Telecom News - האם היזמות והרובוטיקה יהיו המפתח לשיפור איכות החיים ושמירה על קיימות?

האם היזמות והרובוטיקה יהיו המפתח לשיפור איכות החיים ושמירה על קיימות?

דף הבית >> חידושים הכרזות >> האם היזמות והרובוטיקה יהיו המפתח לשיפור איכות החיים ושמירה על קיימות?
420 אלף מפתחים, צוותי DevOps, יזמים, סטודנטים ותלמידים, שמשתמשים בכלים לפיתוח מוצרים ב-3D ובראשם רובוטים, באמצעות מדפסות 3D, הם חוד החנית של היזמות החדשה, יזמות הדואגת, בראש וראשונה, לשיפור איכות החיים ולשמירה על הסביבה בה אנו חיים ("קיימות").
לאן צועד עולם ההייטק והתעשייה המתחדשת (
Industry 4.0)?  

מאת: אבי וייס, 27.2.20, 12:17אני והרובוט

בלי שנרגיש, עולם ההייטק, עולם היזמות, העולם התעשייתי והעיצוב התעשייתי, משתנים ממש כעת, מול העיניים שלנו.

לא מדובר בתופעה שולית.

מדובר בכרבע מיליון סטארטאפים שמפתחים מוצרים בחומרה, תופעה שלא הייתה מעולם.

מדובר בכ-420 אלף מפתחים ויזמים, סטונדטים ובני נוער, שמשתמשים במערכת 3DEXPERIENCE, כדי לפתח מוצרים חדשים ובמיוחד רובוטים (בתמונה משמאל מחבר כתבה זו עם רובוט אנושי של חברת Gravity Industries).

בתחרות הפיתוח של רובוטים על ידי תלמידים - FIRST, משתתפים מידי שנה כחצי מליון תלמידים מ-80 מדינות בעולם, כולל מישראל

כיום, את רוב המוצרים הללו, שמעוצבים ומפותחים בכלי 3D, מייצרים במדפסות 3D.

בנוסף, מדובר בתחילת גל של שימוש בכלי "מציאות מדומה" - xVR, ככלי מסייע מרכזי בפיתוח ב-3D, בחויייה שונה לגמרי של פיתוח ועיצוב. 

ברנארד שארלס, סגן נשיא עולמי ומנכ"ל דאסו סיסטמס: "אני נלהב לראות את ההיקף העצום של הקהילה המקיפה אותנו. הקהילה הענקית הזו נותנת לנו את החזון לפתח את החברה ומוצריה, בדיוק לפי הצורך של הלקוחות שלנו. 

אנו נמצאים כעת בתנועה מעולם ה-3D לעולם האמיתי, שבו עושים עסקים, וכל העולמות הללו משתלבים ומתמזגים. קטגוריות חדשות של חדשנות מציגות מגוון רחב של פתרונות ואנו מציגים לעולם פתרונות חדשים לסוגי לקוחות, שבעבר בכלל לא חשבנו, שנגיע אליהם. 

אנו חיים בעידן, שבו ניתן לבצע תכנון ועיצוב של כל מוצר וכל פתרון, היישר מהסמארטפון שלך. החלום הזה מתגשם ממש כעת ואנו מובילים את המהפכה הזו.

המפתחים, שהיו רגילים לעבוד על תחנות עבודה מקומיות, סטטיות, מבינים כיום את שלל היתרונות של המעבר לענן. הכל עובר לענן. זה מאפשר לכל אחד להיות פרילנס מכל מקום, גם מהבית. זה מייצר עולם חדש של עבודה מהבית ומהדרך. עבודה מרחוק. 

עד היום, הלקוחות שלנו פיתחו ועיצבו את המוצרים בתלת-ממד. כעת אנו במעבר לשלב המלהיב הבא, מה שמאפשר פיתוח ועיצוב מוצרים באמצעות חווייה שונה לגמרי, חוויה של מציאות אמיתית משולבת עם מציאות מדומה. 

כך, השילוב של העבודה מרחוק, הסמארטפון, ה-3D, היזמים, כולם ביחד הם שמייצרים לכולנו - עתיד טוב יותר". 

סוצ'יט ג'אין (Suchit Jain), (בסוצי'ט ג'יאןתמונה משמאל), סגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי (VP Strategy & Business Development), דאסו סיסטמס: "הדרישה לשיפור איכות החיים, היא קו מוביל במשך שנים רבות, בכל עולם היזמות, ההייטק והתעשייה. בשנים האחרונות, התחום הזה קיבל חיזוק מהדרישה לשמירה על הקיימות. 

