Telecom News - דו"ח: שימוש בטכנולוגיות IoT בעסקים עלה בחדות וחידד חשיבות הגנת הסייבר

דו"ח: שימוש בטכנולוגיות IoT בעסקים עלה בחדות וחידד חשיבות הגנת הסייבר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> דו"ח: שימוש בטכנולוגיות IoT בעסקים עלה בחדות וחידד חשיבות הגנת הסייבר
דו"ח: השימוש בטכנולוגיות IoT בעסקים עלה אשתקד בחדות וחידד את חשיבות הגנת הסייבר
מאת: מערכת Telecom News, 4.3.20, 11:34CYBER FREE

ה-IoT כבר אינו רק תחזית רחוקה: השימוש בפלטפורמות IoT צומח משנה לשנה בכל המגזרים, כאשר גדל השימוש בעסקים בחיישנים פיזיים ודיגיטליים לאיסוף מידע ויישומים, שמפיקים מהם תובנות עסקיות. לצד היתרונות גובר הצורך להגן עליהם ממתקפות סייבר, כאשר 28% מעסקים אלה חוו תקריות סייבר ואבטחת מידע הקשורים למוצרי ה-IoT. פירוט התקפות הסייבר לפי סוגים.
 
ב-2019 - כמעט שני שלישים מהעסקים בעולם (61%) השתמשו בטכנולוגיות "האינטרנט של הדברים" (IoT). כך, מגלה מחקר חדש של קספרסקי. הטכנולוגיות הללו מסייעות לעסקים בתחומים שונים לאסוף נתונים מחיישנים פיזיים ודיגיטליים כדי למדוד פעילות, לשפר ולייעל תהליכים, להפיק דאטה ותובנות חכמות ולאתר אפיקי רווח חדשים.

מדובר במכשירים המסייעים גם בבית כגון סייענים אישיים, טלוויזיות חכמות, מתגים דיגיטליים למכשירי חשמל ועוד; מכשירים המודדים, מפקחים ואוספים דאטה עבור ארגונים עסקיים בתחומים שונים; וכן חיישנים ההופכים את הקהילות והערים לחכמות.
על פי הדו"ח החדש, כמעט בכל התחומים במשק ניתן לראות עלייה בשימוש במכשירים ובטכנולוגיות IoT.

התחומים ,שרשמו ב-2019 את הצמיחה המשמעותית ביותר בשימוש במכשירי IoT הם:

תחום התיירות והאירוח (מ-53% ב-2018 ל-68% ב-2019),
תחום הבריאות הדיגיטלית (מ-56% ב-2018 ל-66% ב-2019)
תחום הפיננסים (מ-60% ב-2018 ל-68% ב-2019).
ועדיין, התחום הבולט ביותר בשימוש בטכנולוגיות IoT הוא תחום ה-IT והטלקום עם 71% יישום בעסקים.

על פי חברת המחקר הבינלאומית Gartner, עד ל-2025 יהיו בשוק כ-25 מיליארד מכשירי IoT בפלטפורמות השונות.

התחזית הזו, יחד עם הנתון מתוך המחקר החדש לפיו 28% מהעסקים אישרו, שחוו אירועי סייבר הקשורים למכשירי ה-IoT שלהם, מחדדים את החשיבות של הגנה סייבר גם על מכשירים המחוברים לאינטרנט, שאינם מחשבים או סמארטפונים.

מדובר בתקריות, שעלולות להיות בעלות השלכות חמורות ביותר, שכן החיישנים והמוצרים החכמים השונים אוספים מידע רב ורגיש. נוסף על כך, מערכות IoT אף עלולות להיות מחוברות למערכות קריטיות, כגון מערכות תחבורה - רמזורים ושילוט, מערכות חשמל, טלפוניה ועוד, שתקריות סייבר עלולות לשבש את פעילותן ולגרום לתקרית אבטחה חמורה ובהלה ציבורית.

גרגורי סיזוב, מנהל פעילות החטיבה העסקית של KasperskyOS בקספרסקי. "כפי שהמחקר מלמד, הגנת סייבר היא שאלה עליה יש לתת מענה גם בסביבת IoT, ברמה של אבטחת הציוד, אמצעי הגנה טכניים וארגוניים, ושמירה על הפרטיות. חשוב לקחת בחשבון את האבטחה בשלב מוקדם של הטמעת פתרונות IoT, באמצעות פתרונות אבטחה למוצרי IoT".

הדו"ח: עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה: היתרונות והאתגרים של IoT בארגונים עסקיים

קספרסקי
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share