Telecom News - מה אנשי פיתוח מחפשים במקום עבודה?

מה אנשי פיתוח מחפשים במקום עבודה?

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> מה אנשי פיתוח מחפשים במקום עבודה?
מה אנשי פיתוח מחפשים במקום עבודה?
מאת: אלכס סניטקובסקי, 4.11.19, 14:45אלכס סניטקובסקי יחצ קרדיט ניב קנטור

האם אנשי פיתוח יישארו יותר במקום העבודה בגלל ארוחות מצוינות כל יום? בגלל אובססיה למאמץ בלתי פוסק? בגלל המשכורת או הבונוסים? ואולי בגלל משמעות ועניין במקום העבודה? - 6 תובנות עבור ארגונים ועסקים מתוך ניסיון עבודה עם מפתחים.

חברות ההייטק והטכנולוגיה משקיעות משאבים חסרי תקדים בגיוס עובדים, ולא בכדי. המחסור באנשי פיתוח איכותיים בשוק פתח זירה תחרותית, בה המועמדים הפכו לנכס מחוזר. יתרה מכך, הביקוש האדיר בשוק העבודה הביא  לכך, שאנשי ההייטק אינם חוששים לדלג ממשרה למשרה וממקום עבודה אחד למשנהו, ודרישותיהם ממקומות העבודה רק הולכות ועולות.

אינספור כתבות, ניתוחים וסקרים מתפרסמים בכלי התקשורת כדי לנסות ולהבין אחת ולתמיד מה מחפשים ההייטקיסטים במקום העבודה ומהי הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם. סקירה של חלק מהסטטיסטיקות מעלה רשימת דרישות מעניינת ביותר, שכוללת, בין היתר, דרישה לעבודה במרכז תל אביב ויכולת להגיע למשרד עם קורקינט חשמלי, הטבות "תן ביס" ו"סיבוס", דרישה למקום עבודה ידידותי לכלבים והתחשבות בהורים.

אלמנטים של משמעות בעבודה, תנאי שכר ואפילו אפשרות קידום והתפתחות מקצועית נמצאים בחלק ניכר מהסקרים בראש סדר העדיפות ובאחרים הם נמצאים באופן מפתיע בתחתית הרשימה.
 
החיפוש אחר האושר ומיתוס שעות העבודה
מקום העבודה הוא ללא ספק גורם חשוב בחיים שלנו. חלקנו מבלים במקום העבודה יותר זמן מכפי שאנו מבלים בבית עם המשפחה. לכן, לא מפתיע, שעובדים רוצים להיות מאושרים במקום עבודתם. חברות הייטק מודעות לנקודה הזאת כמובן. לאחרונה יזמה אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם פיילוט של "אושר במקום העבודה", שבראשה עומדים בעלי תפקידים, שכל מטרתם היא לגרום לעובדים להיות מאושרים, אך לא ברור בשלב זה אם יוזמות מעין אלו אכן יצליחו בשימור עובדים.

החיפוש אחר האושר במקום העבודה עולה בד בבד עם מגמה הפוכה לכאורה של תרבות ה-Hustle Culture. כתבה, שהתפרסמה בניו יורק טיימס, תיארה תרבות אובססיבית של מאמץ בלתי-פוסק ו"עבודה עד כלות" כסגנון חיים. הציפייה היא לעבוד שעות מרובות - מעל ומעבר למקובל - וגם לאהוב את זה. אם אצטט את אחד מהציוצים של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, שעלו בכתבה זו: "איש לא שינה את העולם כשעבד 40 שעות בשבוע" - הרי שזאת תמצית התורה.

המיתוס של שעות עבודה מרובות בתמורה לתנאים טובים, שכר ושלל הטבות מפנקות, מתברר פעמים רבות כלא נכון. עובדים רבים מתייחסים אליו כ"כלוב של זהב", ולכן אולי לא מפתיע הדילוג ממקום עבודה אחד למשנהו המאפיין את התחום.
 
התשובה היא משמעות

האם אנשי פיתוח יישארו אתנו יותר בגלל שנאפשר להם להביא כלב לעבודה? אולי הם יישארו אתנו יותר בגלל ארוחות מצוינות כל יום? אולי הם יישארו לעבוד בארגון בגלל אובססיה למאמץ בלתי פוסק? ואולי בגלל המשכורת או הבונוסים? ומה לגבי שעות פנאי עם הילדים?