אני מאמין, ש-2 הכיוונים הללו משתלבים יד ביד והמציאות, שאני רואה, בכל העולם, שעולם היזמות הולך להגשים את 2 החלומות הללו גם יחד. 

אנו מספקים כלים שעוזרים להגשים את שני החלומות הללו. סביב הכלים הללו נבנתה בשנים האחרונות קהילה ענקית שכוללת הכל: החל מיזמים, דרך משקיעים, מעצבים, מהנדסים בכל תחום, מתכנתים בכל תחום, אנשי תעשייה מכל תחום, סטונדטים, עסקים קטנים וגם גדולים, עולם האקדמיה וכלה כמובן - בתי הספר.

כיום, אנו עונים לצורך, שבו אנשים מעוניינים לעבוד מכל מקום, גם מהבית וגם בתנועה. מהנתונים שלנו, רוב המשתמשים במערכות שלנו, ניגשים אליהם מהבית או מהדרך. זה מהפך שלא ידענו כמותו בעבר. 

לכן, במסגרת זו יזמנו את התכנית, עם הרבה שותפים, תכנית הנקראת "כל ילד יקבל רובוט". זה החל בארה"ב והתפשט כמו 'אש בשדה קוצים' לכל העולם.

מאות אלפי תלמידים ובמיוחד תלמידות מעורבים כיום בפרויקטים של בניית רובוטים. במעבדות שלנו יש הרבה יוזמות של רובוטים לילדים. זה בצמיחה מטורפת.

זו מהפכה המתחילה מלמטה, מבתי הספר, וזה מגיע לכל מקום". 


ג'יאן פאולו באסי (Gian Paolo Bassi), (בתמוג'יאן פאולו באסינה משמאל), מנכ"ל Solidworks, דאסו סיסטמס: "הכמות העצומה של המפתחים, שמשתמשים במערכות שלנו, עובדים למעשה כקבוצה, כקהילה המבינה היום יותר מתמיד, את היתרונות בעבודה בענן.

החזון שלנו, שכל אחד יוכל לפתח כל דבר, כל מוצר, על כל מכשיר קצה, כולל טאבלט וסמארטפון. אנו כמעט שם. הענן הוא המוקד וסביבו אפשר לפתח הכל ולספק כל שירות וכל צורך.

המעבר שלנו הוא לשימוש במשאבים לפי הצורך ולכן התשלום הוא על השימוש לפי הצורך. 

אנו נמצאים בעידן של רנסנס תעשייתי. זו התוצאה של שילוב של טכנולוגיה ואומנות. למה אומנות? כי אנו היום חיים בעידן, שבו אנו מחפשים את היופי, ההרמוניה, מחפשים ישימות לצרכים של האדם, לטעם של כל אחד, לטיפוח המראה הסביבתי.

השינויים, שאנו רואים, נוגעים לכל אחד, לכל אדם. יש כיום יכולת להגשים חלומות, אלו אפשרויות שלא היו בעבר. לכן, אנו פועלים לסייע בהגשמת חלומות, חלומות המעוצבים ברמה אמנותית, לפי הטעם של כל אחד. 

הוספת יכולות ה-AI לתהליכי התכנון, יצר את היכולת לאוטומציה בכל, כולל בהרכבת חלקים. בעבר, הרכבת חלקים במכונות נעשתה בצורה ידנית, מחוץ למכונות. כעת, אפשר לתכנן ולייצר את המוצר ברצף אחד ואוטומטי, על כל חלקיו. במכונות ובסיוע רובוטים.

החיסכון בהוצאות הוא עצום. שביעות הרצון של הלקוחות עולה פלאים.

כל בסיסי הנתונים שהיו בעבר מבוזרים, מתמזגים ב-3D עם שילוב של XR. אנו מקדמים זאת ממש כעת, עם התנסות ללא כל עלות, למי שטרם שוכנע בצורך בכלים הללו. 

אנו מאמינים, שההתפתחויות הללו משנות ותששננה את החיים שלנו, בכל תחום". 

הכותב היה אורח של דאסו סיסטמס בנאשוויל טנסי.
 
בתמונה: הרובוט האנושי בצילום מאחור, פרי פיתוח מיזם Gravity: 
הרובוט מאחור



 
 
Bookmark and Share