Telecom News - משתמשים בסמארטפון הישן? הוא חסכוני, אך מסוכן וחשוף למתקפות סייבר

משתמשים בסמארטפון הישן? הוא חסכוני, אך מסוכן וחשוף למתקפות סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> משתמשים בסמארטפון הישן? הוא חסכוני, אך מסוכן וחשוף למתקפות סייבר
משתמשים בסמארטפון הישן? הוא חסכוני, אך מסוכן וחשוף למתקפות סייבר
מאת: מערכת Telecom  News, 28.1.20, 17:41אייפון ESET

היום תוחלת החיים של המכשיר כבר אינה נקבעת לפי כמה זמן הוא יחזיק ויפעל אלא למשך כמה זמן החברה תספק עבורו עדכונים ותחזוקה. הצרכנים צריכים להיות מודעים לנושא העדכונים של מערכות ההפעלה ב-iPhone ובמיוחד באנדרואיד.
 
משתמשי הניידים מחולקים לשניים: אלה שרצים לשדרג לכל דגם של מכשיר חדש היוצא לשוק, ואלה השומרים את המכשיר הישן שלהם ושמחים על כל שנה שהוא ממשיך לעבוד חלק...

אבל, יש חשיבות ודחיפות בהחלפת מכשירים מדגמים ישנים למכשירים חדשים ובטוחים יותר.

סמארטפונים ישנים כבר אינם מקבלים עדכוני תוכנה במרבית המקרים. מכשירים כאלה הם מסוכנים עבור הצרכנים מכיוון שמערכות ההפעלה שלהן אינן מעודכנות עם תיקוני אבטחה עדכניים ולכן אין להם הגנה מפני עברייני הרשת והם חשופים לתכנות ריגול או גניבת המידע האישי.

הסמארטפון כבר מזמן לא משמש רק לביצוע שיחות. אנו מחזיקים בו תמונות אישיות, גישה לרשתות החברתיות, פרטי אנשי קשר ופרטי בנק. כל אחד מהם יכול לשמש פושעים כדי להרוויח כסף על חשבוננו. שמירה על הפרטים האלה במכשירים ישנים, שאינם נתמכים, היא בעצם הזמנה פתוחה לעברייני רשת לגנוב אותם.

הנה דוגמה - בעלי המכשיר מהדגם הישן של Apple, iPhone 6, למשל, כבר אינם יכולים לעדכן למערכת ההפעלה העדכנית iOS 13. עבור המשתמשים באנדרואיד, המצב קיצוני עוד יותר, כשמרבית מכשירי האנדרואיד מפסיקים לקבל עדכונים כבר לאחר שנתיים או 3 (חלקם אפילו לא עודכנו כבר לאחר שנה אחת בלבד).

הסיכונים האפשריים כוללים SMS זדוניים ואפילו הודעות וואטספ, וגם אפליקציות נגועות בנוזקה זדונית, שהורדה במקור מחנות אפליקציות רשמית.

מכשירים חדשים, למעשה, מפחיתים את הסיכונים בכך, שהם יוצאים עם מערכת הפעלה עדכנית ומספקים עדכוני אבטחה במשך שנה לפחות.

היום תוחלת החיים של המכשיר כבר אינה נקבעת לפי כמה זמן הוא יחזיק ויפעל אלא למשך כמה זמן החברה תספק עבורו עדכונים ותחזוקה.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל: "חשוב להבין, שאנו לא מעודדים החלפה של סמארטפונים מידי שנה, אבל הצרכנים כן צריכים להיות מודעים לנושא העדכונים של מערכות ההפעלה ב-iPhone ובמיוחד באנדרואיד. כמות החולשות והפרצות, שמתגלות מידי חודש ב-iOS ובאנדרואיד, עולה מידי שנה, ומספיק שהמכשיר לא יתעדכן מספר חודשים כדי לחשוף אותנו להתקפות, שקל יחסית לממש באמצעות הודעות אסמס או וואטסאפ, אתרי אינטרנט עם קוד זדוני או אפליקציות זדוניות.

אפשר ומומלץ גם לבדוק את היצרניות, ששוקלים לרכוש את הסמארטפונים שלהן, כדי לראות כיצד הן נהגו במהלך השנים האחרונות ולאורך כמה שנים הן סיפקו עדכוני אבטחה למכשירים שלהן".
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share