה ארכיטקטונית המשפיעה על התשתית או האפליקציות הרצות מעליה.
 
אמינות - הדרך היחידה בה Multicloud יכול לספק את הדרישה התמידית לאמינות, היא אם ניתן יהיה לזהות בעיות באופן פרואקטיבי ולפתור אותן באמצעות אוטומציה. דרך זו מקטינה את הנטל על הניטור והנראות. מערכות המנהלות עומסי עבודה חייבות ראות מקצה לקצה, החל ממשתמש הקצה ועד ליישום, ללא תלות במקום שבו הם נמצאים.
 
בר החלפה - משאבים בסביבת Multicloud חייבים להיות ניתנים להחלפה. תמיד יהיו אילוצים - עבור עומסי עבודה הרגישים להשהיה, קירבה חשובה, ועבור צמצום עלויות, כמה מהעננים עשויים להיות טובים יותר מאחרים.
 
עם זאת, מתוך סוג של משאבים, לא יכולה להיות שום הגבלה על היכן עומסי עבודה יכולים להתקיים או אילו שירותים יהיו זמינים. ברגע ששמים הגבלות, המשתמש מרגיש נעול ונזכר שוב בחשיבות התשתית.
 
כדי לעמוד בכללים המתוארים ולנהל Multicloud כמכלול של משאבים, הארכיטקטורות תצטרכנה להתרחב מעבר לענן זה או אחר. הענן קיים במרכזי נתונים, אך השירות ללקוח קיים גם בקצה, בין אם בהתקנים מנוהלים כמו בקרים ניתנים לתכנות (IoT) או באפליקציות על גבי טלפון חכם.
 
בנוסף, המשתמשים צריכים להגיע לענן ובצורה מאובטחת. כלומר, האבטחה וניהול המדיניות חייבים להתרחב מקצה לקצה, החל מהרשת דרך משאבי היישום ובחזרה. משמעות הדבר היא, שארכיטקטורת Multicloud תיגע ברשתות הקמפוס והסניף, והאבטחה והאוטומציה, שדואגות שהכל יעבוד, תצטרכנה להגיע לכל המקומות ברשת.
 
Multicoud, לעומת זאת, זה יותר מאשר רק קישוריות. ניהול תשתית מתרחבת כיחידה מלוכדת אחת מצריך תזמור מקצה לקצה כפונקציה של שימוש במדיניות לצורך קביעת חוויית משתמש ושירותי רשת לצורך אכיפת חוויה זו. ראות קצה לקצה דרושה אם התפעול מתוכנן להיות אוטומטי ואבטחת מידע קצה לקצה דרושה להבטיח שהמשתמשים, היישומים והמידע מוגנים.
 
חשוב לשים לב להבדל בין Multicloud לבין Multi clouds. ה-Multicloud עוסק בניהול משאבים, בין אם הם נמצאים בענן פרטי או ציבורי כתשתית אחת כוללת.
 
Multicloud חייב להיות אגנוסטי לספק השירות (Multivendor), בגלל שרוב העסקים, בסופו של דבר, ירצו להשתמש במספר עננים ציבוריים ולהימנע מ- Locking  ככל האפשר. Multicloud חייב, בתכנון שלו, לדבוק במושג "open", תוך לקיחה של התשתית הקיימת והעתידית בחשבון כדי להבטיח יכולת פעולה הדדית הניתנת לתכנות תוך הימנעות מנעילות מיותרות.
 
ככל שהתעשייה נעה לקראת עתיד ה-Multicloud, המורכבות תהפוך לאויב מספר אחד עבור כל הארגונים. אלה שלא יוכלו לאלף את החיה ימצאו את עתידם מאתגר מאוד. משמעות הדבר היא, שארגונים יצטרכו להשתמש בכל הזדמנות בריענון או הרחבה כדי להמשיך את המסע שלהם לכוון ה-Multicloud ולפשט את סביבת ההפעלה הכוללת שלהם.
 
המסע יהיה יותר מאשר רק טכנולוגי. הוא דורש מארגונים לשפר את הארכיטקטורות, התהליכים והאנשים שלהם. והוא דורש גישה שונה לתכנון, רכש, פריסה וניהול תשתיות.
 
מאת: איציק מלכה, ספטמבר 2019.
מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל
www.juniper.net
 
CLOUDS FREE
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share