Telecom News - התפקיד הטכנולוגי של מנהל הכספים CFO

התפקיד הטכנולוגי של מנהל הכספים CFO

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> התפקיד הטכנולוגי של מנהל הכספים CFO
התפקיד הטכנולוגי של מנהל הכספים CFO
מאת: סבסטיאן גריידי, 29.10.19, 07:40סבסטיאן גריידי יחצ
 
ככל שמנהל הכספים יצליח ללמד את מנהל מערכות המידע CIO לאמץ דפוסי חשיבה של מנהל כספים, כך גדל הסיכוי של שניהם להצעיד את העסק קדימה באמצעות חדשנות טכנולוגית ועסקית.
 
מחקר של גרטנר (How CIOs Can Work Effectively with CFOs to Optimize Cost), הראה, שמנהלי מערכות מידע (CIO) לא הוכיחו יכולת באופטימיזציה של הוצאות ה-IT לשביעות רצון מנהלי הכספים (CFO), וכתוצאה מכך ה-CFO מבצעים קיצוצים שרירותיים בתקציבי ה-IT.
 
מערכת יחסים איכותית בין מנהל הכספים (CFO) למנהל מערכות המידע (CIO) הופכת לקריטית יותר ויותר ככל שהכלכלה העולמית הופכת לדיגיטלית והתחרות מוכרעת באמצעות חדשנות טכנולוגית ועסקית.
 
כיום, יותר מתמיד, נדרשים הבנה הדדית, שפה משותפת ויחסי אמון בין 2 בעלי התפקידים הללו כדי להגדיר השקעות בתחומי הטכנולוגיה, הסיכונים הכרוכים בהן והתוצאות, שניתן לצפות להן. העדר שיתוף פעולה מסוג זה הוא הרה אסון ודורש בחינה מעמיקה של מערכת יחסים זו. 
 
האחריות למערכת יחסים איכותית מוטלת על 2 הצדדים. עליהם לשתף פעולה כדי להתאים את האסטרטגיה העסקית לאפשרויות הטכנולוגיות ולמגבלותיהן ולהגדיל את סיכוייהם להצלחה משותפת. באופן זה יגדיל מנהל מערכות המידע את הסיכויים לאישור תקציבים ואילו מנהל הכספים יפיק ערך מהאפשרות לנווט את התקציבים החדשים ליעד של שיפור התוצאות העסקיות.
 
מנהלי מערכות מידע פורצי דרך הפכו בשנים האחרונות למחוללי שינוי עסקי כלל ארגוני, מעל ומעבר לחדשנות במחלקת ה-IT. לא תמיד הדבר כך ועל כן מנהל הכספים צריך לזהות את מאפייני האישיות של מנהל מערכות המידע ולהנחות אותו בכל הנוגע לתחומים המחייבים שינוי מעמיק יותר, שלא יושג באמצעות פעילות IT שגרתית. במיוחד הדבר נכון לגבי מנהלי מערכות מידע המתמקדים באיזון תקציבי ובקיצוץ הוצאות הנחשבות בעיניהם מיותרות.
 
חילול שינוי באמצעות טכנולוגיה הוא דבר נפלא לארגון המסוגל לבצע זאת, אך הוא כרוך בסיכונים רבים, שרק גיבוי של מנהל הכספים יאפשר התמודדות עמם. על מנהל הכספים גם לוודא, שההתלהבות של מנהל מערכות המידע מטכנולוגיות ענן והנהירה אליהן מגובה ביכולות אמיתיות, שתחוללנה שינוי חיובי ויעיל מבחינה כלכלית ארוכת טווח לארגון.
 
חדשנות עסקית באמצעות טכנולוגיה היא, אם כן, משימה כלל ארגונית המחייבת שת"פ עמוק בין מנהל הכספים למנהל מערכות המידע ואף עם המנכ"ל, שהוא האחראי העליון על הצמיחה העסקית. לכל היוזמות העסקיות החדשות יש מרכיב דיגיטלי, שמאפשר אותן ואחראי למיצוי הפוטנציאל הגלום בהן - בין שמדובר בכניסה לשוק חדש, ביצירת שוק חדש או בהבאת מוצר חדש לשוק קיים.
 
על כן, על הארגון לבצע את השינויים הנדרשים במערכות ה-IT כדי שיתמחו ויתמכו במהלכים מסוג זה. הם מחייבים את מנהל הכספים ליישם גישות חדשניות הנוגעות למימון השקעות במערכות המידע וניהול הנכסים הללו, תוך אימוץ מודלים גמישים יותר של רכש וצריכה.
 
במסגרת תהליך זה יסייע מנהל הכספים למנהל מערכות המידע להשתחרר מהתלות בספקי התוכנות הארגוניות (ERP, CRM ועוד), שבמידה רבה הכתיבו לארגונים את מפת הדרכים הטכנולוגית שלהם בעשורים האחרונים. התשלום לספקים הללו עבור הרישיונות, השדרוגים והתמיכה שוטפת גזלו את רובו המכריע של התקציב הטכנולוגי ולא השאירו לארגונים תקציב לפיתוח חדשנות חיונית לפריצת דרך עסקית.
 
יותר מאשר אי פעם בעבר, מנהל הכספים הוא זה שצריך להנחות את מנהל מערכות המידע כיצד להביא לידי ביטוי מדדים כלכליים, מדדי סיכון וכדאיות, שיאפשרו למנכ"ל ולצמרת העסקית להחליט על השקעות בטכנולוגיות חדשות, שתעננה ותאפשרנה צמיחה עסקית.
 
כך, לדוגמה, בעת הצגת טכנולוגיות בינה מלאכותית או למידת מכונה, על מנהל מערכות המידע להציג בפני המנהלים העסקיים כיצד היא תייעל בפועל תהליכים עסקיים ותהפוך אותם לרזים ומהירים יותר. קל וחומר כשמדובר בתרחיש של מחוללי שינוי יסודיים של השוק, שיש בו גם סיכונים ואי וודאות רבים, שיש להציגם באופן מלא, כולל אומדנים של עלויות, תרחישי הכנסות, תרחישי כישלון ועוד.
 
כדי שמנהל הכספים יהפוך ליועץ אפקטיבי של מנהל מערכות המידע ויסייע לו להטמיע טכנולוגיות חדישות לטובת הארגון, עליו להבין אותן באופן מקיף, כולל נקודות החוזקה והחולשה שלהן. עליו להיות גשר למערכות יחסים פוריות ובהקשרים מסועפים בין מנהל מערכות המידע לבין המנכ"ל וצמרת מקבלי ההחלטות העסקיות.
 
יותר מכל, עליו להפוך על פניה את מפת הדרכים הטכנולוגית כדי שתשרת צרכים עסקיים ולא רק צרכים טכניים. המטלות הללו הן מאתגרות ביותר ולא קל להתמודד עמן. ניתן להניח, שככל שמנהל הכספים יצליח ללמד את מנהל מערכות המידע לאמץ דפוסי חשיבה של מנהל כספים, כך גדל הסיכוי של שניהם להצעיד את העסק קדימה באמצעות הטכנולוגיה.
  
  מאת סבסטיאן גריידי, אוקטובר 2019.
נשיא חברת Rimini Street
 
הצלחה
 



 
 
Bookmark and Share