Telecom News - איך הופכים את עולם הסייבר לעולם יפה ואסתטי - כמו אמנות?

איך הופכים את עולם הסייבר לעולם יפה ואסתטי - כמו אמנות?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> איך הופכים את עולם הסייבר לעולם יפה ואסתטי - כמו אמנות?
איך הופכים את עולם הסייבר לעולם יפה ואסתטי - כמו אמנות?
מאת: אבי וייס, 27.9.19, 06:00מנהלת פעילות טרנד מיקרו בישראל - יעל טריוכין
 
האם ריבוי מוצרים ופתרונות סייבר בעסק הוא ברכה או קללה? למה עסקים נפרצים שוב ושוב אם יש להם כל כך הרבה מערכות הגנת סייבר? לטרנד מיקרו יש גישה אחרת וחיובית - לתחום הסייבר.  
 
"קידום והפצת השם שלנו היה הדבר הראשון, שהתחלתי לטפל בו, כשקיבלתי את התפקיד כמנהלת שלוחת ישראל", מתארת יעל טריוכין, מנהלת פעילות Trend Micro בישראל. "אני משקיעה בזה הרבה בתדרוכים בהם אני פעילה, ובמפגשים אישיים עם מנהלים, כדי להציג להם את היכולות המגוונות והמקיפות שלנו. נוכחתי, שלא הכירו אותנו בכלל בארגונים ובעסקים הגדולים בישראל".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יעל טריוכין (בתמונה), שמונתה אך לאחרונה למנהלת הפעילות בישראל של חברת אבטחת הסייבר העולמית הענקית, שנולדה ביפן ובארה"ב: Trend Micro, כדי לשמוע על כיווני הפעילות והאתגרים של עולם הסייבר בישראל מנקודת המבט של טרנד מיקרו.
 
שאלה: איך הגעת לתפקיד הבכיר הזה בטרנד מיקרו?
יעל טריוכין: "נולדתי בישראל, אבל בגיל צעיר עברנו לקנדה ושם - לאחר סיום לימודי, התחלתי קריירה בהייטק וכך הגעתי לטרנד מיקרו בקנדה. התקדמתי בתוך החברה, בפעילות שניהלתי גם בקנדה וגם בארה"ב, כשבשיא הפעילות ניהלתי את השותפות האסטרטגית והגלובלית בין טרנד מיקרו ל-AWSAmazon Web Services, ממשרדי החברה בסיאטל. אמזון היא אחד הלקוחות הכי גדולים בעולם, שיש לחברה בה אני עובדת.
 
לפני יותר משנה עשיתי עלייה לישראל ובמסגרת החברה, בסניף הישראלי שלה, קיבלתי את התפקיד של מנהלת פיתוח עסקי ופיקוח על השיווק ועל הקשר עם השותפים של טרנד מיקרו בישראל.
 
אך לאחרונה קודמתי לתפקיד מנהלת סניף ישראל, שזה היה אתגר והשאיפה שלי בחברה, כשעליתי לישראל".
 
שאלה: מה המשמעות של הסיסמה, שהתחלתם להוביל אותה בישראל בכל פרסום שלכם: The ART of Cybersecurity?
תשובה: "זו גישה חיובית וראייה חדשה, שאנו מובילים לעולם הסייבר, לא רק בישראל. הרי סייבר נתפס עד היום כדבר מכוער, דבר מרושע, דבר פלילי.
 
חשבנו הרבה איך אפשר לשנות את הגישה הזו ולהסתכל על התחום בו אנו עוסקים - כדבר יפה, כתחום אסתטי, ממש כמו שאתה מסתכל על אמנות.
 
לכן, אנו עוזרים ללקוחות שלנו לשנות את נקודת המבט שלהם על תחום הסייבר ולראות בתחום הזה כתחום השייך לעולם האמנות. זה עולם מושגים אחר לגמרי. זו גישה רכה, נגישה, הרבה יותר יפה והרבה יותר מתאימה לתחום הזה.
 
