Telecom News - קמעונות חכמה - השלב הבא בעולם הבינה המלאכותית

קמעונות חכמה - השלב הבא בעולם הבינה המלאכותית

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> קמעונות חכמה - השלב הבא בעולם הבינה המלאכותית
קמעונות חכמה - השלב הבא בעולם הבינה המלאכותית
מאת: מוטי רוקח, 31.12.19, 21:41מוטי רוקח יחצ
 
בהיבט הקמעוני, ה-AI יכול לספק דיוקן לקוחות מדויק לכל בית עסק ב-7 מישורים. את כל מאגר המידע שמקבלים ניתן לנהל ע"י תוכנות ניהול ולהיערך לאסטרטגיות מכירות, אחסון, שיווק ואבטחה, שניתן להפיק מהנתונים.
 
טכנולוגיית ה AI-בעולם ה  CCTV-פרצה לשוק הקמעוני ולשוק האבטחה בשנים האחרונות בשל התקדמות טכנולוגית, שהייתה רק בגדר חלום בעשור האחרון.

פריצת הדרך הטכנולוגית ברמת החומרה וברמת התוכנה הכירה לשוק האבטחה ולשוק הקמעוני את היכולת לעיבוד נתונים מהיר יותר של מספר שכבות רב בכל שניה נתונה, את השילוב של מספר סנסורים ואלגוריתמים חכמים ומורכבים לקבלת תמונה תלת ממדית ואת ניתוח המידע הרב הניתן להפיק מתוך אותות הווידאו.

רשתות הקמעונות הטמיעו באסטרטגיות המסחר שלהן את ההבנה, שהסטנדרטים של שביעות הרצון של תרבות הצריכה משתנים, מודלים עסקיים מסורתיים פינו את מקומם לשינוי חסר תקדים בנושאי צמיחה, רווחיות ופרודוקטיביות חלל מקום העבודה.

האתגרים העסקיים בתחום הקמעוני חצו את כל הגבולות האפשריים לאיסוף וניתוח המידע ב"עבודת רגליים". בלתי אפשרי היום לאסוף באופן ידני את נתוני התעבורה של הלקוחות כגון מספר האנשים, שנכנסו ובאיזו שעה, גילם המוערך, מינם ומיקומם בחלל העבודה על פי חיפוש בחתך זמן רצוי, וכמובן היכולת להציג את כל הנתונים תחת מאגר מידע אחד המנהל את עצמו.

האתגריים הבטיחותיים ברשתות הקמעונות כגון הרמת סחורות, ונדליזם וגניבות פנימיות, הם מעשים הפוגעים ומאיימים על בטיחות הלקוחות, בטיחות העובדים והבטיחות הכלכלית של הבעלים של הרשת הקמעונית.

נושא תחרות קריטי בעולם הקמעונות הוא הכרת הלקוח ושימוש במידע המצטבר לבניית "מערכת יחסים" מוצקה עם משיכת הלקוח הפוטנציאלי והאידאלי לסקטור מוצרים מסוים. הפתרונות לאתגרים הקמעוניים ולשוק האבטחה נמצאים בהישג יד תחת מוצרים מבוססי AI המאפשרים אבטחת אתרים, מאבק באובדן תוך מערכתי, הבנת הלקוחות באתרים, חתך פרופיל של הלקוחות וקידום חוויית הצרכן על פי מיקום "חם" בחלל השטח הקמעוני.

תרשים: מה יכולה לספק הבינה המלאכותית:
 
תרשים

בהיבט הקמעוני, הבינה המלאכותית יכולה לספק דיוקן לקוחות מדויק לכל בית עסק כגון:

זיהוי וניתוח פנים: יכולת מצלמה לזהות את פני האדם, שנקלט בעדשה, ולספק ולהשוות את נתוניו מתוך מאגר מידע קיים. הנתונים יכולים לכלול את היכולת לזהות מין, גיל מוערך, חובש משקפיים, בעל זקן וכד'.

