Telecom News - ראשון מסוגו בעולם: מרכז לניטור סייבר בתחום הרכבות נחנך ברכבת ישראל

ראשון מסוגו בעולם: מרכז לניטור סייבר בתחום הרכבות נחנך ברכבת ישראל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> ראשון מסוגו בעולם: מרכז לניטור סייבר בתחום הרכבות נחנך ברכבת ישראל
ראשון מסוגו בעולם: מרכז לניטור סייבר בתחום הרכבות נחנך ברכבת ישראל
מאת: מערכת Telecom News, 15.9.19, 17:36מרכז ניטור סייבר רכבת מאתר הממשלתי של מערך הסייבר

רכבת ישראל מוגדרת "תשתית מדינה קריטית" ופועלת בתחום הסייבר בהתאם להנחיות מערך הסייבר הלאומי. היום התקיימה חנוכת ה-Rail-Soc החדש. צוות SOC ייעודי, שגויס והוכשר ע"י רפאל, יפעיל את ה-SOC.

מרכז ניטור סייבר לתחום הרכבות, חדש וראשון מסוגו בעולם, נחנך היום ברכבת ישראל. מרכז הניטור הוא מרכיב אסטרטגי בזינוק הטכנולוגי אותו מבצעת רכבת ישראל, שכולל הטמעת מערכות איתות פורצות דרך מבוססות סלולר, מעבר להנעה חשמלית בעזרת המערכות החדישות ביותר, עולם המינהור והגישור וקליטת צי הנייד מהמתקדמים בעולם

בעשור האחרון הכפילה הרכבת את מספר הנסיעות המבוצעות בה, והפכה גורם תחבורה חיוני ומוביל במשק. במקביל הפכה רכבת ישראל לקטר הטכנולוגיה הרכבתית העולמית, עם ניצול תהליך הפיתוח המואץ אותו מבצעת החברה להטמעתן של  מערכות פורצות דרך. בשנים האחרונות מפעילה הרכבת מספר מנהרות ארוכות, המשלבות מערכות בקרה ותפעול מהמתקדמות והבטוחות בעולם.
 
במקביל פועלת הרכבת להטמעת מערכת איתות מבוססת סלולר (GSM-R), שישראל היא מהמדינות הראשונות בהן היא תותקן. פרויקט החישמול, אותו מבצעת החברה, כולל התקנת מערכות הולכה ובקרה תשתיות חשמל חדישות, והצטיידות בצי הנייד החשמלי החדיש ביותר

רכבת ישראל מוגדרת "תשתית מדינה קריטית" ופועלת בתחום הסייבר בהתאם להנחיות מערך הסייבר הלאומי. אגף הסייבר ברכבת, שבנייתו מושלמת בימים אלה, וכולל את מרכז הניטור החדש, מתוכנן לספק מענה למגוון איומי הסייבר.

בטקס חנוכת ה-Rail Soc-החדש, שהתקיים היום, בירך מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, את עובדי הסייבר ברכבת, תחום אותו מובילים מנהל אגף התיאום והאסטרטגיה, ד"ר אלכס דן, יעל מור מנהלת יחידת הסייבר ועובדי ה Soc-החדש. בדבריו הודה המנכ"ל לרפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, על שותפות הדרך והעשייה המשותפת, וכן לחברת רפאל, שהקימה ומתפעלת את המרכז החדש, על המערכות המתקדמות שבו, וביניהן מערכת הניטור QRadar שלIBM .

מיכה  מייקסנר: "מרכז הגנת הסייבר החדש, מהמתקדמים בעולם בתחומו, מהווה נדבך חשוב בהקמת קשת התשתיות הטכנולוגיות של רכבת ישראל, שמהווה מרקם של מערכות תפעוליות וטכנולוגיות. המרכז יופעל כמו כל מוקדי הרכבת במתכונת של 24/7 וישדרג את יכולות הסייבר של הרכבת, שתפקידן להבטיח הגנה מיטבית על המערכות ובטיחות תנועת הרכבות."
 
רפאל פרנקו: "רכבת ישראל השלימה היום נדבך חשוב בהגנת הסייבר. היכולת לגילוי וזיהוי מוקדם בשילוב מעגלי ההגנה הנוספים, שמים את רכבת ישראל בחזית ההגנה והקידמה הטכנולוגית להגנת סייבר בתחבורה יבשתית. זהו חלק חשוב ממהלך לאומי שלם של מערך הסייבר להגנה בתחום התחבורה. רכבת ישראל היא חלוצה עולמית בהגנת סייבר ומדינות ותעשיות רבות מתעניינות במודל הישראלי לאבטחת סייבר בתחבורה".
 
אושרי לוגסי, סמנכ״ל שיווק ישראל ברפאל: ״פרויקט הגנת הרכבת הוא פרויקט ייחודי בעולם מבחינת התפיסה המערכתית שלו, ומתבסס על מיטב הטכנולוגיה המובילה בשוק, שמביאה לידי ביטוי את הידע הרב, שנצבר ברפאל.
 
כזכור, זהו פרויקט הסייבר  השלישי במספר אותו מובילה רפאל בהגנה על תשתיות לאומיות. קדמו לו חמ״ל הסייבר הלאומי בבאר-שבע, והגנה על מאגר האשראי של בנק ישראל. בפרויקט נבנתה מתודולוגיית תפעול ותגובה בשיתוף עם יחידת הסייבר של הרכבת. צוות SOC ייעודי, שגויס והוכשר ע"י רפאל, יפעיל את ה- SOC תחת הנהלתו של מנהל SOC מהרכבת. הפרויקט בוצע בשיתוף חברת מטריקס כקבלן משנה".
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share