Telecom News - STMicroelectronics מרחיבה את פעילות האקסלרטור שלה בישראל ובעולם

STMicroelectronics מרחיבה את פעילות האקסלרטור שלה בישראל ובעולם

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> STMicroelectronics מרחיבה את פעילות האקסלרטור שלה בישראל ובעולם
ענקית הסמיקונדקטור STMicroelectronics מרחיבה את פעילות האקסלרטור שלה בישראל ובעולם
מאת: מערכת Telecom News, 31.10.19, 13:32ST צילום אבי וייס

האקסלרטור מתמקד בתחום התחבורה החכמה - אוטו-טק, התעשייה החכמה והאגריטק. בימים אלה בוחנת החברה צירוף סטארטאפים נוספים, כאשר לפני שנה נבחרו 3 סטארטאפים לתכנית הליווי בת ה-18 חודשים.

ענקית ייצור השבבים האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, אחת ממפתחות ויצרניות הסמיקונדטור הגדולות בעולם, שהמטה שלה ממקום בז'נבה והיא מפעילה בישראל מרכז פיתוח בכפר סבא, מתחם אקסלרטור בתל אביב ופעילות מטה בנתניה, הודיעה בכנס הבכירים ST Innovation Night, שנערך שלשום במרכז החדשנות על שם שמעון פרס בת"א, שבעקבות הצלחת השלב הראשון של תכנית ההאצה לסטראטאפים (אקסלרטור) היא בוחנת בימים אלה צירוף סטארטאפים נוספים לתכנית הליווי בת ה-18 חודשים בתחום האגריטק, תעשייה חכמה והאוטו-טק - תחבורה חכמה.

במקביל, החברה מינתה את מרדכי (סטפן) שושן, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, לעמוד בראש תכנית האצה הגלובלית בחברה - ST-Up ולהוביל הקמתם של אקסלרטורים נוספים באירופה, על בסיס מודלים של עידוד חדשנות הקיימים בישראל ועל פי מודל האקסלרטור הישראלי. בין היתר, בוחנת החברה הקמת אקסלרטורים בפולין, איטליה וצרפת.

בשלב הראשון של תכנית האקסלטור של ST, שהושקה בתחילת 2018, נבחרו 3 סטארטאפים:

מנטיס ויז'ן, שפיתחה טכנולוגיית חישה בתלת מימד,
Arilou, שעוסקת באבטחת רכבים אוטונומיים,
Algobrix, שמאפשרת לילדים ללמוד תכנות באמצעות לגו.

מרדכי שושן: "ST-UP היא תכנית האצה התומכת בסטארטאפים העוסקים בחומרה בתחומים כגון: תחבורה חכמה, אגריטק ותעשייה חכמה. התכנית בת ה-18 חודשים מסייעת להם לפתח את החברה מהר יותר ולגדול יותר. מדובר בתכנית במסגרתה הסטארטאפים מקבלים גישה למשאבי המפתח של ST בעולמות של מחקר ופיתוח, טכנולוגיה, ייצור, שיווק ועוד. לאחר יישום מוצלח של התכנית בישראל אנו מתכנים לייצא את הגרסה הישראלית לפיתוח חדשנות למדינות נוספות.

ST היא יצרנית סמיקונדקטור גלובלית עם הכנסות של 9.66 מיליארד דולרים ב-2018. החברה ממוקדת בחדשנות ופיתוח, כאשר 16% מהמחזור שלה מופנה למחקר ופיתוח. בישראל אנו ידועים בזכות היותנו יצרן השבב של מובילאיי (כיום חלק מקבוצת אינטל) כמו גם של היותנו Trusted Partner של חברות חדשניות נוספות דוגמת Valens,  Adasky, Karamba, Arilou, Autotalks ורבות נוספות.

מעבר למיקוד שלנו בתחום התחבורה החכמה במסגרתו אנו תומכים בתעשיית הרכב בטרנספורמציה שלה לבר רכבים חשמליים ודיגיטליים, אנו ממוקדים ב-3 שווקים נוספים: שבבים לתעשייה חכמה, למוצרי Consumer Electronics דוגמת סמארטפונים, מכשירים לבישים וגאדג'טים ובתחום תשתיות התקשורת עם מיקוד בציוד 5G ותקשורת לוויינים".

אלסנדרו מסי, סגן נשיא לאזור דרום ומזרח אירופה ישראל וסקנדינביה ב-:ST "ל-STMicroelectronics יש מיקוד מיוחד בישראל. זו מדינה מיוחדת השונה ממדינות אחרות. בישראל יש אנרגיה ורמת חדשנות, שלא רואים במדינות אחרות בעולם. בתחום התחבורה החכמה, למשל, יש כיום לא פחות מ-600 סטארטאפים בתחום.

אנו רואים בלקוחות שלנו שותפים ואנו פועלים ללוות אותם כבר מן השלבים המוקדמים. עם מובילאיי התחלנו לעבוד יחד בפיתוח השבב המרכזי שלהם לפני כ-15 שנה והשותפות הזו הפכה להצלחה כבירה. זוהי דוגמא מצוינת למה שאנו יכולים להשיג יחד עם השותפים שלנו הרצים איתנו לטווח הרחוק".

מיכאל אנפאנג, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק באירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-STMicroelectronics: "STMicroelectronics רואה את פוטנציאל הגידול שלה בשנים הקרובות בעיקר בתחום התחבורה החכמה ויישומי תעשייה חכמים וישראל היא המקום המתאים ביותר לחפש את החברות הבאות בתחום זה".

צילום תמונה תחתונה: שמעון פנחסוב

ST צילום יחצ שמעון פנחסוב
 
 



 
 
Bookmark and Share