Telecom News - בצל הקורונה עולה הפופולריות של הרובוטים המבצעים משלוחים עד הבית

בצל הקורונה עולה הפופולריות של הרובוטים המבצעים משלוחים עד הבית

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> בצל הקורונה עולה הפופולריות של הרובוטים המבצעים משלוחים עד הבית
למה אין את זה בישראל? בעשרות ערים ברחבי ארה"ב ניתן להזמין אוכל מוכן ומוצרי מזון וצריכה, שיש אפשרות, שיגיעו עד פתח הבית ע"י רובוטי משלוחים עם מינימום מגע יד אדם וחשש נמוך מהדבקות בקורונה. השילוב של רובוטיקה, אפליקציית סמארטפון ומערכות שילוח מהיר הוא הסוד של הצלחת הסטארטאפ האמריקאי Postmates. כעת, הוא רלוונטי יותר מתמיד.
מאת: אבי וייס, 10.3.20, 19:18רובוט משלוחים

אך לאחרונה דיווחתי על ההתפתחות המהירה ביותר בתחום הפיתוח של רובוטים בכל רחבי העולם ובמיוחד בארה"ב ובסין, וכעת הצורך ברובוטים הופך למוחשי וחיוני, עם העלייה החריפה עקב התפשטות וירוס הקורונה, כדי לא להיות במגע אנושי עם אנשים לא מוכרים, שאולי יכולים להדביק אותך.

זה הרקע לעליה תלולה בשימוש בשירותי הסטארטאפ האמריקאי Postmates, החברה המובילה בתחום זה בארה"ב, שהחלה את דרכה בסן-פרנסיסקו, שם שוכן כיום מטה החברה, כחברת משלוחים מהירים למזון ולאחר כמה שנים החליטה לשדרג את עצמה לחברת הייטק מבססת אפליקציית סמארטפון ומערכות תקשורת ומשלוח מתקדמות, דוגמת רובוטים. כבר ב-2018 החברה עברה את קו המיליארד דולרים הכנסה שנתית מעמלות המשלוחים וכעת, אין ספק, שהכנסותיה תעלנה, עם בהלת הקורונה.

זאת, כתחרות לחברות ענק דוגמת אמזון ואובר (שנכנסה בשנים האחרונות גם לתחום משלוחי מזון ומצרכים, לא רק נסיעות).

את המוצרים, שהמשתמשים מזמינים באפליקציה בסמארטפון, אפשר לקבל בכמה דרכים:
  • שליח שמביא את המשלוח הביתה.
  • רובוט המביא את המשלוח עד לפתח הבניין (תצלום הרובוט למעלה מצד שמאל). הרובוט מודיע דרך האפליקציה למזמין על הגעתו, ואז באמצעות האפליקציה המזמין פותח את הדלת העליונה של הרובוט ומוציא את המשלוח המיועד אליו. דוכן איסוף
  • איסוף המשלוח ע"י המזמין בדוכן איסוף מיוחד, ללא תור, דוכן, שבעל העסק, שממנו הוזמנו הארוחות או המצרכים, מציב, כנראה בתמונה כאן משמאל. 
כיום, החברה מונה מעל ל-6,000 עובדים (רובם נהגי משלוחים) ומספקת שירות במעל ל-3,000 ערים ברחבי ארה"ב, כאשר בערים המרכזיות (כ-20 ערים) היא החלה במשלוחים באמצעות רובוטים (ניתן לראות איך השיטה הזו עובדת, בסרטון בתחתית הכתבה). 

ללקוחות קבועים, שמזמינים בעלות של מעל ל-12 דולרים לכל משלוח, המשלוח הוא בחינם. זו גם אחת הסיבות להצלחה המהירה של השירות הזה בכל רחבי ארה"ב (והחברה החלה גם להתפשט מחוץ לארה"ב, כשמקסיקו הייתה היעד הראשון).

בערים דוגמת סן-פרנסיסקו ולוס-אנג'לס (שהייתה העיר הראשונה שבה הופעלו הרובוטים הללו, במחצית הראשונה של 2019), השירות של הרובוטים הפך למאוד נפוץ.

זאת, משום שהוא מאוד נוח, יעיל ואמין וחוסך מגע עם בני אדם (וחוסך בני אדם המבצעים את המשלוח). 

המזמין את המצרכים רואה באפליקציה על גבי מפה, האיסוף המזוןיכן הרובוט נמצא בדרכו אל הבית וכך המזמין יודע בדיוק מתי הרובוט יגיע אליו הביתה.

הרובוט יודע לעקוף מכשולים ולא להיתקל בבני אדם, גם כשיש צפיפות של הולכי רגל והוא עוקף אנשים הנמצאים בדרכו.

הרובוט יודע לעבור מעברי חציה ומגיע בדרך המהירה ביותר האפשרית, מנקודת המשלוח אל ביתו של המזמין.

הרובוט יכול לסחוב מצרכים במשקל של עד 22 ק"ג והוא יכול לנוע למרחק של עד כ-50 ק"מ בין טעינות. הרובוט מדבר בשפה טבעית עם הלקוחות וגם יכול לדבר בדרכו את היעד. למשל, להזהיר הולכי רגל, שלא ייתקלו בו.

הסנסורים והמצלמות הנמצאים ברובוט הם מתוצרת Velodyne Lidar - סטארטאפ מעמק הסיליקון והמעבד, שמבוסס על AI (אינטליגנציה מלאכותית), הוא מתוצרת Nvidia Xavier.

כשהסוללה ברובוט הולכת להיגמר, הרובוט נע לנקודת הטעינה הקרובה (יש נקודות טעינה מפוזרות ברחבי כל עיר, שבה יש רובוטים). המטרה של החברה לפזר כ-350 אלף רובוטים כאלה בכל רחבי ארה"ב והיא תגשים את התכנית השאפתנית ביותר הזו, כנראה, תוך שנה, לאור הצלחת השירות באמצעות רובוטים. 
 
סרטון: רובוט Postmates בפעולה:



 



 
 
Bookmark and Share