ספירת אנשים: ספירת אנשים על פי טכנולוגיה המשלבת 2 סנסורים ליצירת תמונה תלת ממדית לעיבוד וניתוח התמונה בהתבסס על מעבר קו גבול ו\או אזור מסומן מראש, מצלמה כזו מספקת סטטיסטיקת זרימה של האנשים בזמן אמת.

מפת חום: סימון אזורי התקהלות על פי זמן מוגדר מראש, הגדלת המכירות של מוצר מסוים על פי הצבתו במקום "חם" וניתוח ביקוש משפחת מוצרים ע"י הקהל.

קופה חכמה: היכולת לצלם ולאגור את נתוני הקופה הרושמת בבית העסק.

צניעות הפרט: יכולת מצלמה לכסות בזמן אמת בפיקסלים את פני האדם ו\או הקהל הנקלט בעין העדשה והצגתו ללא הכיסוי על פי הרשאה אדמיניסטרטיבית בלבד.

השארת או הזזת חפץ מסומן: סימון מראש של אובייקט נייח כדי לזהות הזזת האובייקט ו\או לחלופין סימון אזור נקי מחפצים וקבלת התראה בזמן השארת אובייקט בלתי מזוהה.

זיהוי וניתוח התנהגות לא רגילה: יכולת מצלמה לזהות ריצה, נפילה והתקהלות באזורים, שהוגדרו מראש.

את כל מאגר המידע, שמקבלים מאותו הווידאו, ניתן לנהל ע"י תוכנות ניהול  מרכזיות, שמסייעות לקמעונאים לנהל את בית העסק הבודד או את הרשת הקמעונית המורכבת. יש מערכות התומכות בפעולות עם ניתוח נתונים מתקדם, מקטינות באופן משמעותי את זמן ניתוח הנתונים, ומגדילות דיוק הנתונים, שנאגרו, כדי לספק הבנה אינטואיטיבית על חתך זמן מתבקש לגבי מצב החנות בזמן הנוכחי ובעבר. כל זאת, כדי להיערך לאסטרטגיות מכירות, אחסון, שיווק ואבטחה עתידיות, שניתן להפיק מתוך נתונים אלה.

כדי להפיק את מירב הנתונים ניתן להשתמש במגוון מצלמות המצויות בשוק:

מצלמות ספירת אנשים, שבעזרתן ניתן להפיק את פרופיל זרימת הלקוחות בבית העסק בזמן אמת או לחלופין מספר האנשים, שנכנסו לבית העסק בחתך זמן מסוים, זמן השהות שלהם בבית העסק וכד'.

מצלמות זיהוי פנים ברמת מתה-דאטה בעזרתן ניתן להפיק את פרופיל הלקוח הנכנס לבית העסק כגון: גיל מוערך, מין(זכר\נקבה),חובש משקפיים, בעל זקן, ולמעשה, ליצר דו"ח דמוגרפי בזמן אמת ו\או על פי חיפוש מאוחר יותר לפרופיל מסוים.

מצלמות 360 מעלות בטכנולוגיית עין הדג בעזרתן ניתן לקבל מפת חום על פי התקהלות של הלקוחות באזורים מסוימים בחלל בית העסק, נתון שבעזרתו ניתן להציב שלטי פרסום ושיווק במקומות הנכונים בהן הזרימה היא הגדולה ביותר, או לחלופין להציב פרסום מדויק לחתך פרופיל של הלקוחות המופק ממצלמות זיהוי פנים.

איסוף נתונים אלה ישקף ישירות את "הסכמת" הלקוח לקמפיינים השיווקיים בבית העסק וייתן למנהל לבצע אופטימיזציה של מיקום המוצר או הקמת פעילויות אטרקטיביות על פי חתך פרופיל, כדי לגרום ללקוחות להישאר זמן רב יותר בבית העסק ואף לנתב אותם למסדרון מוצרים מסוים.

מאת: מוטי רוקח, דצמבר 2019.
מנהל מוצר דאווה בחברת בנדא מגנטיק
 
 



 
 
Bookmark and Share