Telecom News - איך הגיעו למצב של אפס תאונות במפעל ייצור באמצעות רובוטים שיתופיים?

איך הגיעו למצב של אפס תאונות במפעל ייצור באמצעות רובוטים שיתופיים?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> איך הגיעו למצב של אפס תאונות במפעל ייצור באמצעות רובוטים שיתופיים?
איך הגיעו למצב של אפס תאונות במפעל ייצור באמצעות רובוטים שיתופיים?
מאת: מערכת Telecom News, 21.1.20, 14:50קובוט
 
בארה"ב העלויות הממוצעות למקום עבודה בו נפצע עובד במהלך העבודה מגיעות לקרוב ל-40 אלף דולרים ואילו מקרה מוות עולה למערכת 1.15 מיליון דולרים. רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם, שנמצאים בסביבת העבודה, משלימים את "הראש האנושי".
 
יצרנית הבירה והמשקאות, חברת קרלסברג, דיווחה, שהיא צמצמה בצורה משמעותית את הסיכונים לתאונות במפעל הראשי שלה בפרדריקה, דנמרק, בעקבות השימוש בקובוטים (רובוטים השיתופיים) של חברת Universal Robots. על פי קרלסברג, השימוש לא רק שיפר משמעותית את בטיחות העובדים, אלא קירב את המפעל למצב של אפס תאונות, כאשר טרם התקנת הקובוטים קרו לא מעט תאונות, או "כמעט תאונות" על פס הייצור.
 
על פי נתונים של The National Safety Council (NSC) האמריקנית, למעלה מ-104 מיליון ימי עבודה ירדו לטמיון בארה״ב בגלל פציעות במהלך 2017. ב-2018 למעלה מ-115 אלף עובדי ייצור ומעל 17 אלף עובדי מחסנים בארה״ב החסירו ימי עבודה בגלל פציעות, נתון שגרם להפסדים כבדים, ישירים ועקיפים למקומות העבודה. ברמת הפרט, העלויות הממוצעות למקום עבודה בו נפצע עובד במהלך העבודה מגיעות לקרוב ל-40 אלף דולרים ואילו מקרה מוות עולה למערכת 1.15 מיליון דולרים.

רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם, שנמצאים בסביבת העבודה, עובדים כיום בשיתוף מלא עם בני אדם ומשלימים את "הראש האנושי". רובוטים כאלה פועלים במגוון "ענפים מסורתיים", כמו פלסטיק, מתכת ומזון, ומסייעים באימוץ שימוש בקובוטים לפעילויות אריזה, הרכבה, טעינת מכונה ועוד מגוון משימות, שיכולות לשחרר לא מעט בני אדם מוכשרים למשימות אחרות.
 
השימוש בקובוטים מציע אפשרות נוחה וקלה לביצוע להגנה על עובדים, ובמיוחד במשימות, שהן מעבר ליכולתם של הרובוטים התעשייתיים הכבדים לבצע. על פי ההערכות, השימוש בפתרונות אוטומציה וקובוטים יכול להפחית עד כ-70% מהפציעות במפעלי הייצור. מעבר לכך, הקובוטים אינם חולים או עייפים, לא משתעממים והם גם לא מתלוננים...
 
תומס קרן רובי, מנהל הפרויקטים בקרלסברג: ״למרות שגם קודם לכן פסי הייצור שלנו מרביתם אוטומטיים לחלוטין, הם עדיין דרשו מדי פעם בפעם התערבות אנושית. עיקר התקלות קרו בתהליך האריזה, שם נדרשנו לעובדים אנושיים, שיובילו קרטוני אריזה למכונות האוטומטיות. מדובר היה בעבודה חדגונית ומלחיצה, שגרמה ללא מעט חתכים וחבלות לעובדים בה.
 
כפתרון הכנסנו לעבודה קובוטים מדגמי UR3 ו-UR10 המסוגלים להרים עד 10 ק״ג. הם שימשו לאיסוף, לאגידה ולהעמסה של מארזי קרטונים אל פס האריזה. בעבודה משולבת שלהם, הם יכולים לטפל ב-500 מארזי קרטונים בשעה ולשחרר את העובדים למשימות חשובות יותר, דוגמת בקרת איכות והשגחה על פסי הייצור. מעבר לקפיצה בפרודוקטיביות, העובדים, ששוחררו למשימות אחרות, מרוצים הרבה יותר ובטוחים יותר". 
 
קובוט



 
 
Bookmark and Share