Telecom News - מי הסטרטאפיסטית הזוכה בתחרות העולמית של סטארטאפים בתחום החומרה?

מי הסטרטאפיסטית הזוכה בתחרות העולמית של סטארטאפים בתחום החומרה?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מי הסטרטאפיסטית הזוכה בתחרות העולמית של סטארטאפים בתחום החומרה?
עולם הסטארטאפים בתחום החומרה שינה את פניו לחלוטין והוא נמצא בהתפוצצות, עם כרבע מיליון סטארטאפים פעילים. מי הסטארטאפ, שזכה במקום ראשון בתחרות הסטארטאפים לתחום החומרה, שנערכה בנאשוויל, טנסי, מתוך כ-5,000 סטארטאפים, שנרשמו לתחרות? זו יזמית ומכ"לית של הסטארטאפ Winter Innovations, שפיתח בכלי 3DEXPERIENCE מוצר חדש ומבטיח בתחום הרפואה. 
מאת: אבי וייס, 24.2.20, 09:10סוצי'ט ג'אין

את ההתפוצצות המדהימה של עולם הסטארטאפים בתחום החומרה חשפתי כאן בראיון שערכתי בנאשוויל - טנסי, עם סוצ'יט ג'אין (Suchit Jain), בתמונה משמאל, במרכז התמונה, מבצע סלפי בעת ה-Pitch Battle בין הסטארטאפים, סגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי (VP Strategy & Business Development), מחברת דאסו סיסטמס.

פרטים נוספים אודות תכנית הסטארטאפים של דאסו סיסטמס יש כאן, כאן וכאן. נתונים מלאים על היקף הסטארטאפים בתחום החומרה הקיימים כיום בעולם, ניתן לראות במצגת, שהכין והציג סוצ'יט ג'אין - מצגת הנמצאת כאן - למתעניינים. 
הרשמה כאן - למיזמים ישראלים המעוניינים להצטרף לתכנית הסטארטאפים של דאסו סיסטמס. 

זו השנה השנייה, שחברת דאסו סיסטמס ערכה תחרות סטארטאפים עולמית בתחום החומרה. השנה, לאור הפופולריות של התחרות הזו, נרשמו לתחרות כ-5 אלף סטארטאפים בתחום החומרה (!) מכל רחבי העולם.

מתוכם נבחרו 8 הסטארטאפים שהגיעו לגמר, שנערך בנאשוויל, טנסי ביום 12.2.20, בנוכחות של כ-6 אלף משתתפים ובהם משקיעים רבים, ומעל ל-100 עיתונאים ואנליסטים מכל רחבי העולם. 

מתוך ה-8 סטארטאפים שנבחרו (נתון מעניין ומפתיע: מחצית מהסטארטאפים, שהגיעו לגמר, הם יוזמה וניהול של יזמיות - נשים), 4 מיזמים נבחרו לעלות לגמר בתחרות מסוג של Pitch Battle, בו כל זוג סטארטאפים התחרה על ליבו של הקהל בנאום קצר, והקהל אמור לבחור אחד מהשניים. כך, סבב אחרי סבב, בפני קהלים שונים במשך יומיים. כל ה-8 הופיעו בפני קהלים שונים במשך היומיים שקדמו לתחרות הגמר ב-12.2.20, והקהל, שצפה במתמודדים הללו, נתן להם ציון באפליקציה בסמארטפון.

אגב, השנה בבחירה השתתפו לא רק בני אדם, אלא גם כמה רובוטים חכמים (שיש להם יכולות AI - אינטליגנציה מלאכותית) וגם הם (הרובוטים) הקשיבו ל-Pitch Battle ונתנו ציונים ליזמים המציגים והציונים שלהם נלקחו בחשבון ביחד עם כל סבבי ההצבעות. 

לגמר, על הבמה המרכזית בכנס הענק של דאסו סיסטמס, עלו, כאמור, 4 סטארטאפים, מהם נבחרו ע"י הקהל, שהיה באולם, באמצעות האפליקציה השניים, שעלו לסבב הגמר.

