Telecom News - האם נוכל לנחש אילו שירותי 5G מקבל הציבור הפרטי והעסקי בשוויץ?

האם נוכל לנחש אילו שירותי 5G מקבל הציבור הפרטי והעסקי בשוויץ?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם נוכל לנחש אילו שירותי 5G מקבל הציבור הפרטי והעסקי בשוויץ?
ספקיות התקשורת המרכזיות באירופה נכנסו זה מכבר לאספקת שירותי תקשורת מתקדמים במעבר לטכנולוגיות 5G, ובמרכזם שירותים מבוססי מערכות וירטואליות. הפתרונות והיישומים החדשים מבוססים, בין היתר, על קוד פתוח קוברנטיס, פרי הפיתוחים של VMware ושותפותיה למהפכה המהירה הזו.
מאת: אבי וייס, 13.11.19, 07:30רונלד ביארי - סוויסקום

בישראל אנו עדיין לא רואים את המהפכה הווירטואלית (שהיא חלק מההתפתחות של 5G) בעולם הסלולר, אבל באירופה המהפכה הזו היא כבר מציאות.

בראיון, שפורסם תחת הכותרת: "איך חברות הסלולר עוברות במהירות מהעולם הישן לעולם הווירטואלי?" דיווחנו על חלק מ-100 ספקיות התקשורת ברחבי העולם, שהצטרפו להטמעת פיתוחים חדשים מבית VMware ובכללן חברת הענק וודאפון, שמספקת שירותי תקשורת מגוונים בכל התחומים, בעשרות מדינות ברחבי העולם. וודאפון היא חברת תקשורת בינלאומית, שהמטה שלה מצוי בלונדון. וודאפון היא ספקית התקשורת הסלולרית הגדולה בעולם לפי רווחים, והספקית הסלולרית השנייה בגודלה בעולם לפי מספר מנויים.

חברות נוספות, שנחשפו בראיון: חברת הבזק טליה - Telia, שבסיסה בשבדיה, דויטשה טלקום - ענקית הבזק, שמרכזה בגרמניה, סוויסקום - חברת הבזק הענקית, שהמטה שלה בשוויץ, וחברה הנמצאת בצמיחה מהירה: Millicom, חברת טלקום ענקית בינלאומית, שמתפתחת מהר מאוד בדרום אמריקה, אפריקה, אירופה, עם מרכזים בארה"ב ובאירופה.

לדברי פט גלסינגר, מנכ"ל VMware (בתמונה מ
פט גלסינגר VMWAREשמאל, מצד שמאל, ליד ז'אן פייר ברולרד, מימין, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי לאזור EMEA), בגלל ההצלחה המדהימה של VMware בחברות הטלקום, כפי שנחשף במסגרת הכנס הענקי VMworld Europe 2019 המתואר כאן בהרחבהצמרת החברה החליטה להרחיב את טווח הפתרונות של החברה ו-VMware נכנסה גם לתחומים שלא הייתה בהם מעולם, דוגמת תחום ה-RAN (ר"ת: Radio Access Network), כלומר: תשתיות הרדיו והאנטנות של חברות הסלולר. 

פט גלסינגר: "מצאנו, שכ-70% מההוצאות של ספקיות הטלקום ברחבי העולם הם על תחום ה-RAN. זה נתון, שאי אפשר להתעלם ממנו.

לכן, החלטנות לחפש פתרונות מתקדמים בתפיסת העולם של וירטואליזציה, התפיסה המובילה אותנו כל השנים. מכאן, בגלל שלא היו לנו פתרונות מהבית לתחום ה-RAN, רכשנו ממש לאחרונה את חברת Uhana, שמספקת פתרונות וירטואליים מבוסס AI לתחום ה-RAN, ו-Uhana כבר משולבת בסדרת הפתרונות שלנו לספקיות התקשורת בכל רחבי העולם, עם השתלבות מלאה בפתרונות של עולם ה-5G. הלקוחות שלנו מקבלים את ההתפתחות הזו בהתלהבות רבה". 


אולם, החשיפה המעניינת ביותר הייתה של מה שביצעה חברת סוויסקום - Swisscom, חברת הבזק השוויצרית הענקית. זה נחשף בפאנל, שהוקדש להטמעת עולם הקוברנטיס ב-VMware (הרחבה על שילוב קוברנטיס ב-VMware יש כאן). 

