Telecom News - למה שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת מפחדים מחברת פלאפון?

למה שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת מפחדים מחברת פלאפון?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת מפחדים מחברת פלאפון?
שר התקשורת דודי אמסלם, מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, וסמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה איתן כסיף, החליטו להתעלם מעוולה של פלאפון כלפי האוכלוסיות הכי חלשות מבין לקוחותיה, אלה שאין להם כרטיס אשראי ומשלמים את החשבון החודשי בהוראת קבע בבנק. מדובר במאות אלפי לקוחות פלאפון, שהנחיתו עליהם עמלה של 7.90 ש״ח לחודש החל מ-1.9.19, עמלה, שמשרד התקשורת עצמו מצא, שהיא לא חוקית. אולם, ראשי משרד התקשורת, נמנעים (ללא כל הסבר), מלאכוף את החוק על פלאפון ומלהורות לה להפסיק את העוולה הצרכנית הזו.
מדובר ב"הפרת אמונים", לכאורה, מצד ראשי משרד התקשורת. כך, לטענת סיני ליבל. 

מאת: אבי וייס, 14.10.19, 18:45סיני ליבל

תחילתה של השערורייה, שאנו חושפים כאן, מפורטת בכתבה, שפרסמנו לפני כחודש וחצי תחת הכותרת: "עוקץ" דמי הוראת קבע בסך 7.90 ש״ח לחודש מחברת פלאפון - מי מטפל בגזל?"

בכתבה מתוארת כל ההשתלשלות של הטיפול של סיני ליבל (בתמונה משמאל), בפרשה, שהחלה בהודעת פלאפון שהיא מתחילה לגבות החל מ-1.9.19 עמלה של 7.90 ש"ח, על תשלום החשבון החודשי בהוראת קבע.

המדובר בלקוחות הכי מוחלשים של פלאפון, שלא יכולים לשלם את החשבון החודשי בכרטיס אשראי (כי אין להם). 

הסיפור הזה החל להסתבך, כשמשרד התקשורת בדק (די בהפתעה, יש לומר), את התלונה של סיני ליבל כנגד פלאפון ומצא - שהיא צודקת, אבל החליט לא לטפל מול פלאפון כדי שתפסיק את הגבייה הבלתי חוקית הזו מלקוחותיה.

הנה ההחלטה הבלתי מתקבלת על הדעת הזו:

חוסר אונים מול פלאפון

כל הניסיונות של סיני ליבל ושלי, לקבל איזה הסבר להחלטה הבלתי הגיונית והלא חוקית הזו - משר הדודי אמסלםתקשורת, דודי אמסלם, בתמונה משמאל, וממנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, לא נענו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. ביקשנו גם תגובה מפלאפון ולא קיבלנו. 

לשר התקשורת פניתי ביום 5.10.19 בזו הלשון: "אודה להתייחסות שר התקשורת מר דודי אמסלם, למסמכים המצ"ב, בעניין הטענה ל"הפרת אמונים", לכאורה, מצד מנכ"ל משרד התקשורת וסמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, שמסרבים לאכוף את תנאי הרישיון על חברת פלאפון, בנימוקים חסרי בסיס".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים שתגובה לא אקבל. 

סיני ליבל: "כשקיבלתי את התשובה המדהימה הזו, כאילו למשרד התקשורת אין סמכויות למנוע עוולה צרכנית מחברת פלאפון, אחרי כל תיקוני חוק התקשורת, שנעשו בשנים האחרונות, שהקנו לראשי משרד התקשורת סמכויות דרקוניות בכל תחום, סמכויות לפעולה נגד חברות התקשורת אם הן מפרות חוק, תקנה או איזה סעיף ברישיונן, החלטתי לפנות קודם בשקט, כדי לתת לכל המעורבים בפרשה ובמיוחד: ראשי משרד התקשורת ומנהלי פלאפון, "לרדת מהעץ הזה" בשקט, בלי תביעות בבית משפט ובלי תביעות ייצוגיות.

הפנייה שלי מצויה כאן

כ"כ, שלחתי פנייה אישית למנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, פנייה המצויה כאן, כדי שיבטל את ההחלטה השערורייתית הזו לפני שתתפרסם וימנע מעצמו את הפגיעה בתדמיתו, אם לא יפעל כך, לטובת ציבור הצרכנים. בחצי דקה של עבודה היה יכול למנוע את הביזיון הזה. 

בכוונה לא חשפתי בכתבה הראשונה, שהמשרד החליט לא לפעול. זאת, כי קיוויתי שאולי המשרד יחזור בו מהמענה ההזוי הזה. 

אולם, זה לא קרה. החליטו לפתע להתעלם מפניותיי. גם לא ענו לפניות Telecom News. 

יש כאן ראיות חד-משמעיות, שהמשרד הגם שהוא מגלה הפרת רישיון - שפוגעת באוכלוסיה מוחלשת - מתעלם ממנה, רק בגלל שמדובר בחברת פלאפון.

כל ההתנהלות של ראשי משרד התקשורת מול חברות הסלולר, היא בעייתית מאוד, בלשון המעטה. 

שלחתי למנכ"ל, נתי כהן, בתמונה משמנתי כהןאל, עוד בקשה \ התראה - כאן, ושום דבר לא השתנה. לא השיב. פשוט התעלם. 

לכן, שלחתי למשרד ב-4.10.19 טיוטת עתירה - כאן, עוד לפני הגשת עתירה לבית המשפט, בתקווה שאולי ישקלו שוב את העניין. 

הראיה כי משרד התקשורת לא פנה לחברת פלאפון, שלא תבצע את הגביה בעוולה שנמצאה בבדיקת אגף האכיפה - כי הינה הפרת הרישיון - לפניכם כאן. 

פניתי בעניין זה גם למבקר המדינה - כאן

ברור לי, שראשי המשרד "לא סופרים" את מבקר המדינה. לכן, אני לא אשב בשקט בעניין חמור זה. בעבר ראיתי כיצד "עד המדינה" שלמה פילבר עזר לפלאפון בניגוד לאינטרסים של הצרכנים ויותר מפעם אחת.

כעת אני רואה שזה ממשיך, עם צוות אחר בראשות משרד התקשורת. לכן, אפנה ליועמ"ש בבקשה להורות על פתיחת חקירה בחשד, לכאורה, ל"הפרת אמונים" של ראשי המשרד בהתנהלותם מול חברת פלאפון בפרשה צרכנית עגומה זו". 

הוראת קבע SMARTPHONE FREE



 
 
Bookmark and Share