Telecom News - GSMA: עד כה 12 מפעילים השיקו שירותי דור 5 מסחריים ב-5 מדינות המפרץ

GSMA: עד כה 12 מפעילים השיקו שירותי דור 5 מסחריים ב-5 מדינות המפרץ

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> GSMA: עד כה 12 מפעילים השיקו שירותי דור 5 מסחריים ב-5 מדינות המפרץ
GSMA: עד כה 12 מפעילים השיקו שירותי דור 5 מסחריים ב-5 מדינות של מועצת המפרץ
מאת: מערכת Telecom News, 26.11.19, 17:515G FREE
 
שירותי דור 5 מסחריים מצויים זה מכבר גם בסעודיה, מצרים, אלג'יריה, מרוקו, איראן וטורקיה. הדו"חות מדגישים את ההשפעה הכלכלית החיובית של סביבת הסלולר על שווקים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, ואת ההשפעה המחוללת שינוי של טכנולוגיות ה-IoT על החזונות הלאומיים האסטרטגיים של ממשלות באזור.
 
GSMA, שמייצג את האינטרסים של מפעילי הסלולר בכל העולם, ומאחד יותר מ-750 מפעילים עם יותר מ-350 חברות בסביבת המובייל הרחבה, כולל יצרני טלפונים ומכשירים, חברות תוכנה, ספקי ציוד וחברות אינטרנט, וגם ארגונים במגזרי תעשייה משיקים, פרסם היום 2 דו"חות חדשים. הדו"חות האלה מדגישים את ההשפעה הכלכלית החיובית של סביבת הסלולר על שווקים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA), וגם את ההשפעה, שמחוללת שינוי, של טכנולוגיות האינטרנט של הדברים - ה-IoT על החזונות הלאומיים האסטרטגיים של ממשלות באזור. יש לציין, ששירותי דור 5 מסחריים מצויים כבר גם בסעודיה, מצרים, אלג'יריה, מרוקו, איראן וטורקיה - פירוט כאן.
 
2 הדו"חות מאת GSMA Intelligence - "כלכלת הסלולר: המזרח התיכון וצפון אפריקה 2019" ו"מימוש הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים ב-MENA" מגלים, שטכנולוגיות ושירותי סלולר הוסיפו 191 מיליארד דולרים לכלכלת האזור ב-2018 - שווה לכ-4.5% מהתמ"ג של האזור. עד 2023 התרומה הכלכלית של הסלולר חזויה להגיע ליותר מ-220 מיליארד דולרים כשהמדינות תרווחנה יותר ויותר מהשיפור ביצרניות וביעילות, שיביא האימוץ המוגבר של שירותי סלולר, ורשתות דור 5 וה-IoT המותקנות באופן נרחב.
 
עד היום 12 מפעילים השיקו דור 5 מסחריים ב-5 מדינות ערביות של מועצת המפרץ לשיתוף פעולה (GCC). מפעילי הסלולר במדינות האלו מתכוונים להיות מובילים עולמיים בהתקנות של דור 5, שיתמכו בשאיפות השינוי הדיגיטלי, שמותוות בחזונות לאומיים אסטרטגיים כמו חזון 2021 של איחוד האמירויות וחזון 2030 של סעודיה.
 
בינתיים, חיבורי ה-IoT באזור MENA גדלים בקצב ששני רק לאסיה פסיפיק. לפי התחזיות יהיו 470 מיליון חיבורי IoT ב-MENA עד סוף 2019, שיעלו ל-1.1 מיליארד עד 2025. ההתקנה של ה-IoT ב-MENA צפויה להוסיף 18 מיליארד דולרים לתמ"ג של האזור עד 2025.
 
מטס גרנרייד, המנהל הכללי של GSMA"עם גיבוי מתמיכה פעילה של הממשלות, מפעילי סלולר, במיוחד במדינות הערביות של GCC, התקינו במהירות טכנולוגית דור 5. מעבר ל-GCC, לאזור MENA הרחב יש הזדמנות להרוויח מההתפתחויות הטכנולוגיות, שמביאים דור 5 וה-IoT. כדי לאמץ באופן מלא את היתרונות האלה ממשלות האזור חייבות לתמוך במסגרות ומדיניות רגולציה, שתבטחנה, שדור 5 ישגשג, כולל הספקת מספיק תדרים".
 
הדו"ח: "כלכלת הסלולר: המזרח התיכון וצפון אפריקה 2019" בגרסאות בשפות אנגלית וערבית, בתוספת אינפוגרפיקה קשורה - כאן.
 
הדו"ח: "מימוש הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים ב-MENA" - כאן.
 
 

 
 



 
 
Bookmark and Share