ובכן, ברור שיש לספק לעובדים תנאים מצוינים ותגמול טוב מאד על מאמציהם. אולם, מעל לכל ולפני הכל, יש לספק לעובדים משמעות ועניין.

בסקר שהתפרסם לאחרונה ע"י BetterUp Labs מתברר, ש-9 מתוך 10 עובדים בארה"ב הודו ,שהם היו מוותרים על כסף בתמורה לתפקיד המציע להם משמעות. למעשה, אנשי המקצוע, שנסקרו, כל כך כמהים לכך, עד שהיו מוכנים לוותר על 23% בממוצע מהמשכורות העתידיות שלהם, סכום ממוצע של כ-21 אלף דולרים בשנה.

דור המיליניאלים, בגיל 18 עד 35 לערך, ידוע במיוחד כדור המחפש משמעות מעל לכל במקום עבודתם ולא רק תנאים ומשכורת.
איך מייצרים משמעות ועניין במקום העבודה? הנה כמה תובנות, שהגעתי אליהן בשנות עבודתי הרבות עם אנשי פיתוח:
  • אווירה משפחתית ויחסי עבודה טובים - זכרו כי מקום העבודה הוא הבית השני של העובדים. אכפתיות, עזרה הדדית והתחשבות הם עמודי תווך בבסיס החיים שלהם בחברה. ארגונים רבים מייצרים אירועי חברה ופעילות חברתית, אך לצד זאת חשוב לתת יחס אישי לעובד בעתות שמחה ובעתות מצוקה ולתת מענה לצרכים האישיים שלו.
  • טכנולוגיות מתקדמות - אתגרו את העובדים עם הטכנולוגיות המעודכנות ביותר, שמעוררות את יצר הסקרנות ואת הרצון ללמוד ולשלוט בהן. קיימו העשרות מקצועיות ועודדו את העובדים ללמוד תחומים טכנולוגיים מרובים ולשאוף לידע מולטי-דיציפלינרי. אל תקפאו על השמרים עם המוכר והידוע. בנוסף, אל תתנו למגבלות בתקציב להשפיע על מתן העשרה לעובדים - ללא ספק ישנם עובדים רבים בחברה, שישמחו לשתף בידע ובהשכלה שלהם. הגיוס שלהם לסדנאות העשרה יפרה גם אותם וגם את המשתתפים בסדנאות שלהם.
  • גיוון בפרויקטים - שלבו את העובדים במגוון גדול של וורטיקלים. חברות בתחום שירותי הפיתוח יכולות להקצות את העובדים לפרויקטים במגוון רחב של תעשיות, בהן קמעונאות, סייבר, בריאות, פיננסים, תשתיות ועוד.
  • שיתוף בחזון - העובדים שלכם לא יישארו "ראש קטן" אם תשתפו אותם בחזון של כל פרויקט ובטרנדים עמם צועדת החברה. זאת, לא רק אחת לשנה במסגרת סדנה ארגונית, אלא באופן תדיר ושוטף ביום-יום. עודדו את העובדים לא להיות "יס-מנים" ולהציג רעיונות חדשניים ולא שגרתיים. אם ירגישו, שהרעיונות שלהם משמעותיים, הם גם יפעלו להגשימם על הצד הטוב ביותר.
  • עידוד למצוינות - אפשרו לעובדים להציג הצלחות, להרצות על תהליכים ופרויקטים, שעשו וקיימו אירועים לציון סיום פרויקטים מוצלחים. מעבר לכך, אל תפחדו להציב לעובדים שלכם אתגרים קצת יותר גבוהים מהיכולות המוכרות שלהם. תנו להם הזדמנות להתמודד עם אתגרים רציניים ואף להציג את הצלחת לאחר מכן.
  • אל תעבדו במצב תמידי של כיבוי שריפות - נהלו ותכננו נכון את לוחות הזמנים של הפרויקטים. העובדים שלכם אינם יכולים לעמוד בעבודה תמידית תחת מצבי לחץ בלתי אפשריים. תנו להם איזון ושקט נפשי ובהחלט, תנו להם לצאת הביתה וליהנות משעות הפנאי שלהם ומהמשפחה שלהם בשעות הגיוניות.
קרדיט צילום תמונה עליונה: ניב קנטור

מאת: אלכס סניטקובסקי, נובמבר 2019.
מנכ"ל Comm-IT תוכנה

DEVELOPERS FREE
 
 
Bookmark and Share