Telecom News - תחזית ל-2020 בתחומי הענן, AI ודאטה, דיגיטל, הון אנושי, חומרה ומנמ"רים

תחזית ל-2020 בתחומי הענן, AI ודאטה, דיגיטל, הון אנושי, חומרה ומנמ"רים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> תחזית ל-2020 בתחומי הענן, AI ודאטה, דיגיטל, הון אנושי, חומרה ומנמ"רים

תחזית מגמות טכנולוגיות ל-2020 בתחומי הענן, AI ודאטה, דיגיטל, הון אנושי, חומרה, מנמ"רים ואינטגרטורים

מאת: מוטי פנחס, 30.12.19, 21:24מוטי פנחס קרדיט צילום יחצ דויד גארב

 

לקראת 2020 ולעתיד לבוא מובאות תחזיות טכנולוגיות ב-7 תחומים.

 
ענן:
הענן ימשיך לגדול בצורה מהירה מאוד, כשיותר ויותר לקוחות יבחרו להעבירworkloads  לענן, תוך הקטנת דריסת הרגל המקומית on prem. גם הארכיטקטורה במערכות on-prem תתנהל כענן פרטי.
 
יותר לקוחות יבחרו בשירותים מנוהלים, הרבה מעבר לתשתיות (חישוביות ואחסון) ויעדיפו להשתמש בפלטפורמות מנוהלות כמו בסיסי נתונים, Kubernetes, data lakes ו-data warehouses וכן בשירותי ענן לתעשיות ו use cases-ספציפיים. לדוגמא: AWS Connect.

AWS ימשיכו להוביל את השוק, תוך הגברת קצב שחרור השירותים החדשים. אך מיקרוסופט וגוגל לא יוותרו. כך, שנראה גם המשך צמיחה של פעילות הענן שלהם. 

יצרני הענן ישקיעו בפתרונות היברידיים, שיאפשרו לארגונים לשלב בין ענן פרטי לציבורי ביתר קלות. AWS Outposts הוא צעד רציני בכיוון וצפוי, שלא מעט ארגונים יאמצו אותו לאחר ההכרזה האחרונה.
 
שימוש בקונטיינרים יהפוך להיות הסטנדרט בפועל של אריזה ו deployment-של אפליקציות ומיקרו שירותים ( Micro Services). Kubernetes, על מגוון המימושים שלו, יהיה הסביבה הדומיננטית ביותר לתפעול והרצת אפליקציות ושירותים בענן ציבורי ופרטי. השנה יצוצו כלים מובילים לניהול, שו"ב ואבטחת קונטיינרים, שיקלו על יישום מערכות מבוססות טכנולוגיה זו.
 
צפוי גידול משמעותי במוצרי SaaS.

DATA & AI:
השימושים בבינה מלאכותית ימשיכו להתרחב והם ייכנסו לכל מערכות הליבה בארגונים וישתלבו בחיי היום יום של כולנו.
פלטפורמות ענן כמו SageMaker תורדנה את חסם הכניסה לעולם ה-AI ויאפשרו למהנדסים רבים יותר לאמן ולבחון מודלים לשימוש רחב. טכנולוגיות כגוןAutoML  של גוגל ו-AMT- Automatic Model Tuning המקלים על תהליך לימוד המודל וכן כלי מדף המשתמשים בטכנולוגיות AI כגוןAWS Fraud Detection Service  יאפשרו לטכנולוגיות אלו להיות נחלת הכלל (Democratization of AI).
 
וידאו ותמונות ימשיכו להיות פורמט הנתונים הנפוץ והגדול ביותר. טכנולוגיותAI , שנפוצות יותר ויותר, תאפשרנה שימוש רחב ויעיל יותר בעיבוד נתונים אלו.
 
תשתיות הנתונים וטכנולוגיות AI יהוו ממריץ לעולם ה-IoT.

דיגיטל:
ארגונים שלא יפנימו את המהפכה הדיגיטלית ולא יסגרו את הפער, יישארו מאחור, עד כדי סיכון להמשך הפעילות שלהם.
 
 - Time to Market is the King!מהירות השקת שירותים דיגיטליים הופכת להיות גורם קריטי ביכולת התחרותיות של הארגון. לעיתים נדרש הארגון להגיב ולהשיק שירותים בתוך ימים בודדים. הדבר יאיץ, כמובן, את השימוש בטכנולוגיות קוד פתוח, שימוש בפלטפורמות מאיצות פיתוח LOW CODE ופתרונות ענן.

הון אנושי:
המרדף הבלתי פוסק אחרי טכנולוגיות יהפוך את המשימה לגייס עובדים מנוסים בטכנולוגית השעה לכמעט בלתי אפשרית. כתוצאה מכך, ארגונים ישימו דגש על הכשרה מחדש (reskilling) של עובדיהם והתאמתם לסביבה המשתנה.
 
הבנה טכנולוגית עמוקה תהפוך ליכולת נדרשת לכל עובד ולא רק לאנשי הטכנולוגיה בארגון.

חומרה:
המגמה, שהחלה בשנים האחרונות של חדשנות בתחום החומרה (מעבדים, זיכרונות ואחסון), תמשיך, ונראה סטארטאפים צעירים ויצרנים ענקיים מפתחים חומרות ייעודיות למשימות ספציפיות כמו AI, Micro chips ל-EDGE ועוד.
 
חברות ענק כמו AWS, Facebook, Google תמשכנה להשקיע מיליארדים במחקר ופיתוח של חומרות ייעודיות ותקטנה את ההישענות שלהן על יצרניות החומרה המסורתיות (כמו Intel, NVIDIA וכו').

כללי:
תחומים חמים אלה ואחרים יהפכו ליכולות הכרחיות הנדרשות מכל המערכות, כולל מערכות הליבה. לדוגמא, יצופה ממערכת ה-CRM, שתהיה בענן ותשתמש ב-AI פנימי כדי להמליץ למשתמש מה למכור לאיזה לקוח וכמובן שתהיה זמינה בכל ערוץ דיגיטלי.

מנמ"רים ואינטגרטורים:
מנמ"רים יצליחו בתפקידם אם ישכילו להבין היטב את הצרכים העסקיים של הארגון שלהם ואת צרכי לקוחות הארגון.
 
חברות אינטגרציה מקומיות תצלחנה אם תשכלנה לעזור למנמ"ר ולדבר בשפת ערך ולא רק טכנולוגיות  ושירותים.
 
אריזת כלל יכולות האינטגרטור ושותפיו לכדי חבילות שירותים מוגדרות היטב המפוקסות על ערך ללקוח, עם תכולה ברורה וסיכויי מימוש והטמעה גבוהים, תגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה הן ללקוח והן לאינטגרטור.
 
צילום תמונה עליונה: דויד גארב

מאת: מוטי פנחס, דצמבר 2019
CTO קבוצת מלם תים

תחזית טכנולוגית

 

 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share