Telecom News - זו הסיבה להשגת חוויית שימוש בסמארטפונים המחוברים לעננים מרובים

זו הסיבה להשגת חוויית שימוש בסמארטפונים המחוברים לעננים מרובים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> זו הסיבה להשגת חוויית שימוש בסמארטפונים המחוברים לעננים מרובים
סמארטפונים ומכשירים ניידים נוספים (טאבלטים, לפטופים, סנסורים ועוד), שמחוברים דרך רשת הסלולר לעננים מרובים (Multi-Clouds), יכולים לקבל "חוויית שימוש" מלאה, ממש כמו ברשת מקומית - LAN, בזכות הכלים החדשים של VMware לעולם העננים. בנוסף, חשיפת ההצלחה המסחררת של סניף ישראל של חברת VMware.
מאת: אבי וייס, 16.11.19, 17:00AVI NETWORKS

אחד הסודות, שמסתתרים "מאחורי הקלעים" של השגת "חוויית שימוש" במכשירים ניידים דרך רשתות הסלולר המחוברות לאפליקציות מרובות הנמצאות בעננים מרובים (Multi-Clouds), הוא השילוב של פתרון, שנולד בחברה בשם AVI Netwworks, שנרכשה לאחרונה ע"י VMware במסגרת גל רכישות של החברה, שכלל לא מעט חברות עם פתונות משלימים המתאימים לעולם הנייד בו אנו נמצאים (כמתואר כאן).

הפתרון הכללי מתואר בתרשים כאן למעלה מצד שמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו). 

הפתרון של AVI Networks הוא למעשה מערכת "איזון עומסים" (Load Balancing), כמוסבר בסרטון בתחתית הכתבה וכמפורט בהסבר המצוי כאן

לדברי פט גלסינגר, מנכ"ל VMפט גלסינגרware (בתמונה משמאל), בגלל ההצלחה המדהימה של VMware בחברות הטלקום והתקשורת המובילות בכל רחבי העולם, כפי שנחשף במסגרת הכנס הענקי VMworld Europe 2019 המתואר כאן בהרחבהצמרת החברה החליטה להרחיב את טווח הפתרונות של החברה ו-VMware נכנסה גם לתחומים, שלא הייתה בהם מעולם, דוגמת תחום ה-RAN (ר"ת: Radio Access Network), כלומר: תשתיות הרדיו והאנטנות של חברות הסלולר. 

פט גלסינגר: "העולם הולך לכיוון של 3 סוגים מרכזיים של עננים:
  • עננים מרובים - Multi-Clouds.
  • ענני טלקו - Telco Clouds.
  • ענני תעשייה.
בכל אחד מהסוגים הללו, מתפתחת הגרסה של 'ענני קצה' - Edge Clouds, כשיש 3 סוגים עיקריים של ענני קצה כאלה, שאנו מפתחים ממש כעת לשוק: Thin Edge, Medium Edge ו-Thick Edge. היישום המלא של זה בתחום הסלולר מתוכנן וכבר החל להתבצע בתחום רשתות ה-5G. 

איך מנהלים את כל הכאוס הזה של עננים מרובים? עוברים לווירטואליזצתיה 'קצה לקצה' בכל השכבות.

החלק הכי קשה זה להעביר את כל האפליקציות העסקיות והארגוניות, שנבנו לעולם הישן של Data Center מקומי פרטי, לעולם החדש מרובה עננים ווירטואלי. עד היום, עלות הגירה של אפליקציה עסקית מסורתית לאפליקציה מסוג של Native Cloud הייתה כ-900 אלף דולרים לאלף מכונות וירטואליות. מספר מטורף בכל קנה מידה שלא נסתכל על הדבר זה. 

יש בעולם כ-335 מיליון אפליקציות. בעולם הפיתוח יש כעת כ-5 מיליון מפתחים, שעובדים כרגע על כ-13.5 מיליון אפליקציות. זה השוק הכי גדול בעולם, בכל קנה מידה. תעשיית התוכנה העולמית מוציאה כ-108 מיליארד דולרים לשנה על אפליקציות. לכן, אנו עושים כמיטב יכולתנו להוביל את השוק הזה. אנו כיום עם כ-300 אלף לקוחות ארגוניים בכל רחבי העולם ואנו גדלים יפה, שנה אחרי שנה.

המעבר ל-5G מוחק את הקו, שהפריד בין העולם הממשי, העולם הישן, לעולם הווירטואלי החדש, העולם מרובה עננים. הכל הופך לדיגיטלי וכל אחד מקבל נגישות לכל המידע, שהוא זקוק לו, דרך הסמארטפון שלו, וכל משתמש מצפה לחוויית שימוש כאילו הוא יושב ליד המחשב הנייח שלו במשרד ברשת מקומית - LAN, בזמן שהוא למעשה בתנועה עם הסמארטפון בכל מקום בעולם.

