Telecom News - נמצא "הפראייר התורן" שישפוך את כספו על IBC (אנלימיטד) - מגדל

נמצא "הפראייר התורן" שישפוך את כספו על IBC (אנלימיטד) - מגדל

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> נמצא "הפראייר התורן" שישפוך את כספו על IBC (אנלימיטד) - מגדל
על פי פרסום בדה-מרקר נמצא מי שישפוך כספו לריק על חברת IBC (אנלימיטד): חברת מגדל, שתלווה ל-IBC (כעת בשליטת סלקום ותש"י) 400 מיליון ש"ח ותגדיל את מצבת החובות של IBC, שיהפכו, כמו קודם - לאבודים, חובות מצטברים והולכים של החברה הכושלת הזו, שחיה עד עתה בחסדי כספי משלמי המיסים, כספים ש"עפו ברוח".
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 5.3.20, 17:07שורפים את הכסף

ניתוח: על פי פרסום בדה-מרקר (כאן, או כאן, אם לא עולה האינטרנט), חברת מגדל עומדת לתת הלוואה (בתנאים לא קלים) ל-IBC בגובה של 400 מיליון ש"ח.

כך, נמצא "הפראייר התורן", שישפוך את כספו על המיזם הכושל הזה. אגב, כל הנתונים הנמצאים בכתבה בדה-מרקר לגבי היקף הפריסה של IBC, סלקום או פרטנר, הם פרי הדמיון היצירתי של מי שהזין את הנתונים הללו לדה-מרקר.

המרוויחה היחידה מהעניין היא סלקום, שיצאה ברווח נקי של 35 מיליון ש"ח מרכישת IBC. איך יוצאים ברווח נקי מרכישה? זה מפורט כאן. בקצרה: סלקום רכשה את IBC בהלוואת בעלים ובו זמנית ביצעה "עסקת בעלי עניין" ומכרה את התשתית של סלקום בסיבים ל-IBC, כך יצאה ברווח הזה.

אז מי הפראייר התורן הקודם, שמימן את האקזיט של בעלי המניות הקודמים של IBC? חברת ההשקעות תש"י. כעת מגדל מצטרפת לרשימת הפראיירים. 

כמו שנאמר: "פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים"...הלוואות בסוף צריך להחזיר. זה מה שקרה למיזם בגלגול הקודם, מרוב אשראי והלוואות - הכל קרס, למרות "החמצן" של 150 מיליון ₪ שקיבלה IBC מהמדינה, 150 מיליון ש"ח של משלמי המיסים בישראל - ש"עפו ברוח". 

מצ"ב כאן מסמך על חלק מהתרגילים הפיננסיים של IBC עד לרכישתה, מה שממשיך גם כעת (עם ניחוחות פליליים, לכאורה, שנמצאים על שולחנו של היועמ"ש). 

הכל בנוי על הלוואות ושאר תרגילים סיבוביים. ישראבלוף במיטבו. מי שמעוניין ללמוד איך הישראבלוף הזה פעל ופועל, מוזמן לקרוא אחת מ-271 הכתבות שיש באתר אודות IBC. מומלץ להתחיל בכתבה הנוקבת, שפורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "IBC: ה"ישראבלוף" הגדול ביותר שהיה אי פעם בתחום התקשורת בישראל". 

כול תקווה שראשי מגדל יודעים מה הם עושים. כרגע נראה לי - שלא. 

עדכון 18.3.20: על פי הודעה סלקום לבורסה (כאן), IBC חיתמה על הסכם הלוואה של 350 מיליון ש"ח מחברת מגדל ועוד 50 מיליון ש"ח השקעה מסלקום ותש"י. 

עדכון 25.9.20
א. פורסם כאן ע"י גולן חזני ב"כלכליסט" (כותרת): סוף עידן אדוארדו אלשטיין: "המחוזי הוציא צו פירוק לאי.די.בי פיתוח." לא עזרו כל ההקלות, הסיוע הצמוד, החוקים, המתנות והספינים הרגולטוריים, שראשי משרד התקשורת הרעיפו ובשפע בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה על אדוארדו אלשטיין. קשה כרגע לנתח את ההשלכות של המהלך הזה על קבוצת סלקום - יש להמתין לראות "מה ילד יום", אצל כונס הנכסים של הקבוצה. 

ב. פורסם כאן ע"י איתמר לוין ב-News1 (כותרת): "עו"ד אופיר נאור ישמש כנאמן בהליכי הפירוק ואמור להגיש דוח ראשוני בתוך 30 יום  מונו גם כונסי נכסים למניות אי.די.בי. בדיסקונט השקעות ולנכסים נוספים שלה. אלשטיין יאבד 3 מיליארד שקל שהשקיע בקבוצה."

 



 
 
Bookmark and Share