Telecom News - משרד התקשורת פרסם דו"ח על סוגי ותעריפי חבילות שירותים בתחום האינטרנט

משרד התקשורת פרסם דו"ח על סוגי ותעריפי חבילות שירותים בתחום האינטרנט

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת פרסם דו"ח על סוגי ותעריפי חבילות שירותים בתחום האינטרנט
משרד התקשורת פרסם דו"ח בנושא סוגי ותעריפי חבילות שירותים בתחום האינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 29.1.20, 13:25אינטרנט
 
מהדו"ח עולה, שהציבור לא מודע למגוון חלופות של חבילות אינטרנט, גם בסיבים אופטיים, וע"י התנהגות צרכנית נכונה, משקי הבית, שמשלמים תעריפים גבוהים, יכולים להפחית את ההוצאה החודשית ולקבל מוצר בעל איכות זהה. הדו"ח כולל ממצאי סקר התנהגות צרכנים מהחודש (ינואר 2020) ממנו עולה, בין היתר, שניתן להוזיל תשלומים!

משרד התקשורת פועל בשנים האחרונות להגברת התחרות בשוק האינטרנט הביתי באמצעות רפורמת השוק הסיטונאי. שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם, הנחה את הדרג המקצועי במשרד להכין את הדו"ח כדי להנגיש את המידע לציבור.
להלן דוגמאות והסברים הממחישים את האפשרויות העומדות בפני הצרכנים.
 
דוגמא - לקוח ישראלי המבקש להתחבר לחבילה במהירות של 40 מגה על גבי תשתית של בזק
במידה וביצע התקשרות מול בעל התשתית בנפרד ומול ספק גישה בנפרד ("חיוב מפוצל") משלם בממוצע כ-107 ₪ לחודש. ב"שוק סיטונאי" ישלם הלקוח בממוצע רק כ-80 ₪ לחודש.

"שוק סיטונאי" משמעו, שלקוח מקבל חיבור לאינטרנט באמצעות ספק גישה לאינטרנט - ISP, שעושה שימוש בתשתית של חברות הוט ובזק והתשלום של הלקוח מול הספק בלבד ככלל, המהירויות המשווקות באמצעות "שוק סיטונאי" משווקות בתעריפים נמוכים יותר של 11%-20% בממוצע בהשוואה לסוגי חבילות אחרות, כאשר המוצר המתקבל ללקוח הוא זהה.
 
מהנתונים, שנאספו ע"י משרד התקשורת עולה, שדווקא החבילה הפחות אטרקטיבית, הן מבחינת המחיר והן מבחינת המורכבות הצרכנית, חיוב מפוצל ברשת בזק או ברשת הוט, היא החבילה הנפוצה ביותר בקרב רוכשי חבילות אינטרנט. זאת, למרות שחבילה זו משווקת בתעריפים גבוהים יותר בהשוואה לחלופות הקיימות כיום בשוק. כלומר: בדיקה של הלקוחות על התשלומים החודשיים שלהם יכולה להפחית את התשלומים לחברות התקשורת, ועדיין להנות ממוצר באיכות זהה.
 
מעבר לעידן הסיבים האופטיים
בשנתיים האחרונות מוצעות בשוק גם חבילות גלישה אולטרה מהירות במחירים דומים לחבילות המשווקות של מהירויות גלישה נמוכות בפער ניכר. המשרד פועל כדי לייצר תנאי שוק, שיאפשרו האצת קצב פרישת הסיבים בידי החברות, כדי שנתחים יותר ויותר גדולים מהציבור יוכלו ליהנות גם מטכנולוגיה זו.
 
אנו מצויים בתקופת מעבר בין הטכנולוגיות מנחושת - לסיב. בפרק זמן של שנתיים נפרשו רשתות סיבים אולטרא מהירות ל-25% ממשקי הבית בישראל ומהדו"ח עולה, שעל אף שקצב המעבר לסיבים התגבר משמעותית ב-2019, עדיין שיעור החיבורים רחוק מהרמה באירופה.
 
מסקר, שערך המשרד בקרב צרכנים בתחילת 2020 עולה, ששיפור מהירות האינטרנט ומחיר טוב יותר - אלו 2 הסיבות העיקריות לשדרוג חבילת אינטרנט וכי הגורם העיקרי, שלא לשדרג/לשנות את ספק האינטרנט, הוא חוסר בזמן.

כ"כ, מהמסקר עולה, שכ-23% מהלקוחות, ששינו תוכנית או עברו ספק בעקבות שיקולי מחיר, הצליחו להוזיל את חבילת האינטרנט שלהם ב-21%-50%.
 
כ"כ עולה מהסקר ,ש-2 מכל 3 משיבים מעדיפים לשלם את שירותי האינטרנט שלהם בתשלום אחד, דרך ספק השירות או ספק התשתית, וכי שליש מאלה, שזוכרים כמה הם משלמים בחודש מדווחים, שגובה התשלום החודשי הוא לפחות 91-120 ₪. ממסקנות הדו"ח עולה, שניתן בהחלט להוזיל מחירים אלו.
 
כשליש מהמשיבים לא יודעים לומר כמה הם משלמים בחודש על חבילת האינטרנט שלהם.
 
הדו"ח המלא - כאן
 
 



 
 
Bookmark and Share