Telecom News - הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פרסמה מדריך "הונאות הנדסה חברתית"

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פרסמה מדריך "הונאות הנדסה חברתית"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פרסמה מדריך "הונאות הנדסה חברתית"
הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פרסמה מדריך על "הונאות הנדסה חברתית"
 מאת: מערכת Telecom News, 10.2.20, 23:59CYBER FREE

הונאת הנדסה חברתית כוללת מזימות בהן עבריינים משתלטים על כתובת הדואר האלקטרוני של הקורבנות כדי לשלוח הוראות תשלום מזויפות למוסדות פיננסיים או לאנשי קשר עסקיים כדי לגנוב כספים, או לגרום בהונאה לכך, שיועבר מידע, שישמש לביצוע הונאה פיננסית. הונאות הנדסה חברתית הן מבין סיכוני הסייבר המתפשטים בקצב המהיר ביותר. המדריך כולל גם דגלים אדומים.
|
​הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים פרסמה היום מדריך בנושא הונאות מסוג "הנדסה חברתית" (Business Email Compromise / CEO Fraud Schemes). המדריך הוא תרגום של מסמך מקצועי, שגובש ע"י קבוצת ה-Egmont, ארגון בינ"ל מקצועי המאגד מעל ל-160 רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם.

הונאת הנדסה חברתית כוללת מזימות בהן עבריינים משתלטים על כתובת הדואר האלקטרוני של הקרבנות כדי לשלוח הוראות תשלום מזויפות למוסדות פיננסיים או לאנשי קשר עסקיים כדי לגנוב כספים, או לגרום בהונאה לכך, שיועבר מידע שישמש לביצוע הונאה פיננסית.
 
הונאות הנדסה חברתית הן מבין סיכוני הסייבר המתפשטים בקצב המהיר ביותר, והן גורמות לחברות העסקיות והאנשים הפרטיים הנופלים קורבן לפעילות המרמה שלהם להפסדים של מיליארדי דולרים מסביב לעולם.

הונאות אלו מתאפיינות בפעילות באמצעות דואר אלקטרוני מזויף או שיחות טלפון מטעות הגורמות לקורבנותיהם להורות על ביצוע העברות כספים לטובת העבריין. מייד לאחר ההונאה, הכספים מועברים במהירות דרך המערכת הפיננסית העולמית, פעמים רבות במספר מדינות שונות, כדי להסתיר ולהלבין הכספים ולמנוע האפשרות לתפיסתם ע"י גופי האכיפה במדינות השונות.
 
מטרת המדריך היא להגביר המודעות לתופעה בציבור הרחב ובקרב גורמים במערכות הפיננסיות ובמערכת האכיפה, וכן לסייע, להתריע בפני גורמים רלוונטיים בנוגע לטיפולוגיות וסיכוני הלבנת הון הנוגעים להונאות הנדסה חברתית וכן לסייע להם בזיהוי, דיווח, חקירת וסיכול הונאות מסוג זה.

המדריך מציג את התופעה וכולל גם רשימת תבחינים - דגלים אדומים, שנועדו לזיהוי הונאות הנדסה חברתית והעברות פיננסיות הקשורות לפעילות זו ולסיוע לסקטור הפרטי ולגופי האכיפה לנטר ולזהות פעילות כזו ואפשרויות הלבנת תוצרי העבירה. בנוסף, הוא כולל פירוט על דרכי התמודדות וצמצום הסיכון וכן התייחסות להשבת נכסים.
 
מודגש, שלגופים פיננסיים תפקיד משמעותי בזיהוי, מניעה ודיווח על הונאות הנדסה חברתית באמצעות עידוד התקשורת ושיתוף הפעולה בין היחידות העסקיות שלהם ליחידות הפנימיות למניעת הלבנת הון,  למניעת הונאה ולביטחון סייבר.
 
ארגון ה-The Egmont Group of Financial Intelligence Units) Egmont) הוא קבוצה בינלאומית המאגדת את יחידות המודיעין הפיננסי (FIUs) של למעלה מ-160 מדינות, שמחליפות ביניהן מידע ומודיעין פיננסי באופן שוטף. הארגון מהווה את הזרוע המבצעית של מנגנון המאבק בהלבנת הון ומימון טרור, ותומך במאמצים הבינלאומיים לתת תוקף להחלטות ולהצהרות של מועצת הביטחון של האו"ם, שרי האוצר של ה-G20 וארגון ה-FATF.
 
המדריך, שאושר במהלך מליאת הארגון, שהתקיימה ביולי 2019 בהולנד, הוכן ע"י קבוצת העבודה לחילופי מידע בתחום הלבנת הון ומימון טרור, בה מכהן נציג הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, עו"ד אלעד וידר ראש האגף הבינ"ל ברשות, כסגן יושב ראש.
 
הגרסה העברית של המדריך הכוללת את רשימת הדגלים האדומים​ - כאן.
המידעון שפורסם בנושא הונאות הנדסה חברתית (באנגלית) - כאן.
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share