הכלים, שאנו מפתחים לשוק, בין בעצמנו ובין ברכישת חברות, שיש להן פתרונות בתחומים ,שלא היו לנו פתרונות זמינים, מספקים מעטפת של 'פתרון קצה לקצה' לכל צורך, שמתעורר ויתעורר בשוק.

בפלטפורמת Cloud Health שלנו, לניהול עננים מרובים, יש כבר מעל ל-7 אלף לקוחות, הם חוסכים בממוצע כ-25% מההוצאות שלהם על שירותי ענן. 

פתרון AVI Networks, שרכשנו, בא לספק שכבה נוספת ומשלימה מעל פתרון ה-NSX שלנו, שהפך להצלחה היסטרית בכל העולם וכפתרון האבטחה המוביל בעולם. 8 מכל 10 ספקי טלקום ברחבי העולם, משתמשים כבר ב-NSX. הישג מדהים כשחושבים על כך שלפני כ-3 שנים בכלל לא הכירו אותנו בשוק הטלקום.

חווית השימוש למשתמשי הקצה היא המטרה העליונה של כל ספק שירות בעולם הנייד ואת זה הפתרונות החדשים שלנו מספקים.

מי שיישם פתרונות NSX משולבים עם פתרונות SD-WAN, חסך לפחות 50% על ה-CAPEX שלו ומעל ל-55% על ה-OPEX הארגוני שלו. השילוב של פתרונות Carbon Black, ששרכשנו לאחרונה, ביחד עם AVI Networks, מפשט את 'חוויית השימוש' של לקוחות הקצה. כך, שניתן לנהל בבטחה ומרחוק כל עובד, כל לקוח, בכל מקום, בכל עסק, בכל רשת, מכל מוצר קצה כולל סנסורי IoT, תחת מעטפת הפעלה אחת קלה לתפעול, עם שרידות והגנה מכסימלית, בניהול מרכזי ומעל לכל ענן. זו בשורה מהפכנית לשוק הטלקום, שעד היום רק חלם על פתרון כזה. 

כדי להצליח, אנו, כתפיסה אסטרטגית, משתפים פעולה עם כולם. אפילו עם שירותי הענן של סאפ ואורקל. בלי זה, אי אפשר ליישם פתרונות Multi-Cloud. הגישה החדשה שלנו נקראת Tanzu והיא כעת במעבר משלב הבטא ליישום נרחב בכל רחבי העולם". 


סודות ההצלחה של הסניף הישראלי של VMware:שמוליק ענתבי

שמוליק ענתבי, (בתמונה משמאל), מנהל אזור בכיר למדינות אגן הים התיכון (Senior Director Mediterranean Region): "האזור, שעליו אני ממונה, נמצא בתחום EMEA ב-VMware, איזור, שגדל בשנה שעברה פי 2 מהשנה, שקדמה לה. אין לזה שום מקבילה בשום חברה מתחרה.  

הסניף הישראלי נתפס באירופה כמו חממה של חדשנות. זה לא רק Startup Nation. זה 'שדה ניסויים' לכל הטכנולוגיות החדשות, שאנו מפתחים.

כך, מה שקורה בישראל היום יקרה באירופה בעוד כשנתיים. לכן, מנהלים מכל המדינות, שאני ממונה עליהן, מגיעים לישראל כל חודשי השנה, כדי לראות איך מיישמים בישראל את הפיתוחים החדשים, כדי ללמוד ולקבל החלטות נכונות, כשהם חוזרים לארצותיהם ולארגונים, שאותם הם מנהלים. 

כך, ישראל הקטנה הפכה למעצמה בקנה מידה אירופאי ואנו באזור שלנו מובילים את תחום המכירות של פתרונות ענן בתוך החברה. זו הובלה שהיא פרי מאמץ של כל העוסקים במלאכה הזו בישראל".

אבי יושעי, (בתמונה למטה מצד שמאל), CTO, חברת VMware סניף ישראל: "תוך פחות מ-3 שנים, הפכנו להיות חברת אבטחת המידע והגנת הסייבר המובילה בישראל, בזכות הלקוחות הרבים, שבחרו בפתרונות שלנו.

הצגנו בפעם הראשונה בשוק הישראלי את ה-NSX לפני כ-4 שנים, ותוך זמן קצר התחלנו לנסוק וזה נמשך עד היום.

היום אנו מוסיפים כמה שכבות לפתרון הזה, דוגמת הפתרון של Carbon Black, מה שמספק פתרון אבטחה מלא 'קצה לקצה' תחת מעטפת ניהול פרואקטיבית.

