Telecom News - "אוויר בסביבה": אפליקציה לבדיקת איכות האוויר בזמן אמת באזור המגורים

"אוויר בסביבה": אפליקציה לבדיקת איכות האוויר בזמן אמת באזור המגורים

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם של גופים ציבוריים >> "אוויר בסביבה": אפליקציה לבדיקת איכות האוויר בזמן אמת באזור המגורים
מאת: מערכת Telecom News
10/12/19,  18:01
מטרת / הייעוד של התוכנה: לאפשר למתעניינים באיכות האוויר בסביבה שלהם לדעת אילו ריכוזים של מזהמי אוויר נמדדים בתחנות הניטור הקרובות לאזור מגוריהם.
שם התוכנה: לאנדרואיד: אוויר בסביבה - משרד להגנת הסביבה. לאייפון: אוויר בסביבה.
קישור להורדה: בחינם לאנדרואיד
בחינם לאייפון
מאפייני התוכנה: המשרד להגנת הסביבה משיק בימים אלה כשירות לציבור גרסת בטא (הרצה) של אפליקציה חדשה, תחת השם "אוויר בסביבה".
.
האפליקציה, שהושקה כשירות לציבור בגרסת בטא מטעם המשרד להגנת הסביבה, מציגה נתוני איכות אוויר בזמן אמת בצורה של מדד איכות אוויר, כפי שמקובל בעולם, על בסיס הנתונים המתקבלים מתחנות הניטור השייכות למערך הארצי (מנ"א) הפרוסות ברחבי הארץ. מדד איכות האוויר מוצג בצורה ויזואלית, ידידותית וברורה, בקטגוריות של איכות אוויר ומסווג לפי: איכות אוויר גבוהה, בינונית, נמוכה ונמוכה מאוד.
 
המדד משקלל בתוכו 5 מזהמי אוויר שכיחים, כפי שמקובל במדינות מפותחות בעולם (חלקיקי PM2.5, חלקיקי PM10, תחמוצות חנקן, גופרית דו-חמצנית, אוזון ופחמן חד-חמצני), כאשר המדד נקבע לפי המזהם, שריכוזו הוא הגבוה ביותר.    
  
ניתן אף לעקוב אחר ריכוזי מזהמי האוויר השונים הנמדדים במערך הניטור הארצי לפי קטגוריות המבוססות על ערכי הסביבה (תקן איכות אוויר) וגם לפי הריכוזים הנמדדים. במקרה של התרעה על מצב זיהום אוויר חריג וגבוה מאוד, היא תוצג באפליקציה עם המלצות לציבור הרחב ולאוכלוסיות רגישות.
 
המידע באפליקציה נאסף מתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה, איגודי ערים, יחידות סביבתיות, חברת החשמל, מפעלי תעשייה (מפעלי ים המלח, נשר – רמלה, קצא"א), מחצבות ועוד. האפליקציה פותחה עבור המשרד להגנת הסביבה ע"י חברת אנויטק, כשירות מידע סביבתי לציבור.
 
המידע בזמן אמת, שמוצג באפליקציה, הוא גולמי, וללא בקרת נתונים - המתבצעת רק לאחר 72 שעות. נתוני המדידה לאחר בדיקה ותיקוף נמצאים בבסיס הנתונים באתר מרכז ניטור ארצי (מנ"א).

באפליקציה ניתן לראות:
- אתרי איכות אוויר במפת נאות חובב.
- הצגת מדד איכות האוויר בישראל.
- הצג נתוני איכות אוויר, מזהמים ומדידות מטאורולוגיות עבור כל אתר מדידה.
- הצגת תרשימים עם נתונים היסטוריים לפי להתקינה הישראלית.

מסך אוויר בסביבה
 

 
  
 
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.



 
 
Bookmark and Share