Telecom News - "עוקץ התיירים" (או "שוד התיירים") בנתב"ג המבקשים לרכוש סים - SIM ישראלי

"עוקץ התיירים" (או "שוד התיירים") בנתב"ג המבקשים לרכוש סים - SIM ישראלי

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "עוקץ התיירים" (או "שוד התיירים") בנתב"ג המבקשים לרכוש סים - SIM ישראלי
סיני ליבל הגיש תביעה כנגד רשות שדות התעופה המאפשרת ביצוע "עוקץ" או "עושק" של תיירים הנכנסים לישראל, שנזקקים לסים ישראלי (SIM Prepaid), באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 3 בנתב"ג ומשלמים מחירים המתחילים ב-175 ש"ח לשבוע, במקום 50 ש"ח לחודש ("הכל כלול") למי שרוכש את ה-SIM הזה שלא בנתב"ג. 
מאת: אבי וייס, 19.9.19, 08:00

סיני ליבל, (בתמונה משמאל), מתאר כאן את מה שסיני ליבלמצא במקרה בנתב"ג, כשהגיע לקבל את פניו של  זוג חברים, שהגיעו מארה"ב: מה שהוביל אותנו לשלוח ביום 6.9.19 לצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת את השאלה הדחופה הבאה:
"מה עמדתכם לנוכח העובדה (שנמצאת מתועדת במסמך המצ"ב בלינק כאן), שמתבצע "עוקץ" או "עושק" של תיירים הנכנסים לישראל, שנזקקים לסים ישראלי (SIM Prepaid) - באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 3 בנתב"ג.
בתצלום בלינק יש 2 דוגמאות להמחשה: של פרטנר ושל 019-מובייל.
סים פרי פייד, שבישראל נמכר לכל ישראלי (ואף לא לישראלי, למשל, לעובדים זרים) במחיר של כ-50 ש״ח לחודש ("הכל כלול"...),  אולם, באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 3, המחיר לאותו סים בדיוק, אבל לתיירים, מתחיל ב 175 ש״ח לשבוע ...
אודה להתייחסותכם".

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה.

ביום 10.9.19 שלחתי לצמרת רשות שדות התעופה את השאלה הבאה:
"בקשה לתגובה: כתב תביעה ליבל נ׳ רשות שדות התעופה ואח׳ - הפקעת מחירי סים - באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 3.
מה תגובתכם למסמך המצ"ב
(בהערת אגב אציין שכבר נקבע מועד לדיון בתביעה בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה)".

תגובת רשות שדות התעופה: "תגובה תנתן בבית המשפט".

סיני ליבל: "הודעתי לזוג חברים, שהגיע לישראל מארה"ב (הגיע ל- 10 ימים לישראל), שאני אמתין להם בטרמינל 3 עם סים פרי פייד (SIM PrePaid) ישראלי, כדי שלא ישלמו 'דמי נדידה' לספקי הסלולר שלהם בארה"ב ויוכלו להשתמש בספק סלולר ישראלי. 

רכשתי עבורם סים פרי פייד מסוג "הכל כלול" ב-50 ₪ לחודש וסים פוסט פייד (Post Paid) בסאני מובייל ב-14.90 ₪ לחודש. 
בשדה התעופה גיליתי, שהקו של סאני מובייל לא אוקטב (לא הופעל) וביקשתי לרכוש סים פרי פייד (שני) בחנות 019 מובייל באולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג. 

להפתעתי, מחיר המינימום ל-7 ימים היה 171 ₪, ל-20 ימים זה 186 ₪ (מול מה שרכשתי - סים זהה לחלוטין לחודש ב-50 ₪ בעיר, לפני שנסעתי לנתב"ג).

פניתי למודיעין תיירים ושאלתי מה זה המחיר המופקע הזה. הנציגה שם, מרשות שדות התעופה, אמרה לי, שאני יכול לפנות לחנות בצד השני, של סטימצקי. אכן פניתי לחנות סטימצקי ושם מחיר המינימום לסים פרטנר ל-7 ימים היה 175 ₪. ל-10 ימים 186 ₪. כלומר: אצלם השוד יותר גרוע... 

לכן, החלטתי לא לשתוק ולתבוע את רשות שדות התעופה, כי נגרמה לי עוגמת הנפש מהתנהלות הנתבעת - רשות שדות התעופה, שאיפשרה "עוקץ" כזה מחפיר של תיירים.

הנזק, שתבעתי בתביעתי המפורטת הוא 86 ₪ מהנתבעת - רשות שדות התעופה, בה אני רואה כאחראית על פי החוק למחיר המופקע, שנדרש לשלם עבור סים פרי פייד בנתב"ג, לתיירים הנכנסים לישראל ומבקשים לרכוש סים ישראלי, כדי לחסוך בהוצאות הסלולר שלהם.

כל מי שנסע לחו"ל אי פעם וראה את מחירי הסימים, שנמכרים בשדות התעופה בכל העולם, יודע שאין דבר כזה. איש לא מעז, בכל שדות התעופה, שאני מכיר בעולם, לשדוד כך את התיירים הנכנסים בתחום הזה של כרטיסי סים.

מביש ומקומם, שכך אנו נוהגים בתיירים נכנסים לישראל. אני מקווה שבתביעתי, אפסיק את השוד המחפיר הזה של התיירים המגיעים לישראל".  

SIM



 
 
Bookmark and Share