Telecom News - עתיד החיים המחוברים: איך הטכנולוגיות המתפתחות תשננה את חיינו עד 2030

עתיד החיים המחוברים: איך הטכנולוגיות המתפתחות תשננה את חיינו עד 2030

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> עתיד החיים המחוברים: איך הטכנולוגיות המתפתחות תשננה את חיינו עד 2030
מחקר "עתיד החיים המחוברים": איך הטכנולוגיות המתפתחות כיום תשננה את חיינו עד 2030
מאת: מערכת Telecom News, 3.10.19, 11:40INNOVATION FREE
 
טכנולוגיות מחשוב קצה, בינה מלאכותית (AI), "מציאות מורחבת" (XRExtended Reality), IoT, 5G ועוד, תשתלבנה זו בזו ותובלנה ל-5 תנודות מרכזיות בעשור הקרוב. מהן התנודות? המחקר סקר 4,600 מנהלים.
 
דל טכנולוגיות פרסמה את תוצאות המחקר "עתיד החיים המחוברים", שבדק איך הטכנולוגיות המתפתחות של היום, תשננה לחלוטין את החיים של כולנו עד 2030. המחקר, שנערך בשיתוף IFTF (Institute for the Future) ו-וונסון בורן (Vanson Bourne), סקר 4,600 מנהלים בארגונים ועסקים ביותר מ-40 מדינות.
 
על פי המחקר, טכנולוגיות כמו מחשוב קצה, בינה מלאכותית (AI), "מציאות מורחבת" ( XR,Extended Reality), IoT, 5G ועוד, תשתלבנה זו בזו ותובלנה ל-5 תנודות מרכזיות בעשור הקרוב. לתנודות אלו, יהיה את הכוח לשנות חיים ברחבי העולם כולו.
 
  1. מציאות מרושתת - במהלך העשור הקרוב מרחב הסייבר יהפוך בהדרגה לשכבה "מעל" המציאות שלנו.
  2. ניידות מרושתת - רכבי המחר יהיו מחשבים על גלגלים. אנו נסמוך עליהם יותר ויותר, שייקחו אותנו לאן שנבקש במרחב הפיזי, כאשר מרבית האינטראקציות שלנו יהיו במרחב הדיגיטלי מכל מקום שנרצה.
  3. מערים דיגיטליות לערים עם יכולות חישה - ערים 'תתעוררנה לחיים' באמצעות תשתית נוירונים משלהן, עם חפצים חכמים ומחוברים, מערכות דיווח עצמי ואנליטיקות מוכוונות AI שישלטו בתשתיות הערים.
  4. מערכת תפעול מחיה - כל אחד מאיתנו יגובה ע"י מערכת "תפעול מחיה" מותאמת אישית ברמות הגבוהות ביותר, שתהיה מסוגלת לצפות את צרכינו ולתמוך באופן יזום בפעילות היומיומית שלנו, לטובת פינוי זמן והתייעלות.
  5. רובוטים כשותפים חברתיים - המכונות והרובוטים יהפכו לשותפים טבעיים בחיינו, ישפרו את הכישורים שלנו וירחיבו את היכולות שלנו. בנוסף, הם גם ישתפו מידע וידע ברשת הרובוטים שלהם כדי למקד את החידושים ולהאיצם לטובת התקדמות בזמן אמת.
עסקים רבים מתכוננים כבר כיום לשינויים אלה. כך למשל, עולה מהמחקר, ש-76% מהנשאלים מצפים לתכנן מחדש את זמנם ע"י ביצוע של יותר ויותר משימות באמצעות אוטומציה. יותר ממחצית העסקים העידו, שהם צופים, ש"מציאות מרושתת" תהייה דבר שבשגרה.
 
56% מהנשאלים טענו, שיקבלו בזרועות פתוחות אינטראקציות עם המציאות הווירטואלית והרבודה בעסקים. אותו אחוז נשאלים אף סבר, שיקבל בשמחה עובדים המצוידים בטכנולוגיה המאפשרת שליטה במחשבים באמצעות המוח שלהם (בעזרת ממשקי מחשב מוחיים).
 
על פי המחקר, שינויים מוכווני טכנולוגיה צפויים לאתגר אנשים וארגונים כאחד. בהתאם, ארגונים, שמעוניינים לרתום את כוחן של טכנולוגיות אלו, יצטרכו לנקוט צעדים כדי לאסוף, לעבד ולהטמיע את הנתונים באופן יעיל, כדי לעמוד בקצב החדשנות המהיר.
 
ממשלות תצטרכנה ללמוד כיצד לעבוד יחד כדי לשתף את הנתונים שלהן, כאשר הערים יהפכו מערים דיגיטליות חכמות לערים עם יכולות חישה.
 
במחקר עלו חששות בנוגע למהימנות (והגינות) האלגוריתמים השונים, שעושים הכל, החל מההחלטה איך ואיזה עובד להעסיק, ועד לאיזו הלוואה לקחת, והן חששות מאובדן פרטיות.
 
74% מהנשאלים אמרו, שהם מודאגים מאתגר פרטיות הנתונים ורואים פה בעיה מרכזית שיש לטפלה. 44% מהנשאלים התייחסו לסוגיית הסדרת נושא הבינה המלאכותית בארגון שלהם והבהרת אופן השימוש בה.

המחקר אודות "עתיד החיים המחוברים" הוא החלק השלישי והאחרון בסדרת המחקרים בנושא "עתיד עולם העבודה והטכנולוגיה", שכוללת גם את "עתיד עולם העבודה" ו"עתיד הכלכלה".

האינפוגרפיקה המלאה - כאן.

אינפוגרפיקה דל טכנולוגיות



 



 
 
Bookmark and Share