מחקר: התנהגות הצרכן הישראלי בעונת הקניות של 2019

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Billing & Payments >> מחקר: התנהגות הצרכן הישראלי בעונת הקניות של 2019
מחקר: התנהגות הצרכן הישראלי בעונת הקניות של 2019
מאת: מערכת Telecom News, 10.11.19, 13:41קניות

במחקר נבדקו כ-10,000 צרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל, מ-4 דורות שונים. כל הממצאים לגבי הפרופיל של הצרכן בישראל, ששונה מהצרכן ברחבי העולם.
 
סיילספורס, שעוסקת בתחום שירותי הענן וה-CRM, השיקה את המהדורה השלישית של דו"ח Connected Shoppers, שחוקר ומנתח טרנדים של צרכנים המושפעים מ-3 סוגי מכירה: קמעונאים, מותגים ושווקים מקוונים (Marketplaces).
 
במחקר נבדקו מעל 10,000 צרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל, מ-4 דורות שונים: דור הבייביבומרס - Baby Boomers (בין השנים 1920-1964), דור ה-X (בין השנים 1965-1980), דור ה-Y - Millennials (בין השנים 1981-1996) ודור ה-Z (בין השנים 1997-2001).
 
מהדו"ח עולה, שישראל מובילה עולמית בתרבות הקניות הדיגיטליות, כאשר לכל צרכן ישראלי יש בממוצע 4 אפליקציות לקניות בסמארטפון שלו, בהשוואה לממוצע העולמי העומד על 3 אפליקציות לצרכן.
 
המחקר מצא,  ש-13% מהרכישות המקוונות בישראל מתבצעות דרך ערוצים דיגיטליים (כמו Instagram), זאת לעומת 9% בממוצע בשאר העולם, ו-27% מהרכישות מתבצעות באמצעות אפליקציות "ארנק דיגיטלי".
 
כיום, יותר ויותר צרכנים מסתמכים על ערוצים דיגטליים לביצוע רכישות. בישראל, רכישות דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות של קמעונאים (כמו Walmart, Carrefour, Woolworths) מהווים 24% מכלל הרכישות המקוונות, בעוד שהממוצע העולמי עומד על 26%. מודלים עסקיים ישירים לצרכן (D2C) ממשיכים לצמוח - אתרי אינטרנט או אפליקציות של מותגים (כמו Tory Burch, Columbia, Shiseido) מהווים 21% מהרכישות המקוונות בישראל ו-18% מכלל הרכישות המקוונות.

בישראל, הקניות בשווקים מקוונים (כמו Amazon, eBay, Alibaba) מהוות 42% מהקניות ברשת, לעומת 47% בממוצע העולמי. ובתקופה, שבה כפתורי "קנה עכשיו" נמצאים בכל מקום ברחבי הרשת, לא ניתן להתעלם מערוצים דיגיטליים אחרים כמו WeChat, Instagram, Pinterest דרכם מתבצעות 13% מהרכישות המקוונות בישראל ו-9% מכלל הרכישות המקוונות.
 
לקמעונאים, קיים אתגר להבדיל את עצמם בחוויות, שהם מציעים, כאשר עולם הקניות מתפתח והופך ליותר ויותר דיגיטלי. 61% מהצרכנים בדור ה-Z העידו, שיותר סביר, שיקנו ממותגים וקמעוניים המציעים חוויות קנייה ייחודית.

המחקר ביקש לבדוק מהן התכונות החשובות לצרכן במותגים ,שהוא מגדיר כאהובים עליו. לפי הממצאים, לצרכן הישראלי הכי חשוב שהמותג יהיה מותאם לייחודיות שלו.

גורמים נוספים, שיגרמו לו להעדיף מותג אחד על פני אחר הוא האם המותג מעורר עניין במקומות שהצרכן מעדיף והאם המותג מציע חוויות קניה והטבות ייחודיות. 64% מהצרכנים הישראלים אמרו ,שהם נוטים לקנות כשהם יודעים מראש איזה מותג הם רוצים.
 
בישראל נמצא, ש-27% מהרכישות מתבצעות באמצעות אפליקציות "ארנק דיגיטלי" (כמוApple Pay, Android Pay, Venmo ). 20% מהרכישות באמצעות מדיה חברתית ו-18% מהרכישות מתבצעות באמצעות פלטפורמות להעברת הודעות.

בנוסף, המחקר מצא, שבממוצע לכל צרכן יש 3 אפליקציות לקניות בטלפון האישי, בעוד בישראל המחקר מצא, שהממוצע עומד על 4 אפליקציות.
 
אפילו בנוף הקמעונאי, בו המסחר האלקטרוני הוא כוכב עולה, המציאות של חנויות פיזיות עדיין נותרת קריטית. במקום לתפקד אך ורק כנקודות מכירה, לחנויות כיום יש תפקידים רבים המגשרים בין העולמות המקוונים והלא מקוונים 62% מהצרכנים הישראלים רכשו מוצר באינטרנט כדי לאסוף אותו בחנות, ו-55% מהצרכנים בחרו במשלוח למוצר, שלא קיים בחנות.

המחקר בדק מהן סיבות הצרכנים להעדיף קנייה בחנות, ונמצא, שבישראל קונים יעדיפו ללכת לחנויות כדי שיוכלו לגעת ולהרגיש את המוצר, לקבל אותו באופן מיידי ולחוות את חווית הקנייה הכוללת.
 
ובנוגע לעונת החגים? בישראל 61% מהצרכנים העידו, שהם מתכננים לקנות יותר משווקים מקוונים ו-67% מהצרכנים עתידיים לבצע רכישות באמצעות אפליקציות. ומה יגרום להם להחליט אם לבצע רכישות מהאינטרנט? - מה זמין בחנויות, האם יש אפשרות למשלוח חינם או משלוח מהיר והאם יש סיילים או קופון הנחה.
 
סיילספורס



 
 
Bookmark and Share