Telecom News - הטרנדים הצפויים ל-2020 בתחומים העסקי, הטכנולוגי, העיצובי והדיגיטלי

הטרנדים הצפויים ל-2020 בתחומים העסקי, הטכנולוגי, העיצובי והדיגיטלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> הטרנדים הצפויים ל-2020 בתחומים העסקי, הטכנולוגי, העיצובי והדיגיטלי
הטרנדים הצפויים ל-2020 בתחומים העסקי, הטכנולוגי, העיצובי והדיגיטלי
מאת: מערכת Telecom News, 29.12.19, 21:56ACCENTURE

בדו"ח הטרנדים מודגשות 7 מגמות מרכזיות, שתהיינה חשובות לארגונים, מעסיקים, עובדים ולקוחות בשנה הקרובה. לקראת עשור חדש, עסקים וארגונים חייבים לצאת לחשיבה מחודשת של ייעודם ומקומם בעולם. מהפיכת אנשים לברקודים מהלכים בדור 5G דרך כפילים דיגיטליים ועד עיצוב מכוון אנושות.
 
לקראת 2020 חברת Fjord, הקריאייטיב סטודיו הגלובלי מבית חברת הייעוץ Accenture, שמעסיקה כ-470 אלף עובדים ב-120 מדינות, בהם כ-100 עובדים בישראל, ומספקת פתרונות בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה ותפעול, פרסמה את דו"ח הטרנדים השנתי ל-2020 בו היא מספקת מבט על הטרנדים הצפויים לשנה זו בהיבטים העסקי, הטכנולוגי והעיצובי והדיגיטלי. בדו"ח הטרנדים מודגשות 7 מגמות מרכזיות, שתהיינה חשובות לארגונים, מעסיקים, עובדים ולקוחות בשנה הקרובה.  

המחקר מבוסס על נתונים, שאוספים נציגי Fjord הנודדים בין 33 מרכזי החברה ברחבי העולם, המונים כ-1,200 עובדים[ ומתוך שיחות עם המעצבים והצוותים מזקקים את הדו"ח השנתי הנרחב. השנה נוספו גם נתונים מיפן ומאמריקה הלטינית, מה שהופך את הדו"ח לסדרת מגמות גלובלית רחבה.

מגמת העל, שמאגדת בתוכה את כל המגמות השנה, היא חיבור מחדש של היסודות - Realigning The Fundamentals. בעולם המתמודד עם שינויי אקלים ושיבוש פוליטי וחברתי מתמיד, אנשים מודעים יותר מתמיד לאופן בו רכישותיהם משפיעות על אחרים ועל משאבי כדור הארץ. אנשים דורשים מוצרים ושירותים, שהם לא רק בעלי משמעות עבורם, אלא גם מוצרים אחראים חברתית וסביבתית.

במקביל, הטכנולוגיה ממשיכה לייצר שינויים חסרי תקדים. אם זו החלפת צורת הכסף, ייצור כפילים דיגיטליים והפיכת הגוף שלנו לסוג של חתימה. בחברה רואים את השינויים הללו כהזדמנות גדולה להמציא מחדש מודלים, שירותים ומוצרים עסקיים. כך, שיתאימו להגדרות החדשות. חברות, שתהיינה אמיצות מספיק להכיר ולהגיב למגמת העל הזו, תחווינה הזדמנויות ואתגרים רבים במסען לשינוי.

לקראת עשור חדש, עסקים חייבים לצאת לחשיבה מחודשת של ייעודם ומקומם בעולם. כך לפי הדו"ח.

2019 הייתה שנה של צמיחת אקטיביזם לגבי משבר האקלים, לקיחת אחריות של ה"ביג טק", העלייה והשגשוג של הכלכלה השיתופית, וההתחייבות של 181 מנכ"לים בכירים בתעשייה להגדיר מחדש את מטרות התאגיד. הלך הרוח המשתנה, שהואץ ע"י העולם הדיגיטלי, מאלץ אותם לעשות כך. הדו"ח מציין, שכלכלה ופוליטיקה, קפיטליזם, הטכנולוגיה והחברה משולבים זה בזה כבר זמן רב, אך רק כעת תוצאות השזירה של תחומים אלה זה בזה עולה לתודעה הציבורית.

