Telecom News - תושק באילת תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים

תושק באילת תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> תושק באילת תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים
תושק באילת תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים
מאת: מערכת Telecom News, 31.12.19, 20:30או חביב יחצ
 
שגרירות איטליה וקבוצת הבנקאותIntesa Sanpaolo  תשקנה ב-8.1.20 באילת את התכנית, שתתקיים בשיתוף אילת טק סנטר. פורסמו שמות 7 הסטארטאפים ופיתוחיהם. עדכון בתחתית הכתבה.
 
שגרירות איטליה, קבוצת הבנקאות האיטלקי INTESA SAOPAOLO ואילת טק סנטר, שמבעליה קבוצת האחזקות וההשקעות אריאלי קפיטל, ישיקו בשבוע הבא (8.1.20) באילת את תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים. הסטארטאפים מאיטליה נבחרו להשתתף בתכנית בהליך מכרז, שתוצאותיו הוכרזו בנובמבר 2019.
 
7 סטארטאפים יגיעו בשבוע הבא לישראל ויזכו להתארח באילת למשך 3 חודשים באילת טק סנטר. הסטארטאפים, שיגיעו לאילת, הם:
BIONIT, שמפתח טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הבריאות ומפתח גפיים מכאניות לקטועי גפיים,
MATERIALS, שמפתח פטנט לייצור חומרים מתקדמים לתעשיות שונות, שמאפשר ייצור מוצרים בצורה יעילה, זולה ולא מזהמת את הסביבה,
DJUNGLE, שמספק פלטפורמות דיגיטליות לערים ולמותגים מובילים מרחבי העולם לשיפור חוויית השימוש וחיזוק המותג,
ISAAC, שמפתח פטנט לחיזוק בניינים למניעת קריסה בזמן רעידות אדמה,
ELYSIUM, שמספק מערכת דיגיטלית לניהול נתונים לקופות חולים, בתי חולים ולמערכות בריאות על בסיס טכנולוגיית בלוקצ'יין,
SYNDAIG, שמפתח מערכת ויזואלית מתקדמת על בסיס בינה מלאכותית לזיהוי מוקדם של סרטן,
NANOMNIA, שמפתח מערכת מתקדמת לחקלאות מדייקת על בסיס נאנו טכנולוגיה וביו טכנולוגיה, שמספקת פתרון להגנה על גידולים חקלאיים ללא צורך בשימוש בריסוס ובהפצה של חומרים כימיים מסוכנים.
 
התכנית נוסדה כחלק מהסכם לשיתוף פעולה בין איטליה לישראל בתחומי התעשייה, המדע והטכנולוגיה, כדי לפתח סטארטאפים איטלקים בישראל. התכנית תפעל מינואר עד מרץ 2020 והיא כוללת שהיה בעיר אילת, תוך כיסוי הוצאות המגורים ומרחב העבודה המשותף של הסטארטאפים.
 
לסטארטאפים יוקצו מנטורים ומדריכים כדי להתמודד עם בעיות האופייניות לכל חברה צעירה וכן עם סוגיות הנוגעות למגזרים הספציפיים של סטארטאפים מסוימים. במסגרת התכנית צפויות להיערך פגישות רבות של נטוורקינג עם חברות ישראליות מצליחות ומשקיעים במגזרים הרלבנטיים. כחלק מהליך המכרז, שגרירות איטליה בישראל הקצתה100,000  אירו שחולקו לסטארטאפים הנבחרים.
 
ועדת ההערכה של המכרז קיבלה 40 פניות ובחרה מתוכן את הסטארטאפים הטובים במגוון מגזרים וביניהם טכנולוגיות בריאות, ניידות חכמה, פוד-טק וקלינטק.
 
מרכז החדשנות של Intesa Saopaolo  שילב בתהליך המכרז שניים משותפיו העיקריים בישראל, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd וStartup Nation Central-, שסייעו למצוא אקסלרטור והשתתפו בוועדת ההערכה של הסטארטאפים. הוועדה כללה את המדען הראשי של שגרירות איטליה בישראל, סטפנו ונטורה, וראש מרכז החדשנות של Intesa Sanpaolo דני שאומן. בבחירת הסטארטאפים לקחו חלק גם דני בירן, סגן נשיא רשות החדשנות לשעבר, ג'רמי קלצקין מ--Startup Nation Centralודני פישל מ-OurCrowd.
 