סוויסקום מספקת ללקוחותיה הפרטיים, הארגוניים והעסקיים פתרונות מלאים ומתקדמים מבוססי פתרונות קוברנטיס החדישים ובמרכזם הפתרון החדיש בשם Tanzu

רונלד ביארי (Ronald Bieri), בתמונה למעלה משמאל, בתמונה למטה ראשון מצד ימין), מנהל תחום הענן, ה-Data Center והאבטחה בסוויסקום: "כבר בדור רביעי של הסלולר, התחלנו לחוש את הדרישות ההולכות וגוברות של הלקוחות שלנו, במיוחד לקוחות גדולים בתחום הארגוני. למשל, יש לנו הרבה לקוחות בתחום הפיננסי, שזה חלק חשוב ותחום מאוד מפותח בשוויץ. הם החלו להעלות דרישות הולכות וגוברות בתחומי ה-IT, בגלל הרצון שלהם לתת שירותים פיננסים ובנקאיים מתקדמים ללקוחות הקצה שלהם, למשל, בסמארטפונים של לקוחות הקצה.

בשלב ראשון נכנסנו לתחום הקונטיינרים, כי זו הדרך הטובה ביותר לייצר במהירות שירותים מתקדמים, חדשים ומספקי חוויית לקוח. מהר מאוד הבנו, שקוברנטיס זה העתיד. כשרצינו להתקדם בשירותים הווירטואליים שלנו, לאור העלייה המהירה בביקושים מצד הלקוחות שלנו, חיפשנו שותף אסטרטגי, שמסוגל לקדם את הפיתוחים שלנו ושיסייע לנו לפתח במהירות יישומים המתאימים לצרכים המתפתחים במהירות עצומה, בעולם התקשורת הניידת.

לאחר שסקרנו את כל הפתרונות הקיימים בשוק העולמי, בחרנו ב-VMware כשותף אסטרטגי והתחלנו במסע הזה עם פתרונות PKS של VMware. זו הייתה הצלחה מהרגע הראשון. לא מעט לקוחות הצטרפו לרכישת הפתרונות החדשים הללו מאתנו וכעת אנו נמצאים כבר בשלב הבא של ההתפתחות.

אנו מתקדמים מהר משום שאנו, בדיוק כמו הלקוחות שלנו, חיפשנו פתרונות אמינים, שרידים, מוגנים מהתקפות סייבר, עם יכולת לתת שירות איכותי וחוויית שימוש ללקוחות הקצה.

לקוחות הקצה, הם בעדיפות העליונה אצלנו, כי זו המהות של חברת תקשורת כמונו.

VMware הציעה לנו להצטרף לבטא של Tanzu וללכת בכל הכוח על פתרונות מבוססי קוברנטיס. בחנו את העניין והחלטנו כהחלטה אסטרטגית שלנו - ללכת על זה. זה פרויקט ענק של קוד פתוח, שכבר רץ אצלנו. אנו כאן שותפים ממש צמודים של VMware כשביחד אנו מפתחים את המערכות החדשות אצלנו, מטמיעים אותן ומציעים שירותים חדשים ללקוחות שלנו. הכל על בסיס הפיתוחים הללו, שהם מבוססי קוד פתוח.

בעבר, היה לנו ענן פרטי, מבוזר ברחבי שוויץ וגם מחוץ לשוויץ, בכמה מתקנים, אבל זה היה ענן פרטי שלנו. לפני כ-3 שנים החלטנו לצאת מהמודל הזה ולפתח ענן היברידי ועברנו בהדרגה למודל של VMware. כלומר, מודל של עננים מרובים - Multi-Cloud. הלכנו לכיוון הזה ביחד איתם, כי הם הבטיחו וקיימו את כל הדרישות הרגולטוריות המחמירות ביותר הקיימות בעולם הטלקום בכלל והרגולציות המחמירות האחרות הקיימות באירופה בפרט. 

כיום אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של יישום Tanzu במסגרת 'פרויקט פסיפיק'. 

זו לא רק מהפכה מבחינת היישומים ופיתוח אפליקציות חדשות בקוד פתוח. 'פרויקט פסיפיק' בפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו מאפשר לנו להניע עומסים בזמן אמת, מהענן הפרטי שלנו לעננים ציבוריים ולהיפך. הכל בכלים אוטומטיים המתקדמים ביותר הקיימים בשוק. 

התוצאה של כל היכולות הללו היא: הפכנו להיות אחד מספקי הענן הכי גדולים בשוויץ וסביבה. כלומר: אנו כספק טלקום, הפכנו מספק טלקום רגיל לספק שירותים כולל, ספק שירותי ענן לכל צרכי השוק. אנו כעת משמשים כספק הענן המרכזי בשוויץ לכל פלחי השוק ולכל הצרכים, בזכות המובילות הטכנולוגית, שפיתחנו על התשתיות המצויות אצלנו, בכלים של VMware". 

בתמונה: (מימין): רונלנד ביארי - סוויסקום, ג'ו בגולי - סגן נשיא ו-CTO ב-VMware, ג'ו בדה - מהנדס ראשי ב-VMware:
VMWARE 

סרטון: Service Assurance and SD-WAN help Telcos overcome 5G transformation challenges
הכותב היה אורח VMware באירוע הענק (כ-14 אלף משתתפים) בברצלונה. 



 
 
Bookmark and Share