את הזוכה מבין השניים, שהגיעו לגמר הסופי, בחר בסוף חבר שופטים מקצועי, שכלל מנטורים, משקיעים ויזמים מנוסים. הסטארטאפ הזוכה במקום הראשון, מעבר לחשיפה האדירה בפני משקיעים, קרנות הון סיכון, לקוחות ושותפים פוטנציאליים, זכה בפרס של 10 אלף דולרים ובמתנות נוספות מדאסו סיסטמס.

אלה 4 המיזמים, שעלו לגמר, בתחרות העולמית של הסטארטאפים בתחום החומרה:
1. Wi - Winter Innovations, פיתח מערכת חדשה לתפירה כירורגית, למנתחים אורטופדיים, מה שמאפשר תפירה מהירה ויעילה יותר של תפרים אורטופדיים. 

2. GroupHug - מערכת חדשנית לניצול אור השמש וייצור חשמל לכל בית. זו מערכת המתלבשת על כל חלון ומפיקה חשמל מהאור שיש בחלון. המערכת מבוססת על פאנלים סולריים קטנים, שאפשר לתלות אותם בכל מקום והם לא דורשים שום הכנה, תחזוקה, או התקנה. 

3. Membio - מערכת רפואית חלופית בתחום אספקת דם. המערכת מייצרת דם במדפסות תלת-ממד. הדם יכול לשמש לכל מטרה, כולל בניתוחים ולרפואת חירום, כולל לצבא.

4. re:3D - פיתח מערכת מדפסות 3D (המיועדות לבנייה, הרכבה ותפעול עצמי) בכל סדר גודל, בדגש על מדפסות ענק, שיכולות לייצר חלקים ענקיים. המיוחד בהן זה, שהן מקבלות כחומר גלם למדפסת פלסטיק וניילון, שעד היום היו זבל מטריד מבחינה אקולוגית. כך, כל ניילון ופלסטיק זרוקים משמש כבסיס להכנת חומרי הגלם למדפסות ובכך הם גם מסייעים לשמירת סביבה נקייה יותר, נטולת פלסטיק וניילונים.  

הסטארטאפים re:3D ו-Winter Innovations עלו לגמר, בבחירת הקהל שהיה באירוע. סמנתה סאבס re:3D

סמנתה סנאבס (Samantha L. Snabes), בתמונה משמאל, מייסדת משותפת של re:3D, מציגה ב-Pitch המסכם שלה בפני הקהל, את הבקבוק, שבו יש ניילונים ופלסטיקים גרוסים, לפני שהם הופכים לחומר הגלם עבור המדפסות הענקיות (Gigabot), שהחברה פיתחה. 

מבין השניים הללו, צוות השופטים בחר (לאחר סבב שאלות זהות למתמודדים, כלומר, מתמודדות), את הסטארטאפ WI - Winter Innovaions כמנצח בתחרות העולמית של סטארטאפים לחומרה.

הזוכה המאושרת בתחרות, ליה וינטר (Lia Winter), המייסדת, היזמית והמנכ"לית של החברה, ציינה באזני, שכספי הפרס, שקיבלה בתחרות, יסייעו לה להעביר את המוצר, שהיא מפתחת, את הבדיקות המדוקדקות הנדרשות ע"י ה-FDA, כדי שהמוצר שלה יוכל להיכנס לחדרי הניתוח של המנתחים האורטופדיים.

לדבריה, היא הגיעה לרעיון הזה לאחר שהיא ראתה את הסבל, שאמא שלה עברה, עקב ניתוח ארטופדי לא כל כך מוצלח (בלשון המעטה). 

בתמונה כאן למטה: ליה וינטר, מייסדת ומנכ"לית Winter Innovatons, מחזיקה בידיה את אחד מהפרסים (מודל ב-3D של לוגו מערכת 3DEXPERIENCE, המערכת שבו השתמשה ומשתמשת לפיתוח המוצר החדש, שהציגה בתחרות). זאת, משלל הפרסים, שכללו גם 10 אלף דולרים, שקיבלה בתחרות הסטארטאפים, מדאסו סיסטמס:
ליה וינטר

הכותב היה אורח של דאסו סיסטמס בנאשוויל טנסי.



 
 
Bookmark and Share