Telecom News - חברת טריפל סי, בעליה ומנהליה הורשעו בתיאום מכרזים למכירת שרתי מחשוב

חברת טריפל סי, בעליה ומנהליה הורשעו בתיאום מכרזים למכירת שרתי מחשוב

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חברת טריפל סי, בעליה ומנהליה הורשעו בתיאום מכרזים למכירת שרתי מחשוב
חברת טריפל סי, בעליה ומנהליה הורשעו בתיאום מכרזים למכירת שרתי מחשוב
מאת: מערכת Telecom News, 9.9.19, 17:30רמי נחום יחצ
 
מדובר ב-4 מכרזים, שנערכו ע"י חברת בזק וחברת החשמל וערכם המצטבר עמד על מספר מיליוני ₪. בביהמ"ש המחוזי בירושלים הורשעו מנכ"ל החברה רמי נחום וסמנכ"לית המכירות דאז חסיה נחום בבלפר.

בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת חיה זנדברג) הרשיע היום את חברת טריפל סי, מנכ"ל החברה ובעליה רמי נחום, (בתמונה משמאל), ואחותו סמנכ"לית המכירות דאז בחברה חסיה נחום בבלפר, בכך שתיאמו 4 מכרזים למכירת שרתי מחשוב בין השנים 2010 ועד 2012. 4 המכרזים נערכו ע"י חברת בזק וחברת החשמל וערכם המצטבר עמד על מספר מיליוני ₪. (כתב האישום הוגש ב-12.2.17).

כן הרשיע בית המשפט את הנאשמים בכך, שקיבלו במרמה את הזכייה ב-2 מכרזים, שערכה חברת החשמל.

בעקבות התיאומים ובהתאם להם, באחד מהמכרזים זכתה חיון (חברה העוסקת אף היא בתחום אספקת שרתי מחשוב) לאחר שטריפל סי הגישה למכרז הצעה למראית עין וב-3 המכרזים האחרים (מכרזי חברת החשמל) זכתה טריפל סי לאחר שחיון הגישה למכרזים הצעות למראית עין.

בית המשפט הרשיע את הנאשמים ב-4 עבירות של צד להסדר כובל וב-2 עבירות של קבלת דבר במרמה וזיכה את הנאשמים מעבירה אחת של קבלת דבר במרמה ביחס למכרז, שערכה חברת בזק.

בהכרעת הדין נקבע, שמהראיות עולה "דפוס ברור של התנהלות לפיו בסמוך לאחר פרסום של מכרז, הצד האחד (שלפי התיאום אמור לזכות במכרז) פונה לצד האחר ודוחק בו להגיש גם הוא את מסמכי המכרז, מסייע לו בהשלמתם ומבהיר לו מה המחיר, שעליו לכלול בהצעת המכרז שלו כהצעה למראית עין".

כ"כ, בית המשפט המחוזי קבע, שנאשמים ביצעו את העבירות על אף שהיו "מודעים היטב לאיסור על התיאום".

בנוסף, בית המשפט דחה את טענות ההגנה של רמי נחום (הבעלים והמנכ"ל של טריפל סי) כאילו לא היה אחראי לעבירות, שביצעה גב' בבלפר. בית המשפט קבע כי: "הן עובדי טריפל-סי, הן הסובבים את החברה, רואים את נחום ואת טריפל-סי כהיינו הך. נחום הוא טריפל-סי, וטריפל-סי היא נחום. נחום הוא שייסד את החברה, הוא מנכ"לה, הוא מורשה החתימה בה. על-פיו יישק דבר בטריפל-סי".

בית המשפט קובע, שהוא התרשם, ש"מילה אחת שלו [נחום], בהבל פה, יכלה למנוע את התיאום שאירע".

לכן, הרשיע בית המשפט את נחום לפי סעיף 48 לחוק התחרות הכלכלית באחריות מנהלים לעבירות.

המועד לטיעונים לעונש נקבע לחודש נובמבר.

את הרשות לתחרות מייצגת בתיק עו"ד עדי גנוט.



 
 
Bookmark and Share