Telecom News - מה איכות הגלישה והשיחה הסלולרית שלכם? בישראל אין יכולת לדעת את זה!

מה איכות הגלישה והשיחה הסלולרית שלכם? בישראל אין יכולת לדעת את זה!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מה איכות הגלישה והשיחה הסלולרית שלכם? בישראל אין יכולת לדעת את זה!
בניגוד לנעשה בכל העולם הנאור, משרד התקשורת הישראלי מייצג את האינטרסים של חברות הסלולר ולא את האינטרסים של הציבור, שלא מודע לכך, שלא רק שאנו נמצאים מאחור בכל פרמטר השוואתי עולמי, גם כמות האנטנות הסלולריות ממשיכה לרדת (למרות הגידול באוכלוסיה, תוספת מתמדת של שכונות חדשות, כבישים חדשים ועלייה מתמדת בכמות מכשירי הסלולר המצויה בידי הציבור), ואין לציבור שום כלי מדידה של "חוויית השימוש ברשתות הסלולר", מה שקיים בכל העולם הנאור.
מאת: אבי וייס, 29.10.19, 07:40נתי כהן

על פי הנתונים המעודכנים של המשרד להגנת הסביבה (הנתונים כאן - למתעניינים), כמות אנטנות הסלולר בישראל ירדה בספטמבר 2019 ל-7,795 אנטנות, ירידה מתמשכת, שאינה נעצרת, מהשיא שהיה ב-2014: מעל ל-9,700 אנטנות.

זאת, בזמן שכל הפרמטרים האחרים נמצאים בעלייה מתמדת: היקף השימוש ברשתות הסלולר, גידול מתמיד בכמות המכשירים, גידול באוכלוסיה, יותר שכונות חדשות, יותר כבישים חדשים, יותר כלי רכב, יותר שימושים (למשל IoT), וכך הלאה והלאה.

התוצאות של הירידה בכמות האנטנות מול העלייה בביקושים מאוד ברורות:
1) ירידת בחוויית השימוש ברשתות הסלולר.
2) יותר ניתוקים ונפילות.
3) פחות שרידות של רשתות הסלולר.
4) עלייה בקרינה הסלולרית מהמכשירים (כי פחות אנטנות = יותר קרינה מהמכשירים הסלולריים). 

הבעיה המרכזית: המשרד להגנת הסביבה כבר ב-2010 (כמפורט כאן), רכש והתקין מערכת ניטור חדישה ומתקדמת, שמנטרת את כל האנטנות בכל חברות הסלולר. הנתונים הסטאטיים (הקבועים) של המערכת גלויים לציבור ומשמשים באפליקציות שונות כדי לקבל מידע על כל אנטנה, אבל הנתונים הדינמיים, שהם החשובים לעניין מדידת "חוויית השימוש", נתונים הנמצאים במערכת הזו - אינם זמינים לציבור ולכן הציבור אינו יכול לדעת מה חוויית השימוש שלו ברשת הסלולר בכל מקום בו הוא נמצא.

כבר ב-2014 התראתי על כך, שמשרד התקשורת מסרב להתקין מערכת, שתספק נתונים לציבור על חוויית השימוש ברשת הסלולר, מה שקיים בכל העולם הנאור, מסיבות ברורות: זה נגד האינטרסים של חברות הסלולר.

ביו היתר, פרסמתי מאמר בנושא תחת הכותרת: "איך מודדים ביצועים ברשתות התקשורת ולמה אין ללקוחות הקצה מושג מה זה?". המאמר מומלץ לקריאה. 

