Telecom News - איך השתנו לימודי התקשורת בעידן הדיגיטלי?

איך השתנו לימודי התקשורת בעידן הדיגיטלי?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> איך השתנו לימודי התקשורת בעידן הדיגיטלי?
איך השתנו לימודי התקשורת בעידן הדיגיטלי?
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.20, 18:35PEXELS FREE
 
לימודי תקשורת עברו שינויים גדולים בשנים האחרונות. מה כוללים השינויים ומדוע כדאי לבחור בלימודי תקשורת?

לימודי תקשורת היו במשך שנים ארוכות יחסית סטטיים. אמצעי התקשורת, בהם נעשה שימוש, היו טלוויזיה, רדיו ועיתונים, והשליטה בהם הייתה בידי קומץ יחסית מצומצם של אנשים.

היום, לימודי התקשורת נכנסו לעידן חדש, העידן הדיגיטלי. כדי להבין תקשורת באמת, לא מספיק להבין את התקשורת ההמונית, יש להכיר את עולם הניו מדיה, והרשתות החברתיות.

השינויים של לימודי התקשורת כוללים מספר תחומים עיקריים:

תקשורת השוואתית: כאשר לומדים על תקשורת, לא מספיק להכיר רק את הצד של התקשורת המסורתית או את הצד של הניו מדיה, חשוב מאוד לעשות אינטגרציה בין 2 התחומים. ההבנה של 2 התחומים במקביל, מאפשרת קבלת תמונת מצב תקשורתית מלאה יותר, ומשדרגת את היכולת של הסטודנטים להשפיע בעולם האמיתי. לימודי תקשורת השוואתית יציגו איך 2התחומים הללו משפיעים זה על זה, ואיך הם חיים במקביל בעולם של היום.
 
מחקר רשתות חברתיות: הרשתות החברתיות פתחו, למעשה, את הפתח עבור כל אחד להפיץ את רעיונותיו לכל עבר. פתיחת השערים הזו, הולידה גל של חידושים תקשורתיים, שחלקם נשארו ייחודיים, וחלקם הפכו להיות חלק מהמיינסטרים התקשורתי. מחקר רשתות חברתיות מאפשר לקבל תמונת מצב גם על התרבות התקשורתית ברמת היוצרים, וגם על ההעדפות של הציבור הרחב.
 
השוואה בין מדינות: העובדה, שהניו מדיה מועברת באתרי אינטרנט הזמינים מכל רחבי העולם, יצרה בשנים האחרונות כפר גלובלי תקשורתי. בעבר, כל מדינה הייתה בעלת מאפיינים תקשורתיים ייחודיים לה, שנוצרו ע"י השלטון, או ע"י בעלי ההון, שאחזו במושכות העיתונים הרדיו והטלוויזיה. היום, האינטרנט חשף מפיצי תוכן ישראלים לעמיתים מכל רחבי העולם, מה שמוביל לחקיינות, וללמידה זה מזה.
 
מדוע כדאי לבחור בלימודי תקשורת?
רבים הבוחרים בלימודי תקשורת נתקלים לא אחת בשאלה, מדוע בחרתם דווקא את הנושא הזה? התהייה הזו היא ברורה רק למי שאין לו זיקה לתחום. לימודי תקשורת פותחים עולם רחב מאין כמוהו מבחינת עניין, והם גם מקפצה טובה לשלל מקצועות.

הסיבות בגינן כדאי מאוד לשקול לבחור בלימודי תקשורת הן:

התנסות מעשית: לימודי תקשורת הם לימודים השמים דגש מיוחד על התנסות מעשית, כהכנה לעולם האמיתי. מעבר ללימוד העיוני של התחום, לימודי תקשורת משלבים ניסיון במגוון מדיות, בין אם הפקת סרטים או חומר כתוב. ההתנסות המעשית הופכת את לימודי התקשורת למסלול לימודים מכוון מקצוע, בשונה ממקצועות אקדמאים רבים אחרים.
 
מקפצה לחיים: תחום התקשורת הוא אחד מהתחומים החמים ביותר בישראל. להיות מגישי חדשות, מפיקים, או כותבים ללא תואר ראשון בתקשורת, זה אתגר שקשה מאוד לעמוד בו. ישנם אנשים, שנכנסו לתחום רק על סמך ניסיון אישי קודם, אך לרוב מדובר על שילוב של כישרון ומזל, שלא כדאי לסמוך עליהם בלבד. כניסה למקצוע עם תואר ראשון בתקשורת תאפשר לכם להגיע בשלים יותר, ומוכנים בהרבה לתחילת העבודה והראיונות.
 
גם לאחר התחלת העבודה חשוב להמשיך וללמוד
מעבר ליתרונות הפרקטיים של לימודי תקשורת, הלימודים מספקים לכם נקודת הצצה ייחודית על החברה בארץ ובעולם. בשונה מלימודי ספרות או יהדות, לימודי תקשורת חושפים אתכם לדברים הקורים עכשיו בחברה, עם השפעה מיידית. לאחר תואר ראשון בלימודי תקשורת, לא תסתכלו על העולם באותה צורה. לימודי תקשורת הם לימודים, שיפתחו עבורכם פתח לעולם גדול ומופלא, כאשר האחריות על הרחבת הפתח היא עליכם. גם לאחר הלימודים והתחלת העבודה חשוב כל הזמן להמשיך ולהתעדכן בתחום ובחידושים. כך, שתוכלו להישאר אנשי תקשורת מובילים במשך קריירה ארוכה.
 



 
 
Bookmark and Share