Telecom News - האם ליוצאי יחידת מחשבים בצבא יש יתרון?

האם ליוצאי יחידת מחשבים בצבא יש יתרון?

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האם ליוצאי יחידת מחשבים בצבא יש יתרון?
האם ליוצאי יחידת מחשבים בצבא יש יתרון?
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.20, 18:36UNSPLASH FREE

בוגרי יחידות המחשבים בצבא מול בוגרי תואר במדעי המחשב בקבלה לעבודה ובקידום בחברות ההייטק.

חברות הייטק רבות בישראל הוקמו ע"י יוצאי יחידות המחשוב והמודיעין כמו 8200 היוקרתית ויחידות מחשוב מקבילות. במהלך השירות הצבאי החיילים המשרתים ביחידות הללו, לומדים את הקורסים המקבילים לתואר במדעי המחשב ומתחילים ליישם את הידע שרכשו בפיתוח מוצרים לתעשייה הביטחונית בארץ. הם רוכשים יכולות בפיתוח תוכנה ואלגוריתמים, מכירים מושגים חשובים בעולם הסייבר ואבטחת המידע ויוכלו ליישם את כל מה שלמדו בשוק ההייטק התוסס לאחר מכן.

כאשר בוגרי יחידות המחשבים יוצאים לשוק העבודה יש להם 2 יתרונות:

הם צעירים, צברו ניסיון מעשי בעבודה בתחום שלמדו והם נהנים מההילה, שנוספה עם השנים ליחידות אלו.

הקשרים, שהצליחו ליצור במהלך העבודה עם מפתחים אחרים, עשויים להבשיל בסוף הדרך גם לסטארטאפ, שיפתחו יחד.

עם זאת, קודם עליהם להכיר את שוק העבודה התובעני ולהתרגל לעמוד בסטנדרטים של תעשייה הנאלצת להתחרות בחברות המפתחות מוצר דומה והראשונה שתנצח תגרוף את כספי המשקיעים.

האם בוגרי יחידות המחשבים בצבא חייבים תואר?
כאן הדעות חלוקות. חלק מחברות ההייטק תתייחסנה לניסיון, שצברו בוגרי יחידות המחשבים בצבא, כמקבילה לתואר. חברות אחרות תעדפנה להעסיק אך ורק בוגרי תואר אחד לפחות במדעי המחשב ואם מדובר בתפקיד ניהולי יתכן ויזדקקו לתואר נוסף.

אם בוגרים אלה לא יספיקו ללמוד תואר מלא ויעברו במסלול הקצר להייטק, יתכן ויגלו כי קיים קיר זכוכית מעיק. מנהלי החברות, שלמדו תואר או שניים, יסרבו לקבל את המתכנת המצליח כשווה בין שווים, אלא אם הגיעו מיחידה צבאית דומה בעצמם.

לאחרונה פורסם סקר בו התגלה, כי 70% מבוגרי יחידות המחשבים בצה"ל, בוחרים לעבוד בחברות הזנק בתחילת דרכן. יתכן ומדובר בחזון עתידי לביצוע אקזיט, ברצון לבלוט בתוך חברה קטנה או פשוט מעצם העובדה, כי המפתחים בעלי התואר, מצליחים לגרוף את המשרות הטובות יותר בחברות ההייטק, שעדיין לא ויתרו על התעודה.

מה היתרון של בוגרי יחידות המחשבים בצבא?
כפי שהזכרנו לעיל, לבוגרי יחידות המחשבים בצבא יש יתרון אחד בולט על פני בוגרי מדעי המחשב והוא הניסיון, שהספיקו לצבור בשנים האלה. יתרון זה, לאחר 5 או 6 שנים יצטמצם משמעותית, משום שבוגרי התואר יספיקו להדביק את הפער ולהראות ניסיון מעשי בתעשייה, בחברה שבה הם עובדים.

הקשרים, שנוצרו במהלך השנים בצבא, יכולים להוות יתרון נוסף, שמקביל לקשרים, שייווצרו במהלך התואר עם מתכנתים כמוכם, שמתקבלים לחברות הייטק מבוקשות ומתוגמלים ע"י החברות כאשר הם עוזרים למחלקות משאבי האנוש בגיוס חברים מהלימודים בשיטת "חבר מביא חבר".

לכן, אם עולם המחשבים מרתק אתכם ולא הייתם ביחידת מחשבים יוקרתית בצבא, אל דאגה. תוכלו ללמוד תואר ראשון ושני בתחום מדעי המחשב ולהדביק את הפער. אחרי מספר שנות ניסיון בחברות ההייטק הרבות, שמחכות לכם לאחר התואר, כבר תוכלו להתחרות בשוק העבודה ללא קושי במתכנתים, שהגיעו ללא תואר ועם ניסיון ביחידת מחשבים צבאית.



 
 
Bookmark and Share