הטרנדים:
  1. פנים רבות לצמיחה - הצלחה כבר לא מוגדרת אך ורק על ידי צמיחה. ארגונים צריכים להתחיל לבחון מחדש את מטרותיהם. הרחבת הגדרות הצמיחה הכלכלית תייצר הזדמנות לשינוי עידן וליצירת דרכים חדשות ליצור ולהגדיר ערך.
  2. מחליפי כסף - התפיסה והחוויה שלנו לגבי כסף משתנה. נוצרות הזדמנויות לייצור חדש של שירותים ומוצרים. מי שיצליח בכך יעניק ללקוח שלו מענה על צרכים ספציפיים וחוויה המספקת שקיפות, פרטיות ויושרה.
  3. ברקודים מהלכים - זיהוי פנים וגוף. הדור הבא - 5G, ייצר הזדמנויות רבות עבור שירותים ומוצרים. חשוב להפיק לקחים מטעויות, שנעשו בעולם הדיגיטלי ולשים את הדגש הגדול ביותר על פרטיות וביטחון. הפרסום הממוקד יהפוך להיות חלק מהסביבה הפיזית. ארגונים יאלצו לשנות את הממשקים.  מעצבים ידרשו להפנות את האנרגיה לייצר אינטראקציות אנושיות ממשיות וערך ממשי.
  4. אנשים נזילים - אנשים עדיין רוצים לעבוד ולקנות, אבל הם כבר לא רוצים להיות מוגדרים לפי העבודה או הרכוש שלהם. ארגונים חייבים לתמוך ברצונות המשתנים האלה. טווח רחב של משתנים, שכולל בתוכו איכות חיים, קיימות ושינויי אקלים, הופך את סדר העדיפויות ליותר נזיל. ארגונים יכולים להרוות את צימאונם של האנשים לצריכה מודעת ע"י סיפוק חוויות נטולות אשמה וע"י יצירת דרכים, שתעזורנה לבני האדם להפוך טובים יותר ולהרגיש טוב יותר עם עצמם.
  5. תכנון אינטליגנציה - תחום הבינה המלאכותית ממשיך להתקדם. אם ארגונים יוכלו לעצב מערכות, שמשלבות ביעילות כישורים אנושיים ובינה מלאכותית, הם יוכלו לתכנן אסטרטגיות עסקיות, להעצים את הדרך בה אנשים מתמודדים עם המורכבות במקום העבודה ולהעצים את החוויה האנושית. המפתח להצלחה הוא מחויבות לאינטליגנציה האנושית ופיתוח מערכת יחסים טובה יותר בין אנשים למכונות. שילוב בין בינה אנושית ומלאכותית.
  6. כפילים דיגיטליים - המרוץ ליצור ביטויים וירטואליים של האנושי נמשך. המגמה הזו נוגעת להתפתחות הכפילים הדיגיטליים. בקרוב בני אדם יתחילו להשתמש בכפילים דיגיטליים אלה כדי לשמור בהם את כל המידע האישי שלהם בצורה המיטיבה איתם פרסונלית, לעומת מי שאוסף את המידע ומשתמש בו ללא חשיבה. כפיל דיגיטלי יהפוך לשער הכניסה אל עולמו של אדם, וארגונים יאלצו להגיב לזה כראוי. נראה את זה בשירותים פיננסיים, בריאות וקריירה.
  7. עיצוב מרוכז חיים - הפוקוס בעיצוב עובר מההתמקדות ב"אני" ל"אנחנו". מעצבים מתחילים לפקפק בגישת העיצוב, שהנחתה אותם עד כה - עיצוב המרוכז באדם ומבינים, שיש להחליף את הגישה בכזו המתרכזת באנושות.
מארק קרטיס, מייסד משותף ו-CCO בפיורד: "מחאות על הצמיחה האינסופית של הקפיטליזם, שמוגדרות ע"י הרווח בלבד, עוברות כעת מהפגנות ברחוב לשיחות הנהלה בחדרי ישיבות. ישנו הכרח למצוא דרכים נוספות למדידת הצמיחה. הערכים החדשים הללו עלולים לשנות את האופן בו אנו תופסים את משמעות העסק בעשור הקרוב. דבר אחד ברור - הזוכות תהיינה החברות, שתשכלנה להרחיב את המודל שלהן למודל של קיימות והשפעתו על העולם".

בריאן וויפל, מנכ"ל חברת Accenture Interactive: "אנו מתחילים לראות את לקוחותינו עוברים טרנספורמציה. בעשור הקרוב נראה שינוי ביסודות, שיאפשרו לעסקים הזדמנות להפוך את המוצרים למשמעותיים יותר. המעבר מ"אני" ל"אנחנו" יאפשר לעבור מעיצוב מכוון משתמש ספציפי, לעיצוב מכוון אנושות".

 הדו"ח המלא
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share