Telecom News - הסכם לפיתוח של רכבי אוויר אוטונומיים ומאוישים בעלי יכולת נחיתה אנכית

הסכם לפיתוח של רכבי אוויר אוטונומיים ומאוישים בעלי יכולת נחיתה אנכית

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הסכם לפיתוח של רכבי אוויר אוטונומיים ומאוישים בעלי יכולת נחיתה אנכית
הסכם לפיתוח של רכבי אוויר אוטונומיים ומאוישים בעלי יכולת נחיתה אנכית
מאת: מערכת Telecom News, 22.1.20, 10:58
מטוס
בואינג חתמה הסכם עם חברת סטארטאפ מישראל לפיתוח אפשרי של כלי טייס מבוסס טכנולוגיית מדחפי עילוי לשימושים מאוישים ואוטונומיים.
 
יצרנית המטוסים בואינג וחברת הסטארטאפ מיבנה טקטיקל רובוטיקס (Tactical Robotics) הישראלית, חתמו על הסכם לפיתוח של כלי טייס מבוסס טכנולוגיית מדחפי עילוי (Ducted Fan) לשימושים מאוישים ואוטונומיים.

שתי החברות תשתפנה פעולה לבחינת הזדמנויות פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים מבוססי Fancraft  ובעלי יכולת המראה ונחיתה אנכית (VTOL - Vertical Takeoff and Landing), ביניהם הקורמורן (Cormorant), הכטמ"ם (כלי טייס מאויש מרחוק) של טקטיקל רובוטיקס.

הממדים הקומפקטיים של הקומרן, בערך בגודל של רכב שטח מסוג האמר, מאפשרים לו לבצע משימות חירום כמו משלוח אספקת מזון ומים בזמן אסונות טבע או בסביבת לחימה. בין היתר, הקומורן מסוגל לשאת עד 4 פצועים לפינוי רפואי.

מדחפי העילוי בקומרן מותקנים בתוך מבנה פנימי גלילי. מבנה זה משפר את לחץ ומהירות זרימת האוויר בהשוואה למדחף חיצוני. כ"כ, לטכנולוגיה זו יתרונות בטיחותיים מובהקים בהשוואה לכלי טייס מסורתיים או חדשניים בעלי להבים חיצוניים חשופים.

טכנולוגיית Fancraft  משפרת את היציבות, כושר הנשיאה, המהירות והקיבולת בהשוואה לתצורות המדחף המסורתיות.

דניס ד. סוונסון, סגן נשיא המכירות הבינלאומי של בואינג שיווק ומכירות: "מזכר ההבנות עם טקטיקל רובוטיקס בנוי על המחויבות של בואינג לפיתוח ולהשקעה בחדשנות טכנולוגית לייצור של כלי טייס אמינים ובטיחותיים ברחבי העולם". 

רפי יואלי, מנכ"ל חברת האם של טקטיקל רובוטיקס, אורבן איירונוטיקס: "הקורמורן הוא החלוץ במשפחת כלי הטייס בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיים, שיכולים לטוס ולנחות במקום בו אף כלי טיס אחר לא יכול. לא יכולנו לחשוב על שותף טוב יותר מבואינג, שיעזור לנו בפיתוח מוצר זה ולמצות את טכנולוגיית Fancraft  עד מלוא הפוטנציאל".

מטוס
 
 
 



 
 
Bookmark and Share