כל משתמש במכשיר סלולרי יכול לראות את רמת הקליטה המשוערת שלו מהאנטנה הסלולרית בסימון של עד 4 קווים אנכיים בצד שמאל (או בימין, בחלק מהמכשירים) בחלק העליון של מסך הסמארטפון שלו. אולם, זה לא מספק שום מידע על "איכות הקליטה", העומס על הסקטור (האנטנה), השיהוי, רוחב הפס, "חווית השימוש" ועוד, שתלויים בפרמטרים רבים, שיש במערכת הניטור של המשרד להגנת הסביבה ומשרד התקשורת לא מעוניין לנתח את הנתונים הללו ולהציגם לציבור.

עד היום, נושא זה לא תוקן, והמצב נהיה רע הרבה יותר, כשמדידת רמת השירות במוקדי השירות של חברות הסלולר, מה שנקרא "חוק 6 הדקות" סורס וחוסל ע"י צמרת משרד התקשורת, בניגוד לחוק ולרוח החוק, שהכנסת חוקקה (וכמובן כנגד האינטרסים הצרכניים. הכל נעשה בשירות חברות הסלולר). 

בארה"ב רק לשם ההשוואה, מתקדמים למערכות סלולר וטכנולוגיות שמשפרות את "חוויית שימוש" דוגמת RCS (במקום SMS), ו-OnGo (מכונה גם בשם CBRS) - לכיסוי משופר בתוך בניינים. בישראל - לא שמעו ולא ישמעו על דברים כאלו. 

בישראל, אנו עומדים כעת בפני מכרז 5G הכושל (למה כושל? הסברים כאן, כאן, כאן וכאן, עם פרשנות בנספח כאן למטה), בפיגור רב אחרי העולם (שכבר החל לנוע לכיוון של 6G), ואין במכרז הזה שום כלי מדידה ל"חוויית השימוש" עבור הציבור.

בתחום הזה יש הרבה כלים למדידת "חוויית השימוש" ברשתות הסלולר של 5G, כמפורט למשל כאן. בישראל - מאומה מזה לא נראה. האינטרסים של הציבור - לא קיימים. 

יתרה מכך. העולם מתקדם במהירות בפריסת 5G. אצלנו רק מדברים ומפריחים ספינים. נתונים מעודכנים על פריסת 5G בעולם, נכון לאוקטובר 2019, על פי ארגון GSAיש כאן - למתעניינים. על פי מחקר הביצועים כאן, דרום קוריאה מובילה בתחום ה-5G, אחריה גרמניה ושוויץ.

נתוני פריסת 5G באיזור MEA (המזרח התיכון ואפריקה), נכון לאוקטובר 2019 יש כאן - למתעניינים. באזור MEA יש כבר 40 מפעילי סלולר המספקים שירותי 5G, כש-12 מהם עברו את שלב הניסויים והחלו לספק שירותים מסחריים. עוד 21 מפעילי סלולר החלו בשלבי ניסויים ראשוניים ב-5G באיזור MEA. כמעט בכל מדינות ערב יש כבר 5G בניסויים ובחלק מהן בשירות מסחרי. 

היקף השימושים ב-5G עולה (ראה כאן ניתוח של גרטנר לשימושים חדשים בתחום הרשתות הניידות). בישראל, יש מעט מאוד מחקר בנושא זה (למשל באוניברסיטת בר-אילן) וללא כל תקציבים ממשלתיים, ללא מדיניות ממשלתית, ללא מדיניות תדרים, ללא מדיניות שר תקשורת, ללא כלום. כלום מכלום. הכל נעשה בכאוס רגולטורי אחד ענק.

