Telecom News - הגיעה העת להחלת ריבונות מדינת ישראל על תחום הדומיינים!

הגיעה העת להחלת ריבונות מדינת ישראל על תחום הדומיינים!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> הגיעה העת להחלת ריבונות מדינת ישראל על תחום הדומיינים!
לא צפויה התנגדות של ממשל טראמפ, משום שבארה"ב הריבונות על תחום הדומיינים היא של הממשל הפדרלי, מיום הקמת רשת האינטרנט הציבורית ועד היום. קריאה לממשלה החדשה (בכל הרכב שלא תהיה), להחלת ריבונות המדינה על המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל (IL.)!
מאת: אבי וייס, 18.9.19, 04:00דולנד טראמפ

בעקבות הכרזת רוה"מ (בנימין נתניהו), הכרזה די זהה למה שבני גנץ הכריז אך לאחרונה, על הכוונה להחיל את הריבונות על בקעת הירדן, שלחתי ביום 10.9.19 את הפנייה הבאה לשר התקשורת, שר המשפטים, רוה"מ, וכן לגורמים המקצועיים בתחום המשפטי בצמרת משרד המשפטים ומשרד רוה"מ:
"היום [10.9.19] רוה"מ (בנימין נתניהו) הכריז על כוונת ממשלת ישראל להחיל את ריבונות מדינת ישראל על בקעת הירדן, מיד לאחר הבחירות לכנסת ה-22.
מדוע, בהזדמנות זו, מדינת ישראל לא תחיל את הריבונות של המדינה על תחום "מרשם שמות המתחם הלאומי" (Domain Names)?
לא צפוי כל קושי בעניין זה מול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בתמונה משמאל, משום שבארה"ב מאז ומתמיד תחום "שמות המתחם" היה ונמצא בריבונות הממשל האמריקאי ואך לאחרונה חברת Neustar זכתה במכרז ובחידוש החוזה, במכרז מטעם משרד המסחר והתקשורת האמריקאי - NTIA, להמשיך ולנהל את תחום הדומיינים של ארה"ב בסיומת ,US כמופיע בהודעה לעיתונות – כאן.
כך, שאין סיבה, שבישראל התחום הזה ימשיך להימצא מחוץ לשליטת הריבונות של ממשלת ישראל.
אודה לתגובתכם".

אנו ממתינים לתגובה. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם.

רפי הוידה, לשעבר מ"מ המדען הראשי במשרד התקשורת וראש אגף הספקטרום במשרד, מי שיזם את דחיפת הנושא הזה, הכין סקירה תמציתית על התפתחות תחום הדומיינים באינטרנט העולמי והישראלי - כאן

רפי הוידה: "בארה''ב, מולדת האינטרנט, תחום זה של 'שמות מתחם' מוסדר היטב. לאחרונה זכתה חברת Neustar במכרז ובחידוש החוזה, מכרז מטעם משרד המסחר והתקשורת האמריקאי - NTIA, להמשיך ולנהל את תחום הדומיינים של ארה"ב בסיומת US כמופיע בהודעה לעיתונות – מצ''ב.

בישראל, לעומת זאת, איגוד האינטרנט הישראלי, שמנהל את המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל - .IL., הודיע לאחרונה (יוני 2019) בצורה מפורשת כי: 'פעילות האיגוד בנושא המרשם אינה בהיתר רשויות המדינה'.

מצ''ב (כאן) הצעתי להסדרת מרשם שמות המתחם בישראל, להחלטת ממשלת ישראל, שתקום אחרי הבחירות. 

אני שואל: האם לדעת ממשלת ישראל תחום 'שמות המתחם' צריך להמשיך להתנהל ללא כל פיקוח ממשלתי? זאת, לאור האמירה, שכבר שמעתי: If it works do not fix it?

האם לדעת ראש הממשלה (בממשלה הבאה בכנסת ה-22), ראוי לשקול באם רצוי ונדרש, שהממשלה, שהוא עומד בראשה, תקבל החלטה בדבר מדיניותה בנושא זה? זאת, לאור העובד שתחום זה אינו מוסדר ואינו מצוי באחריות של שום משרד ממשלתי?"

בנוסף, ביום 15.9.19 שלח רפי הוידה את הפנייה הבאה לצמרת איגוד האינטרנט הישראלי:
"איגוד האינטרנט הישראלי – חברי הועד המנהל,
שלום רב,
א. רוה"מ (בנימין נתניהו) הכריז בשבוע שעבר על כוונת ממשלת ישראל להחיל את ריבונות מדינת ישראל על בקעת הירדן, מיד לאחר הבחירות.
ב. נשאלת שאלה: מדוע, בהזדמנות זו, מדינת ישראל לא תחיל את הריבונות של המדינה על תחום מרשם שמות המתחם הלאומי בסיומת ישראל.
ג. לא צפוי כל קושי בעניין זה מול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, משום שבארה"ב, מולדת האינטרנט, מאז ומתמיד תחום שמות המתחם היה ונמצא בריבונות הממשלה האמריקאית ...
ד. כידוע, לאחרונה חברת נויסטאר זכתה במכרז ובחידוש החוזה מטעם משרד המסחר והתקשורת האמריקאי להמשיך ולנהל את תחום שמות המתחם בסיומת ארה''ב ... מצ''ב ההודעה לעיתונות ...
       https://www.about.us/blog/neustar-wins-us-contract-renewal

ה. איגוד האינטרנט הודיע לאחרונה (יוני 2019) בצורה מפורשת כי 'פעילות האיגוד בנושא המרשם אינה בהיתר רשויות המדינה'.
ו. לא יעלה על הדעת, שהמצב הנוכחי בישראל, כאשר פעילות המרשם הלאומי אינה בהיתר רשויות המדינה, ימשך לאורך זמן ולכן נדרשת בהקדם הסדרה מתאימה כפי שזה קיים בארה''ב ויתר מדינות העולם.
ז. ראוי ומומלץ, שוועד האיגוד יבוא בדברים עם גורם ממשלתי מתאים (משרד התקשורת), להסדרת היתר מתאים, שיאפשר לאיגוד האינטרנט לפעול כחוק בהיתר רשויות המדינה.
 
ח. אודה להיענותכם.
בברכה,
רפי הוידה".

ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 
 
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share