Telecom News - מומחה לשדרוג מוחות ומייצר איברים חלופיים - חשיפה למקצועות העתיד

מומחה לשדרוג מוחות ומייצר איברים חלופיים - חשיפה למקצועות העתיד

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מומחה לשדרוג מוחות ומייצר איברים חלופיים - חשיפה למקצועות העתיד
מומחה לשדרוג מוחות ומייצר איברים חלופיים - חשיפה למקצועות העתיד בעידן עליית המכונות
מאת: חיים חביב, 25.11.19, 00:45רובוט צילום חיים חביב
 
ב"שבוע אורקל" 2019 הוצגו משרות, שעדיין לא קיימות אך מתוכננות בשוק העבודה העתידי, והוצג דגם דינמי ענק של עיר חכמה, בנוי מעשרות אלפי אבני לגו, ומשולב סנסורים לניהול תעבורה, תאורה, מיזוג אוויר ועוד.

מנהלי אורקל ישראל וג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, הפתיעו בשבוע החולף את משתתפי כנס הטכנולוגיה "שבוע אורקל" בהרצליה בטעימה מקורית ממקצועות העתיד - הזדמנות והרפתקה, שכדאי להתכונן לקראתן, כדי שתהיינה חיוביות.

במהלך הכנס הוצגו בפני המשתתפים כמה משרות, שעדיין לא קיימות אבל מתוכננות בשוק העבודה העתידי, בעידן הרובוטים, והבינה המלאכותית. 

לצורך המחשת מקצועות העתיד גויס למשימה הרובוט הישראלי TEMI, (בתמונה משמאל), שקיבל את פני "המועמדים" לתפקידי העתיד ו"מיין" אותם על בסיס מספר שאלות אישיות כדי להתאים לכל אחד מהם את המקצוע העתידי שלו.

כך לדוגמא, הוצעו המשרות הבאות:

מומחה לשדרוג מוחות:
מומחה לשדרוג מוחות צילום חיים חביב


ספק שירותי כביסה לבגדים חכמים ("מחשוב לביש"):
ספק שירותי כביסה צילום חיים חביב


בקר תנועה אוטונומית (ביבשה ובאוויר):
בקר תנועה צילום חיים חביב
.

כ"כ הוצגו מקצועות נוספים כמו:

מייצר איברים חלופיים (בהדפסת תלת ממד),

טייס חלל בטיסות מסחריות.

בתערוכה במסגרת כנס הטכנולוגיה ב"שבוע אורקל" הוצג דגם דינמי ענק של עיר חכמה, בנוי מעשרות אלפי אבני לגו, ומשולב סנסורים לניהול תעבורה, תאורה, מיזוג אוויר ועוד. הדגם, שנבנה בקפידה וסבלנות רבה ע"י ילדי העובדים והוריהם, משלב מבני מגורים, משרדים, רכבת עירונית, תחנת כוח ירוקה (טורבינת רוח) ועוד:

עיר חכמה מלגו  צילום חיים חביב

סרטון של "העיר החכמה" מאבני לגו - כאן.

האירוע נערך על בסיס מחקר גלובלי חדש של אורקל בשיתוף עם מכון Future Workplace לפיו 64% מהעובדים סומכים כבר היום על רובוט יותר מאשר על המנהל שלהם.

לפי מקינזי, 65% מתלמידי התיכון כיום יעבדו ב-2030 בעבודות, שעדיין לא קיימות כיום, ודו"ח של הפורום הכלכלי העולמי צופה, שעד 2025 מכונות תבצעה למעלה ממחצית העבודה ברחבי העולם.

כאמור, בתערוכה הוצג דגם דינמי ענק של עיר חכמה, בנוי מעשרות אלפי אבני לגו, ומשולב סנסורים לניהול תעבורה, תאורה, מיזוג אוויר ועוד. הדגם, שנבנה בקפידה וסבלנות רבה ע"י ילדי העובדים והוריהם, משלב מבני מגורים, משרדים, רכבת עירונית, תחנת כוח ירוקה (טורבינת רוח) ועוד.
 
אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל: "כללי המשחק משתנים עם התחזקות העידן האוטונומי ועליית (כוחן) המכונות, ולא רק בהייטק אלא בשוק כולו. אנו מעדכנים את עובדי ההייטק והמחשוב בטרנדים הכי החמים בתעשייה. לכן היה אך טבעי הפעם, שנרצה להציע להם טעימה ממה שצפוי לכולנו בשנים הבאות".

בשיחה עמי הוסיף אילן: "עד היום מדברים בנימה קצת מאיימת על עליית המכונות והעידן האוטונומי בהקשר לשוק התעסוקה - מקצועות שייעלמו, אבטלה שתגדל וכד'. כאן בחרנו להציף את הנושא כהזדמנות וכהרפתקה, שכדאי להתכונן לה, כדי שתהיה חיובית".

לימור רביד, יועצת ארגונית ועסקית, מומחית בפיתוח חשיבה יצירתית והטמעת חדשנות ומרצה בכנס: "בעידן של עליית המכונות, המיומנויות החזקות, שתסייענה לבני אדם לשרוד בעולם התעסוקה, הן דווקא התכונות האנושיות ביותר, בהן: גמישות מחשבתית ויכולת לפתור בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, יחסים עם אנשים וידע רב-תחומי".

קרדיט צילום תמונות וסרטון: חיים חביב
עיר חכמה מלגו צילום חיים חביב
 


 



 
 
Bookmark and Share