סקירה רחבה ומעמיקה מלאה בנתונים, גרפים וניתוחים על המצב העגום של רשתות הסלולר בישראל, ניתן למצוא במאמרים המצוינים והמומלצים לקריאה של ארז רביב כדלהלן: נספח
סיכום ההכרזה הקודמת אודות מכרז 5G (המאמר המלא עם חשיפות חדשות, שפורסמו אז בעניין ההכרזה הקודמת על השקת מכרז 5G - כאן) והמשמעויות של התהליכים, שצמרת משרד התקשורת מבצעת בתחום המכרז ל-5G:
*********************************************************************************************************************
השר (הקודם) איוב קרא והמנכ"ל נתי כהן (בתמונה למעלה משמאל) הוציאו עקרונות חדשים למכרז תדרים, שאין להם שום קשר למדיניות הקיימת, הם לא ביצעו עדכון למדיניות הקיימת, התעלמו לחלוטין מהמדיניות הקיימת, וקיבלו החלטות על סמך דמיונם ומחשבותיהם (מחשבות שהגיעו כמובן מהרצונות והדרישות של בעלי ומנהלי חברות הסלולר הגדולות), עם אוסף מדהים של Fake News וסיסמאות דימיוניות ריקות מתוכן, בלי לשתף איש מהציבור ומבלי לשאול איש מהציבור, או מנציגי הציבור המוסמכים.

שום בסיס נתונים לא הוצג, לתחזיות הדמיוניות המהוות בסיס למכרז העקום, שפורסם ל-5G! 

כל זאת, תוך הסתרת עובדות חשובות לעניין המכרז, הסתרת כל ההחלטות של ועדת התדרים, הסתרת ה"ישראבלופים" של שת"פ אנטנות על רשת סלקום, כדי שהעיתונאים והציבור לא ידעו, שכל המכרז הזה בנוי על "ישראבלוף" אחד ענק, בעל היבטים חמורים ביתר (ופליליים לכאורה). לכן, הם גם דאגו לחסום את הגעתי למסיבת העיתונאים, שקיימו באיירפורט-סיטי בנושא זה, ללא כל בסיס חוקי ובניגוד לכללי האתיקה והתקשי"ר. 

בתחום השקיפות בטיפול בתדרים, החלטת הממשלה
 נמצאת כאן, היא מ-2007, ועד היום ראשי משרד התקשורת מסרבים ליישם את ההחלטה הזו. למה? זה די ברור, ככה אפשר להתל בציבור ולעבוד בשיטת החסמב"ה: (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט). 

במציאות, הבדיחות של משרד התקשורת בעניין 5G - הפכו לטרגדיה לאומית!​


כלומר: ראשי משרד התקשורת החליטו שהם הציבור. הם "הסגנים של אלוהים". הם יודעים הכל ולכן כל מה שהם כותבים זו "תורה מסיני" וככה הם יובילו את השוק הסלולרי הישראלי למאה ה-21 והעסק החדש הזה, שהם יצרו במכרז ההזוי, יצעיד את מדינת ישראל לקדמת הבמה העולמית - של תשתיות סלולר מתקדמות ביותר ושירותים חדשניים ומלהיבים.

קדחת.

ככה אי אפשר להצליח. 

הדרך היחידה להצליח, גם בתחום הקווי וגם בתחום הסלולרי, היא קודם כל סילוק של כל צמרת משרד התקשורת הכושלת מתפקידה והקמת "רשות לתקשורת" עצמאית ומקצועית. לצערנו - זה לא נראה, שיקרה בקרוב, אם בכלל.

***************************************************************************************************************

SMARTPHONE FREE
עדכון 29.7.20: משרד התקשורת פרסם RFI (מכרז ראשוני - כאן ופירוט כאן) ופרסם זאת תחת הכותרת: "בקשה לקבלת מידע (RFI) על בסיס אפליקציה המותקנת במכשיר הנייד. משרד התקשורת מעוניין לקבל מידע לצורך בחינת מערכת למדידת כיסוי סלולרי וחווית משתמש, על בסיס אפליקציה המותקנת במכשיר הנייד". בהחלט התקדמות מעודדת, מה שמראה שקוראים לפעמים מה שאני כותב, מזה שנים. העובדה שהמכרז באנגלית מראה שקראו אותי: שבעולם יש חברה מובילה בתחום הזה של מדידת חווית המשתמשים (חברה בריטית: https://www.samknows.com/).
     



 
 
Bookmark and Share