אני מוצאת, שהמסר הזה מתחיל להיקלט ולהשפיע על הגישה של מנהלים, שנדרשים לקבל החלטות בתחום הסייבר והגנת הסייבר".  
 
שאלה: מה את מקדמת בסניף ישראל, לאור ניסיונך?
תשובה: "אני הגעתי לתפקיד של סניף ישראל מתפקידים של ניהול פעילות עם חברות גדולות, ממש גדולות, דוגמת AWS, וזו ההתמקדות שלי גם כאן בישראל.
 
אני מעוניינת, שהלקוחות הגדולים הפוטנציאליים בישראל יכירו אותנו ואת מה שאנו מציעים. זה לא היה קודם.
 
קודם תפסו את החברה כאן בישראל כמספקת פתרונות לצרכנים ולעסקים קטנים עד בינוניים, מה שלא מדויק. החוזק שלנו הוא דווקא בתחום החברות הגדולות.
 
בנוסף, אני מעוניינת לשים דגש על תחום המו"פ. זה לא היה בסניף ישראל. אני פועלת, שטרנד מיקרו תשקיע במו"פ בישראל.
 
אנו כרגע בשלבי בניית צוותי מו"פ בישראל, עם טובי המפתחים והמומחים וזה גם יסייע לחברות הגדולות להבין איך אנו פועלים בתחום החברות הגדולות, איך אנו מספקים פתרונות למערכות גדולות וענקיות, לחברות בינלאומיות ולגופים ציבוריים וממשלתיים. היתרונות שלנו מאוד ברורים, כשאנו עוסקים בפתרונות לעסקים גדולים.
 
לכן, מאז שנכנסתי לסניף ישראל, אני מקדמת הדרכות, הדגמות ומפגשים עם החברות הגדולות ובקרוב נוסיף על זה את נדבך סניף המו"פ הישראלי, שיוסיף ערך משמעותי להצגת היכולות שלנו, לגופים הגדולים בישראל".
 
שאלה: איך מקבלים אתכם עם הגישה הזו בשוק הישראלי?
תשובה: "כידוע, ישראל היא מעצמת סייבר ויש כאן הרבה חברות ותיקות וגם חדשות, בכל תחומי הסייבר.
 
אולם, אנו החברה היחידה בשוק, הספק היחיד המספק את הכל ועונה על כל הצרכים של הלקוחות הבינוניים והגדולים.
 
בחירה בנו מקטינה באופן משמעותי את כמות המוצרים, שהלקוח צריך להחזיק ולתחזק אצלו בעסק, מה שמסבך את מערכות ההגנה שלו ומשאיר פרצות. אנו מספקים הכל, כל צורך, תחת מעטפת ניהול והגנה אחת. הכל מנגן יחד כמו בתזמורת.
 
בנוסף, חברות רבות נכנסו בשנים האחרונות לתחומים חדשים דוגמת: קונטיינרים, AI ועננים מרובים. יש הרבה פתרונות הגנה לתחומים הללו, אבל הפתרונות הללו לא מדברים אחד עם השני.
 
אנו מספקים פתרונות מתקדמים לכל הטרנדים הללו, פתרונות המתקדמים ביותר שיש, שמדברים ביניהם כמו בתזמורת עם מנצח אחד על התזמורת. בלי שיש תזמורת אחידה ואחודה - לא ניתן להגן על הנכסים הכי חיוניים של הארגונים בקונטיינרים ובשאר הכלים החדשים, שבהם הם משתמשים כיום ומחר, לצרכים שלהם".  
 
שאלה: מהם היתרונות הנוספים שלכם בשוק כזה תחרותי?
תשובה: "הישראלים התרגלו מזה שנים להפעיל הרבה מוצרי אבטחה וסייבר והם אוהבים להתנסות בכלים חדשים, למשל של סטארטאפים.
 
אולם, לאור כל אירועי ההתקפות, שהיו בשנה החולפת, מנהלים ומנהלי אבטחה מתחילים להפנים, שיותר מדי מוצרי אבטחה זה לא יתרון אלא חסרון ענק.
 