אחד הסודות להצלחה שלנו: אנו מפתחים מהר פתרונות ואפליקציות לשוק הישראלי. השוק הזה צמא לפתרונות מותאמים ספציפית לכל פלח שוק ולכל ארגון. לכן, גם את פתרון החדש Tanzu התחלנו ליישם אותו בבטא בישראל ובהמשך נוכל לספק לשוק כל דרישה לחדשנות בכל אפליקציה, שתרוץ על כל ענן, פתרון ,שלא קיים אצל שום מתחרה שלנו בשוק.

המהלך הגדול ביותר, שהתחלנו בו, זה ההגירה של אפליקציות עם כלי הקוד הפתוח קוברנטיס. היכולות של זה עוד טרם מוצו ואני רואה כאן יכולות אין סופיות, שעוד תתפתחנה בשנים הקרובות.

התחום הכי חם כעת בשוק הישראל זה השימוש בשירותי ענן מרובים. הרבה לקוחות מעוניינים לצרוך שירותים מכמה עננים.

מכאן, שאנו לא מתחרים עם ספקי העננים הקיימים, אלא עושים ההיפך: משתפים עימם פעולה. אנו עוזרים לכל מי שמעוניין להשתמש בכמה עננים, גם אם יש לו ענן פרטי, להרגיש כאילו הוא עדיין נמצא בענן הפרטי שלו, עם אותם כלים ואותה סביבה המוכרת לו. השת"פ, שאנו מקיימים עם ספקי עננים בישראל - הפך למודל לחיקוי בכל אירופה".

אלי שקד (בתמונה למטה באמצע), מנהל פעילות VMware בישראל: "אנו משקיעים בישראל בלא מעט סטארטאפים. אנו משקיעים בסטארטאפים, שהפתרונות שלהם מתאימים לחזון של VMware. בנוסף, אנו מספקים מעטפת תמיכה להרבה סטארטאפים המשתמשים במערכות שלנו בפיתוחים שלהם.

בנוסף, יש לנו סניף מו"פ בישראל, סניף מאוד מוערך בהנהלת VMware. יש תחומים מרכזיים, שמפותחים רק או בעיקר בישראל, כשהדגש של סניף המו"פ בישראל הוא על מחקר בסיסי ופיתוח טכנולוגיות חדשות. הפיכת התוצרים של הפיתוח בישראל לתוכנות נעשה במרכזי פיתוח תוכנה אחרים, למשל, בבולגריה. אצלנו מתמקדים במה שאנו חזקים בו: מחקר ופיתוח המצאות וטכנולוגיות חדשות. התחומים, שאנו מובילים אותם כרגע בחברה, הם בתחומים חדשניים דוגמת הבלוקצ'יין וה-IoT.

אין כמעט יום, שבו אנו לא פוגשים סטארטאפים ובוחנים איזה סיוע נוכל לסייע להם ואיך ניתן לשלב הפיתוחים שלהם בחזון שלנו.

הסניף הישראלי, שעליו אני ממונה, התאים את עצמו בשנה האחרונה למגמות החדשות, שמציגה VMware לעולם. אנו ניגשים כיום לשווקים, שבעבר לא היינו בהם, לרבות שוק הטלקום. התאמנו את השפה השיווקית שלנו, גם במסרים שלנו לשוק, גם בהכשרות, שאנו עורכים וגם בגיוס כוח אדם חדש המתאים להתפתחויות החדשות.

בנוסף לכל הפעילות השיווקית שלנו, כתפיסת עולם אנו העמדנו את הנושא של התרומה לקהילה במרכז העשייה שלנו. זו לא רק תרומה לקהילה שמוכרת, אלא זה גם שינוי מוחלט בהתנהלות שלנו, שאנו תורמים כעת לקהילת הקוד הפתוח, שלא היינו מעורבים בה קודם. המעבר לפתרונות קוברנטיס הוביל אותנו להכיר קהילה חדשה וענקית של מפתחים בקוד פתוח ואנו כעת חלק מהקהילה הזו. אנו מספקים לקהילה הזו הרבה יכולות, בעצם העובדה, שאנו כעת חלק מהקהילה הזו.

בנוסף, יש לנו פרויקטים קהילתיים רבים, הרבה פעיליות למען הקהילה, כאן בישראל. חשוב לנו לראות מה המורשת, שאנו משאירים אחרינו בקהילה. מה האימפקט החיובי, שאנו יכולים לספק לקהילה בה אנו חיים. זה מרכיב חשוב ביותר בהתנהלות של הסניף הישראלי של VMware".

בתמונה: הצוות המוביל של VMware ישראל:
VMware ישראל

סרטון: Why Avi Networks?


הכותב היה אורח VMware באירוע הענק (כ-14 אלף משתתפים) בברצלונה. 
 



 
 
Bookmark and Share