האירוע, שיחתום את התכנית, יתקיים בתחילת אפריל 2020 בתל אביב, ויכלול תערוכה והצגה של הסטארטאפים. באירוע יתארחו נציגים מובילים מהממשלה ומהתעשייה, וכן משקיעים מישראל, אירופה וארה"ב.
 
אור חביב, (בתמונה למעלה), מנכ"ל אילת טק סנטר, ומנהל פלטפורמות החדשנות הגלובליות באריאלי קפיטל: "השותפות החדשה תחבר את מערכות החדשנות הצומחות במהירות של ישראל ואיטליה כדי לספק לסטארטאפים איטלקים הזדמנות ייחודית להתחבר ללב של אחת מסצינות ההייטק המובילות בעולם. אנו תולים תקוות גדולות בעתיד של שיתוף פעולה זה ומאמינים, שהתכנית תקדם את החברות המשתתפות בה ותיצור חברות טכנולוגיה בעלות השפעה רבה, על בסיס שילוב המיטב מ-2 האומות, איטליה וישראל".
 
ג'יאנלואיג'י בנדטי Gianluigi Benedetti, שגריר איטליה בישראל: "הודות לתכנית ההאצה, ל-7 סטארטאפים איטלקים תהיה הזדמנות לפתח את הרעיון העסקי שלהם במשך 3 חודשים בסביבה יוצאת הדופן והדינמית של 'אומת הסטארטאפ'. התכנית מהווה אמצעי חדש למינוף הסינרגיה הקיימת בין 2 הכלכלות: הכלכלה האיטלקית המצטיינת בייצור ברמה עולמית, והכלכלה הישראלית הממוקדת בחדשנות ובהון סיכון. זוהי המטרה אותה חלקו ביניהם שרי החוץ של 2 המדינות במהלך שיחות Rome MED".
 
גווידו דה וקי Guido de Vecchi, מנהל מרכז החדשנות של Intesa Sanpaolo: "המרכז לחדשנות של Intesa Sanpaolo משתף פעולה עם ישראל במשך מספר שנים באמצעות יוזמות שונות ובאמצעות מרכזי חדשנות, משקיעים ומוסדות שונים, בשיתוף פעולה עם השגרירות האיטלקית. יוזמה זו היא הזדמנות מצוינת לאפשר לכמה סטארטאפים נבחרים הזדמנות להתרחבות בינלאומית ממשית בתהליך, שמטרתו לשפר את סביבת החדשנות האיטלקית".

עדכון 21.4.20, 12:54: 7 הסטארטאפים מאיטליה, שסיימו את תכנית ההאצה הראשונה באילת, מקדמים עסקאות בהיקף של 40 מיליון ₪ עם חברות ישראליות ובינלאומיות: 7 הסטארטאפים מאיטליה לא יכלו לדמיין בתחילת חודש ינואר, שמגפת הקורונה תשתולל ותעשה שמות בארצם ובכל רחבי העולם במהלך שהותם באילת. מסתבר, שקורונה מסוגלת לחולל הרבה דברים, אך אינה מסוגלת לבלום חדשנות, יצירתיות וביקושים לטכנולוגיות פורצות דרך. 7 הסטארטאפים, שסיימו לפני ימים ספורים את המחזור הראשון של האקסלרטור האילתי, נמצאים במו"מ לקידום עסקאות בהיקף כולל של 40 מיליון ₪, 80% מהעסקאות שמקודמות הן עם כ-10 ארגונים וחברות מישראל ביניהן: מוסדות בריאות, גופי תעשייה, ונדל"ן.
 
במהלך התכנית התקיימו 250 הרצאות בליווי של כ-100 מנטורים מחברות גלובליות בולטות כמו סמסונג, ארנסט אנד יאנג, PwC, כי"ל ועוד. האקסלרטור של אילת ייצר לסטארטאפים מאיטליה קשרים עם 100 חברות עסקיות ישראליות כולל 30 גופי השקעה (קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים, מוסדיים, וממשלתיים).
 
בתמונה: נציגי הסטארטאפים האיטלקים באילת:
נציגי הסטארטאפים האיטלקים באילת יחצ
 

 

 
 



 
 
Bookmark and Share