יש לנו כבר כמה לקוחות גדולים מאוד בישראל דוגמת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), שבחנו את כל הפתרונות בשוק והבינו, שעבודה מול ספק סייבר אחד מוביל, זה יתרון ענק עבורם ונותן מענה הרבה יותר מדויק ושלם לצרכים של הארגון - בתחום הסייבר".
 
שאלה: מהם התכניות, שציינת שיהיו בתחום המו"פ בישראל?
תשובה: "אני דוחפת וזה כבר אושר עקרונית, להקים שלוחת מו"פ של טרנד מיקרו בישראל. כבר התחלנו לגייס אנשים מוכשרים בישראל, כדי להקים את השלוחה הזו וכעת אנו בשלבי חיפוש מיקום. אנו שוקלים אולי למקם את השלוחה בחיפה, אבל טרם החלטנו. ההכרזה על פתיחת הסניף תהיה די בקרוב.
 
בניגוד לחברות בינלאומיות רבות אחרות, שהקימו סניפי מו"פ בישראל, טרנד מיקרו ככלל לא נוהגת לרכוש חברות אחרות, כולל סטארטאפים, כדי להקים שלוחות מו"פ.
 
אנו אוהבים להתבסס על פיתוחים שלנו בתוך הבית וקידום המו"פ שלנו בתוך הבית. טרנד מיקרו משקיעה הרבה בתחום המו"פ. 40% מהרווחים שלנו מושקעים במו"פ. זה ממש הרבה בכל קנה מידה שלא תסתכל על זה. שליש מכוח האדם בטרנד מיקרו עוסק ישירות במו"פ. זה יוצא דופן בכל קנה מידה שלא תשווה אתנו לחברות אחרות בעולם התוכנה בכלל ובעולם הסייבר בפרט.
 
לכן, היה חשוב לי, שישראל תהיה על מפת המו"פ של החברה ואנו בשלבי בניית שלוחת המו"פ של החברה בישראל. נשמח לדווח ולהזמין אותך לטקס ההשקה של מרכז המו"פ שלנו בישראל ברגע שנסיים את הקמת השלוחה הישראלית".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
יעל טריוכין: "אני מובילה וחולמת על גידול מהיר של שלוחת ישראל. ב-2018 גדלנו ב-60%, שזה ממש הרבה והצלחה מאוד יפה, אבל השנה - 2019, אני מאתגרת את עצמי ואת הצוות העובד בשלוחה בישראל, להגיע לגידול הרבה יותר גבוה מזה.
 
המטרה המרכזית שלי, שכמה שיותר לקוחות גדולים יזכו להגנה מקפת מאתנו. בישראל יש עדיין פערים עצומים ברמת האבטחה בעסקים וארגונים גדולים.
 
החלק החשוב ביותר מאז שהגעתי לסניף ישראל, זה שיכירו אותנו. בשוק ובמיוחד בשוק העסקים הגדולים, לא הכירו ולא מכירים אותנו. אני משקיעה המון, כדי להגביר את המודעות לקיומנו בישראל ואני מרגישה, שזה מצליח לי. זה החלום שלי: שקודם כל יכירו אותנו, ידעו מה יש לנו להציע ומה היתרון בעבודה מול ספק גדול אחד, שמספק ממש הכל, ברמה הגבוהה ביותר.
 
יש לנו כאן בישראל הרבה שותפים עסקיים בכל רבדי השוק ובכל השווקים הוורטיקליים ומפיץ אחד גדול (זברה טכנולוגיות), שעושים עבודה נהדרת וחשובה, לקדם אותנו בשוק ולהציג את הרעיונות החדשים שלנו בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. הם שותפים מלאים להצלחה ולהתפתחות ולגידול המדהים שלנו - בשוק הישראלי".
 
בתמונה: צוות טרנד מיקרו ישראל
טרנד מיקרו ישראל



 
 
Bookmark and Share