Telecom News - תחזית סייבר ל-2020: מדיפ-פייק ועד גניבות מידע ביומטרי

תחזית סייבר ל-2020: מדיפ-פייק ועד גניבות מידע ביומטרי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> תחזית סייבר ל-2020: מדיפ-פייק ועד גניבות מידע ביומטרי
תחזית סייבר ל-2020: מדיפ-פייק ועד גניבות מידע ביומטרי
מאת: מערכת Telecom News, 20.11.19, 15:58CYBER FREE

ב-2020 צפויות התקפות מתוחכמות יותר שתרחבנה את הניצול לרעה של נתונים רגישים. כל הפרטים.

חוקרי חברת קספרסקי פרסמו תחזית בנוגע לתקיפות סייבר מתמשכות (APT) בשנת 2020. התחזית מבוססת על מעקב וניתוח של מגמות ותהליכים שונים בתחום הסייבר במהלך השנה החולפת, ומספקת לעוסקים בתחום תובנות, שתסייענה להם להיערך לקראת 12 החודשים הקרובים.

עיקר הממצאים:
צפוי גידול בהתקפות מתמשכות ורחבות (APT), בין היתר, על רקע ריגול פוליטי ומתיחות כלכלית עולמית.

תוקפים ינסו לצלול עמוק יותר ולמנף טכנולוגיות כמו דיפ-פייק ולמידת מכונה כדי להשיג מידע רגיש כמו נתונים ביומטריים.

הצמיחה בתחום הפינטק מעניקה מרחבי תקיפה חדשים לתקיפות והונאות פיננסיות.

פירוט:
הניתוח מגלה, שהשילוב בין מספר אירועי דליפות נתונים אישיים בשנים האחרונות, והיקף הנתונים האישיים הזמינים כיום, מקל על תוקפים לבצע תקיפות ממוקדות המבוססות על המידע שדלף.

להערכת החוקרים, ב-2020 התוקפים יצללו עמוק יותר וינסו לאתר דליפות של מידע רגיש עוד יותר כמו נתונים ביומטריים.
עוד מצביעים החוקרים על מספר טכנולוגיות מפתח כמו סרטוני דיפ פייק או הקלטות דיפ פייק, שעלולות לפתות קורבנות לתוך מלכודות ולקדם הונאות רשת כדי להשיג מידע אישי רגיש.

מגמה נוספת עליה מצביעים החוקרים קשורה לשימוש בתוכנות כופר. עד היום האיום של התוקפים היה להפוך את הקבצים הגנובים לבלתי ניתנים לשחזור או למחוק אותם. ההערכה היא, שב-2020, התוקפים ינועו לעבר פעולות סחיטה כאשר יאיימו על הקורבנות לפרסם באופן פומבי את המידע הרגיש שנגנב כדי לשכנע אותם לשלם את הכופר.

על רקע הצמיחה בריגול הפוליטי, כאשר ממשלות מבקשות להבטיח את האינטרסים שלהן בבית ומחוצה לה באמצעים שונים, תוקפים יוכלו להרחיב את מרחבי התקיפה שלהם באופן שינצל משברים כלכליים ומתחים גיאו-פוליטיים ברחבי העולם. כ"כ, תוקפים ינצלו כלים דומים לאלה, ששימשו לפרסום מודעות ברשתות חברתיות לצורך הטעיית בוחרים.

בשנים האחרונות תחום הפינטק צומח במהירות, ותקנות הבנקאות החדשות של האיחוד האירופי מאפשרות לאפליקציות צד ג' גישה לנתוני הבנקים המסורתיים כדי שיוכלו לספק ללקוחותיהן שירותים פיננסיים מתקדמים. החוקרים סבורים, שמגמה זו תעניק לתוקפים אפיקי תקיפה חדשים להונאות פיננסיות.

החוקרים מעריכים, שב-2020 יתגברו מאמצי התוקפים לא רק להימנע מגילוי אלא גם לנסות ולהטיל את האשמה על תוקפים אחרים (False Flag attacks). הם יעשו זאת בעזרת תוכנות זדוניות נפוצות (בשונה מתוכנות בעלות מאפיינים ייחודיים), סקריפטים וכלי אבטחת מידע או ניהול הזמינים בשוק החופשי. הודות לשימוש בשיטות אלה, אנשי אבטחת המידע החוקרים את התקיפות ומחפשים כל רמז קטן, יצאו למרדפי שווא אחר מטרות כוזבות.

וינסנט דייז, חוקר אבטחה בקספרסקי: "העתיד טומן כל כך הרבה אפשרויות, שסביר להניח, שלא כולן נכללו בדו"ח התחזיות שלנו. לאף קבוצת חוקרי איומים אין ראייה כוללת של כלל הפעילות של מבצעי התקיפות המתמשכות, אך אנו עוקבים כל העת אחר קבוצות ה-APT ומנסים להבין את המתודות בהן הן פועלות והאפקט שלהן".
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share