Telecom News - דו"ח הטרנדים באבטחת מידע ל-2020

דו"ח הטרנדים באבטחת מידע ל-2020

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> דו"ח הטרנדים באבטחת מידע ל-2020
דו"ח הטרנדים באבטחת מידע ל-2020
מאת: מערכת Telecom News, 22.12.19, 16:40ESET

הדו"ח חושף את האתגרים העיקריים הצפויים להשפיע על צרכנים, עסקים וארגונים ב-2020, ומתייחס לערפל הפייק ניוז בהקשר למערכת הבחירות, ללמידת מכונה, להגנת הפרטיות, לערים חכמות, ולמהפכה הדיגיטלית בארגונים.
 
חברת האבטחה ESET פרסמה את דו"ח הטרנדים לשנה הקרובה.

טרנד 1 - ערפל הפייק ניוז מתעבה
המונח "פייק ניוז" עלה לגדולה בגלל הזעקה סביב מניפולציות מידע ונתונים בבחירות ארה"ב ב-2016 ואין ספק שזה יהיה נושא למחלוקת שוב לאור קמפיין 2020. מערכת הבחירות בארה"ב, שצפויה לתפוס את תשומת לב העולם כולו ב-,2020 תהיה תחת התערבות חיצונית ומניפולציות.

בעוד שפייסבוק נקנסה השנה ב-5 מיליארד דולרים על חלקה בשערוריית קיימבריג' אנליטיקה, לטענת טוני אנסקומבה, ראש האבטחה הגלובלי בחברה, השימוש במידע ככלי נשק לא מראה כל סימני עצירה: "אנו כל הזמן עדים להפרות נתונים המוניות ופשרות מערכתיות בחברות ובמחלקות ממשלתיות, אז מדוע שטכנולוגיות או תהליכי הצבעה יהיו פטורים מהתקפות דומות?
 
טרנד 2 - למידת מכונה: תורמת לאבטחת מידע או פוגעת בה?
למידת מכונה עושה את דרכה להפוך לאחת מהטכנולוגיות המרגשות ביותר בהיסטוריה. למרות שטכנולוגיה זו מציגה אפשרויות חזקות עבור תעשיית אבטחת המידע, גם עברייני רשת עושים שימוש בלמידת מכונה כדי להעלות את רמת ומורכבות התקיפות שלהם.

טכניקה אחת, שמדגימה שימוש בלמידת מכונה, היא ה"דיפ פייק". ג'ק מור, מומחה אבטחת מידע בחברה, צופה, ש-2020 תהיה שנה בה עברייני הרשת יעשו שימוש נרחב בטכנולוגיה זו. "בעתיד נוכל לראות, שטכנולוגיה תוכל לפגוע בדמויות ציבוריות על ע"י הצגה שלהם אומרים כל מה שהיוצר יבחר". אנשים יצטרכו להיות סקפטיים גם לסרטונים הכי מציאותיים שיש.
 
טרנד 3 – מידע פרטי: זמן לשינוי
למרות שראינו לא מעט מדינות המקדמות ומיישמות נושאים הקשורים לפרטיות משתמשים, עדיין קיימת תחושת חוסר אמון בכל הקשור לשימוש בנתונים אישיים. לדעתה של החוקרת ליסה מיירס מ-ESET עד שלא יתחילו לקנוס תאגידים גדולים באחוזים גדולים יותר, הבעיה לא תעלם.  היא מחזקת את עמדת האיגוד הבינלאומי לפרטיות, שיעץ לחברות לשמור על תפקוד גבוה תוך כיבוד נושאי הפרטיות. "עסקים, שמצליחים להשיג הישג זה, עשויים ליהנות מיתרון משמעותי בשוק. האמון הגובר בכל הקשור לסיסמאות ושמות משתמשים מאלץ את הארגונים לפתח את השימוש שלהם באימות דו-שלבי".

CYBER FREE
 
טרנד 4 - ערים חכמות ולא בטוחות?
ערים חכמות ובניינים חכמים הם העתיד בכל הקשור לשילוב הגובר של טכנולוגיה בחיי היומיום שלנו. יותר מ-80% מהבניינים החדשים הנבנים כוללים אלמנטים של IoT אך מנגד מומחים מביעים דאגה, שערים חכמות אמנם גדלות במהרה, אך היכולות להגנה עליהן אינן עומדות בקצב.

ערים ומכשירים חכמים רבים אינם מחזיקים בפרוטוקולים חזקים לאימות או שאינם מוגנים ע"י אף פתרון אבטחה. עבור חוקרת האבטחה של החברה, סיסיליה פסטורינו, התקפות זדוניות על ערים חכמות הן נושא חשוב: "למרות שהמערכות, בהן משתמשים ערים ובניינים חכמים, אינן גולשות באינטרנט או קוראות מיילים, הן עדיין צריכות להגן על עצמן מפני נוזקות".
 
טרנד 5 - מהפיכה דיגיטלית
חברות הזקוקות להסתגל לעולם יותר ויותר דיגיטלי אינן תופעה חדשה, ובכל זאת מגמה אחת הקשורה לשינוי דיגיטלי, שמאיימת על ארגונים, היא צמיחת ניידות העובדים.

חוקר האבטחה הבכיר של החברה, קמילו גוטיירז, טוען, ש"היכולת שלנו להישאר מחוברים לרשתות לא משנה היכן אנו, מעלה את חשיפת הארגונים לסיכוני תקיפה. המהירות ההולכת וגוברת של אימוץ טכנולוגיות סלולריות מתרחשת לעיתים קרובות ללא התחשבות באבטחה

בחודשים הבאים נוכל לראות ארגונים הפורסים שינויים משמעותיים בכל זווית עסקית. מה שיכריע יהיה כיצד הארגונים מטפלים במידע ובנתונים המעורבים בפעילותם.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share