Telecom News - כנס "Defense Labs 2.0": ההגנה הטובה מאירועי סייבר היא חשיבה התקפית

כנס "Defense Labs 2.0": ההגנה הטובה מאירועי סייבר היא חשיבה התקפית

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כנס "Defense Labs 2.0": ההגנה הטובה מאירועי סייבר היא חשיבה התקפית
כנס Defense Labs 2.0"": "ההגנה הטובה ביותר מאירועי סייבר היא חשיבה התקפית"
מאת: מערכת Telecom News, 25.9.19, 21:05כנס DEFENSE LABS 2.0
 
שירי דולב, נשיאת NSO, בכנס: "אנו מפתחים מוצרי תוכנה ולא תוקפים ארגונים". בוקי כרמלי, ראש רשות הסייבר לשעבר: "יותר מ-100 ארגונים בישראל חווים התקפות סייבר מדי חודש". והאם נפתרה חידת הסייבר של חמיצר?
 
בכנס Defense Labs 2.0, שקיימה שלשום בתל אביב חברת הסייבר WHITE-HAT בשיתוף עם חברת מודעות הסייבר Consienta וחברת התוכנה IDRRA, אמר עופר לוינגר, מנכ"ל WHITE-HAT, בפתיחת הכנס, שההגנה הטובה ביותר על הנכסים הקריטיים של הארגון, נעשית מתוך חשיבה של תוקף, וזו למעשה מומחיות החברה, שרוב עובדיה, האקרים במקצועם, צברו את ניסיונם  ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל.
 
לוינגר: ”לא מדובר בעוד כנס סייבר. השתדלנו להמעיט בדיבורים ולאפשר לכם להתנסות בהדגמות חיות, שמבטאות תפיסת הגנה מתקדמת וייחודית מפני אירועי סייבר עדכניים, הדגמת שיטות מתקדמות לאיסוף מודיעין לשם איתור מידי של האירועים עוד בהתהוותם.
 
רביד שמואלי, ה-CIO של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שיתף בהרצאתו את התמודדות הארגון עם עולם מוצף איומים, באמצעות מתודולוגיית הגנה סדורה רב-שכבתית.
 
שמואלי: "למרות זאת, היה ברור, שנדרשת חשיבה אחרת וכאן נכנסה לתמונה WHITE-HAT עם אסטרטגיה של הגנה גמישה, שלומדת את דרכי הפעולה של תוקף פוטנציאלי. פתרון Eye of the Enemy של WHITE-HAT, שהוטמע ע"י רמ"י, לקוח מהעולם הצבאי ועיקריו - איסוף מודיעין ממגוון רחב של מקורות, ניתוח ועיבוד מאגרי מידע וסינונם לפי רלוונטיות לטכנולוגיות הארגון, בניית תרחישי תקיפה ופיתוחם על בסיס אירועי אמת והנגשתם לארגון.
 
ולבסוף, חסימת וקטורי התקפה על בסיס טכנולוגיות קיימות בארגון, ללא צורך בכל השקעה ברכישת טכנולוגיות נוספות. אסטרטגיה של הטמעת חוקים מעין זו מסייעת בהפחתה של התקפות פוטנציאליות וסייעה להשבחת מערכות ההגנה הקיימות בארגון מזוויות נוספות".
 
גיל סרברו, מנהל מחלקת תקשורת ואבטחת מידע בהראל ביטוח, סיפר כיצד WHITE-HAT, באמצעות שירות Eye of the Enemy, מבצעת בארגון מדי פעם תקיפות סמויות המסייעות להם להבין מה היכולות בפועל של מערכות ההגנה המוטמעות בארגון, מה היכולות של צוות ה-SOC ובהתאם נעשית הפקת לקחים וטיוב מערכות.
 
שירות נוסף, שהם צורכים מאנשי WHITE-HAT, הוא איתור איומים (Threat Hunting) סביב השעון כדי למזער את הצורך להתמודד עם אירועי סייבר בזמן אמת.
 
אלעד אברהמי, CIO חברת MyHeritage, שיתף אף הוא לגבי חשיבות הטמעת שיטות מודעות לסייבר בארגון, כדי לצמצם עד כמה שניתן, חדירות זדוניות לארגון.
 
הכנס כלל 2 הרצאות של דוברי מפתח. שירי דולב נשיאת NSO אמרה לבאי הכנס, שהיא מתכוונת לנפץ כמה מיתוסים על החברה. "אנו חברה ציונית עם הנהלה ישראלית ונוכחות גלובלית". דולב גילתה לקהל מה עומד מאחורי השם של החברה (אותיות המייסדים) והרגיעה את הקהל בחיוך, שאל להם לחשוש לניידים ולתשתיות שלהם - "אנו מפתחים מוצרי תוכנה ולא תוקפים ארגונים".
 
בוקי כרמלי, ראש רשות הסייבר לשעבר, הביא בהרצאתו את נקודת המבט הארצית של אתגרי הסייבר בישראל וכיצד מגנים על המרחב הציבורי מפני תקיפות סייבר. הוא ציין, שיותר מ-100 ארגונים בישראל חווים התקפות סייבר מדי חודש וביקר את חוק הסייבר ,שעדיין לא אושר וממתין להרכבת הממשלה, כי הוא למעשה מגביל את סמכויות מערך הסייבר.
 
הכנס הציג והמחיש תרחישי סייבר שונים באמצעות ההדגמות המבוססות על אירועי אמת. מומחי החברות הדגימו כציד נאסף מודיעין לפני תקיפה, כיצד מבוצעות בפועל תקיפות מסוגים שונים וכיצד ניתן לבלום אותן למניעה או מזעור נזקים. בנוסף, דנו בדרכים ובכלים חדשים להגברת מודעות לסייבר בארגונים וניהול סיכוני סייבר מתקדם. כאמור, נציגי חברת הביטוח הראל, My Herittage ורשות מקרקעי ישראל שיתפו את הקהל בתפיסת הסייבר שלהן, מה היו האתגרים שלהן וכיצד הם מטופלים ברמה היומיומית.

בכנס השתתפו מאות מנהלי מערכות מידע ומנהלי סייבר בארגונים מובילים במשק, מהמגזר הפרטי והציבורי, וביניהם נצפו מובילי הטכנולוגיה של משרדי ממשלה, הייטק, ארגונים פיננסים והתעשייה הביטחונית. בנוסף, נכחו בכנס חברי מועצת המנהלים של החברה, בהם בנצי סאו מי שהיה מ"מ מפכ"ל המשטרה, אילן מזרחי לשעבר סגן ראש המוסד ורונן זרצקי לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות של ישראכרט.
 
למרבה האירוניה, כל המוחות שהיו בכנס, שמתמודדים ומפצחים אתגרי סייבר מורכבים ביומיום שלהם, לא הצליחו לפתור את חידת הסייבר של דן חמיצר, שהוזמן במיוחד לכנס כדי להגריל פרס שווה בין הפותרים נכונה. חמיצר עלה לבמה בסוף הכנס ונאלץ לגלות לקהל את פתרון החידה שלו.
 
בתמונה: הנהלת WHITE HAT ואורחים - ארז צור יו"ר IATI ושירי דולב נשיאת NSO
 
הנהלת WHITE HAT ואורחים
 

 
 
 



 
 
Bookmark and Share