Telecom News - נפתח המרכז לחדשנות בסייבר באוניברסיטת אריאל

נפתח המרכז לחדשנות בסייבר באוניברסיטת אריאל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נפתח המרכז לחדשנות בסייבר באוניברסיטת אריאל
נפתח המרכז לחדשנות בסייבר באוניברסיטת אריאל
מאת: מערכת Telecom News, 20.2.20, 13:17קרדיט צילום יחצ דוברות אוני' אריאל

המרכז, שפתיחתו נחגגה אמש, הוא אחד מ-7 מרכזי מחקר בתחום הסייבר, שהקים מערך הסייבר הלאומי ב-6 השנים האחרונות.

הקמת המרכזים נועדה לקדם את המחקר האקדמי בתחום ולתת מענה לאתגרי הסייבר העכשוויים והעתידיים. סך החוקרים בשבעת מרכזי המחקר כיום עומד על 320, נוסף ל-500 סטודנטים. כ-390 מחקרים יצאו עד היום ממרכזים אלה.

המרכז לחדשנות בסייבר באוניברסיטת אריאל יעסוק במחקר המשלב בין תאוריה לפרקטיקה ויקיים שיתופי פעולה עם תעשיית הסייבר ומוסדות מחקר בישראל ובחו"ל. בין הנושאים הנחקרים במרכז: למידת מכונה בסביבות זדוניות, חישוב בטוח, זיהוי רשתות בוטים ברשתות חברתיות ועוד.
 
ישראל היא אחת המדינות המובילות בתחום הסייבר. אוניברסיטת אריאל שמה לה ליעד להוות מרכז מחקר מוביל באקדמיה ומקדמת תחום זה הן במגוון מחקרים והן בטיפוח הדור הבא של חוקרים, מדענים ובוגרים להשתלבות בתעשייה.

מרכז מחקר סייבר פועל באוניברסיטת אריאל, מזה כ 5 שנים, בראשו עומד האלוף במיל. עמי שפרן מי שיזם וייסד את אגף התקשוב בצה"ל.

ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה: "ישראל הפכה בשנים האחרונות למובילה בתחום הגנת סייבר לתשתיות אנרגיה, תחנות כוח, רשת החשמל, אסדות הגז וכו'. זאת, מתוך הכרה, ששיבוש במערכי החשמל, הדלקים והמים יכול לשבש תפקוד של מדינה שלמה בעת חירום. הקמת מרכז לחקר הסייבר באוניברסיטת אריאל יתרום בשנים הקרובות גם לביטחונה הלאומי של ישראל וגם לכלכלת ישראל".

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי: "האקדמיה היא צלע בלתי נפרדת ממשולש האקו-סיסטם הייחודי שבין אקדמיה, תעשייה וממשל, שמקדמים את תחום הסייבר בישראל וממצבים אותו בין המובילים בעולם. המחקרים והידע, שיוצאים ממרכזי הסייבר, שהקימו האוניברסיטאות בתמיכת המערך לאורך השנים, מהווים את התשתית, שמאפשרת פיתוחים פורצי דרך, טכנולוגיות מתקדמות, הון אנושי מוכשר וקבלת החלטות מבוססת נתונים".

פרופ' יהודה דנון, נשיא אוניברסיטת אריאל, "בתחום הסייבר, כמו בשאר תחומי המחקר באוניברסיטת אריאל, ישנו דגש לנושא היישומי תוך שיתוף פעולה עם סטארטאפים וחברות כלכליות בארץ ובעולם. המרכז לחדשנות סייבר עורך השתלמויות לחברות וארגונים רבים כגון בנקים, בתי חולים, חברות ממשלתיות וכן יחידות במערכת הביטחון. מרכז הסייבר הוא רב תחומי ומשתף את כל המחלקות, בתי הספר והפקולטות השונות באוניברסיטת אריאל".

בתמונה למעלה מימין: עמי שפרן, יגאל אונא, יובל שטייניץ, יהודה דנון, דר עמית דביר, אלי שבירו ראש עיריית אריאל.
קרדיט צילום: דוברות אוני' אריאל.
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share